میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در4 مارس 2015 ساعت 1:05 ق.ظ سرویس:برگزیده ها 2 دیدگاه 1,510 بازدید

ارائه دو مقاله «سید امیر علوی» در یک کنفرانس بین المللی+ چكيده مقالات

sayed-amir-alavi-(1)ارائه دو مقاله «سید امیر علوی» در یک کنفرانس بین المللی+ چكيده مقالات

سيد كامران علوي: دو مقاله سید امیر علوی دانش آموخته لاري کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی در دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران که از روز چهارشنبه ۶ اسفندماه جاری به مدت سه روز با حضور محققان، پژوهشگران و اساتید داخل و خارج از کشور در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید به صورت سخنرانی ارائه شد.
۶۸۰ مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این همایش رسید که بعد از داوری ۳۱۰ مقاله پذیرفته شد.
از مجموع مقالات پذیرفته شده در این همایش، ۲۸۰ مقاله در مدت سه روز برگزاری به صورت سخنرانی و ۳۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه گردید.
از بین ۲۸۰ مقاله پذیرفته شده به صورت سخنرانی در این کنفرانس بین المللی، دو مقاله از سید امیر علوی دانش آموخته لاري  کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی با عناوین « بررسی رابطه میان بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی و فصاحت گفتاری در زبان آموزان ایرانی» و « بررسی تاثیر دانش دستوری ضمنی و غیر ضمنی بر بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی در زبان آموزان ایرانی» ارائه شد که این خود برگ زرین دیگری بر افتخارات لارستان است.
گفتنی است بیش از ۷۰۰ محقق و پژوهشگر از داخل و خارج از کشور در این همایش بین المللی حضور داشتند و پروفسور پرویز بیرجندی به عنوان یکی از بنیانگذاران آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران سخنران کلیدی این کنفرانس بین المللی بود.

sayed-amir-alavi-(3)
چکیده دو مقاله:
۱) بررسی رابطه میان بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی و فصاحت گفتاری در زبان آموزان ایرانی:
این امر که بهبود فصاحت گفتاری زبان آموزان هدف بسیاری از دوره های آموزش زبان بوده و بعنوان نشانه ای مثبت در فرایند یادگیری دیده میشود امری انکار ناپذیر است. این مطالعه با توجه به شواهد موجود در مطالعات پیشین به بررسی رابطه احتمالی میان بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی و فصاحت گفتاری پرداخت. داده های مورد نیاز با بکارگیری پرسشنامه راهبردهای ارتباط کلامی و انجام مصاحبه های گفتاری با ۳۰ زبان آموز جمع آوری شد. یافته های مطالعه نشان دادند که رابطه ای میان بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی و فصاحت گفتاری وجود ندارد. بعلاوه تحلیل های بعدی ثابت کرد که هیچکدام از راهبردهای ارتباط کلامی تاثیری بر فصاحت گفتاری ندارند. این یافته ها نشانگر این امر هستند که احتمالا عوامل دیگری بر فصاحت گفتاری زبان آموزان تاثیر می گذارند هرچند نیاز است تا مطالعات بیشتری بمنظور تایید صحت مطالعه حاضر انجام گردد.
۲) بررسی تاثیر دانش دستوری ضمنی و غیر ضمنی بر بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی در زبان آموزان ایرانی:
مطالعه حاضر به بررسی تاثیر دانش دستوری ضمنی و غیر ضمنی زبان آموزان بر بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی توسط آنها پرداخته است. این مطالعه برروی ۶۰ دانشجوی سال سوم و چهارم رشته مترجمی زبان انگلیسی انجام شد و طی آن اطلاعات لازم توسط پرسشنامه راهبردهای ارتباط کلامی، آزمون تافل و آزمون قضاوت دستوری زمان بندی شده جمع آوری گردید. تحلیل چندمتغیری واریانس نشان داد که دانش دستوری ضمنی و غیر ضمنی بر بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی تاثیر می گذارند. یافته های این مطالعه آموزه های مفیدی را پیرامون تدریس و بکارگیری راهبردهای ارتباط کلامی جهت زبان آموزان، مدرسین و طراحان دوره های آموزشی به ارمغان آورده است. بعلاوه این یافته ها نشان می دهند که میبایست توجه بیشتری نسبت به شیوه یادگیری و پردازش دانش دستوری زبان خارجی در مغز زبان آموزان مبذول گردد.


2 نظر

  1. ادب جو گفت:

    0

    0

    البته عکس بیانگر این هست که این کنفرانس در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شده و نه تالار فردوسی…

  2. ناشناس گفت:

    0

    0

    والله ما که اونجا بودیم تالار فردوسی بود. نمیدونم این دوست عزیز چطور از روی عکس این تشخیص اشتباه رو دادن!!!!!!!

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان