میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۳۳ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی 6 دیدگاه 288 بازدید

تاکنون ۸۲ درصد لارستانی‌ها برای «کارت ملی هوشمند» اقدام کرده‌اند/ لارستان همچنان در صدر ادارات ثبت احوال استان قرار دارد

سرپرست جدید ثبت احوال لارستان در گفت‌وگو با «آفتاب لارستان»:

تاکنون ۸۲ درصد لارستانی‌ها برای «کارت ملی هوشمند» اقدام کرده‌اند/ لارستان همچنان در صدر ادارات ثبت احوال استان قرار دارد/ مردم برای ثبت وقایع «ولادت» و «وفات» تأخیر نکنند

       دانیال افتخاری: چند هفته پیش در خبرها دیدم که مراسم معرفی رییس جدید اداره ثبت احوال لارستان در فرمانداری برگزار شده و آقای شفیعی لارستان را ترک خواهد کرد. اندکی از این خبر تعجب کردم، چرا که در این مدت شهرستان ما نسبت به سطوح عالی، تغییرات کمتری در مدیریت‌ها به خود دیده است. در انتهای خبر هم خواندم که مدیر جدیدِ این نهاد مهم، غیربومی است، اما این موضوع برایم چندان عجیب یا نگران‌کننده نبود؛ چرا که در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که تعدادی از مدیران غیربومی شهرستان نسبت به بعضی مدیران لاری و لارستانی عملکرد بهتری داشته‌اند.

به بهانه این انتصاب جدید، به ساختمان ثبت احوال در یکی از نقاط جنوب‌شرقی شهر لار رفتیم تا با مدیری جوان و متعهد به گفت‌وگو بنشینیم.

«یعقوب ایزدی» متولد سال ۱۳۶۳ در نورآباد استان فارس است هرچند خودش را اهل لارستان می‌داند؛ چرا که آغاز خدمتش در اداره ثبت احوال لارستان بوده و اکنون هم دوباره به لار بازگشته تا در کسوت مدیریت این مجموعه خدمت کند.

این مدیر جوان ضمن تقدیر از خدمات رؤسای پیشین و کارکنان این اداره، از روند فعالیت اداری خود می‌گوید: «بعد از مدتی که در اداره ثبت احوال لارستان تجربه کسب کردم، به عنوان رییس اداره شهر خفر منصوب شدم و پس از حدود ۵ سال کار در آنجا، به زادگاه خودم منتقل شدم و معاون سجلی اداره ثبت احوال نورآباد شدم…»

آقای ایزدی با این تجربه کاری و تسلط بر فعالیت‌های مهم و گوناگون ثبت احوال، به ریاست شهرستانی منصوب شده که خدمات و برنامه‌های آن گسترده‌تر است؛ چه اینکه این اداره عنوان معاونت اداره کل را هم با خود دارد.

وی که فعلاً از استان حکم سرپرستی دریافت کرده، ضمن آنکه از دیدار با رییس دادگستری، دادستان، امام جمعه، فرماندار و معاونان فرمانداری در روزهای نخستِ مسئولیتش می‌گوید، ابراز امیدواری می‌کند «با همراهی نماینده محترم مجلس و دیگر مسئولان ارشد شهرستان بتوانیم خدمات ثبت احوال را بیش از پیش گسترش دهیم و همچنان نام لارستان در میان ادارات برتر استان بدرخشد.»

ایزدی مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دارد و از گفته‌هایش پیداست که به کارهای مدیریتی تسلط کافی دارد و البته به دنبال تغییر و تحولاتی در زیرمجموعه خود است. در صحبت‌هایش تأکید ویژه‌ای بر صدور کارت‌های ملی هوشمند می‌کند و نیز مزایا و خدماتی که در آینده به این کارت افزوده خواهد شد، و اینکه «تاکنون ۸۲ درصد از یکصد و ۱۷ هزار فردِ تحت پوشش این اداره اقدام به تعویض کارت‌های ملی خود کرده‌اند.»

وی با اشاره به ۱۲۰ نوع خدمات اداره ثبت احوال – که در نوع خود جالب و برایم ناشنیده بود – از اهمیت بالای وقایع چهارگانه می‌گوید؛ «اصلی‌ترین وظیفه سازمان ثبت احوال در کشور ثبت وقایع مهم: تولد، وفات، ازدواج و طلاق است؛ هرچند در بعضی مناطق مانند لارستان مباحث مربوط به اتباع بیگانه و مدارک شناسایی آنان هم اهمیت زیادی دارد.»

سرپرست جدید ثبت احوال لارستان با تأکید بر ارائه آمار بروز و دقیق در جامعه، در زمینه دو مورد تولد و وفات توضیحات بیشتری می‌دهد: «بر اساس قانون، افراد برای ثبت وفات ده روز و برای ثبت تولد نوزاد ۱۵ روز فرصت دارند و پس از این زمان، کار ثبت با مشکل مواجه می‌شود و افراد باید به مراجع قضایی مراجعه کنند…» به گفته‌ی آقای ایزدی، این موضوع در روستاها بیشتر پیش می‌آید که البته از طریق دهیاری‌ها و شوراها به افراد اطلاع‌رسانی شده و می‌شود.

ارتباط بیشتر با شوراها و بخشداری‌ها به منظور آگاهی‌بخشی به مردم و آشنایی همگانی با خدمات ثبت احوال، از موارد مهمی است که این مدیر جوان جزو برنامه‌های خود معرفی می‌کند. البته به گفته‌ی او ادارات ثبت احوال اوز و جویم مستقل هستند و تمرکز برنامه‌ها بر روی بخش‌های مرکزی، صحرای باغ، بیرم و بنارویه است. در همین زمینه این را باید اضافه کنیم که دو نمایندگی بنارویه و بیرم هم فعال هستند که کارهای مربوط به تعویض شناسنامه و درخواست صدور کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند. سرپرست ثبت احوال لارستان همچنین از آمادگی این اداره برای اعزام تیم سیار ثبت نام کارت هوشمند ملی به تک تک روستاهای شهرستان به منظور ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی و تعویض شناسنامه خبر می‌دهد و می‌افزاید: برای این کار دهیاران محترم می‌توانند با اداره هماهنگی کنند.

ایزدی به یکی از اقدامات جدید خود هم اشاره می‌کند؛ «شورای وقایع حیاتی، نشستی به ریاست فرماندار محترم است که چند وقت یک‌بار در مرکز شهرستان و عموماً در فرمانداری تشکیل می‌شود، اما قرار است این شورا را در بخش‌ها برگزار کنیم تا ارتباط ثبت احوال با مردم شهرها و روستاهای شهرستان بیشتر و نزدیک‌تر شود…» وی در ادامه از برگزاری نخستین جلسه از سری جدید جلسات شورای وقایع حیاتی لارستان در بخش صحرای باغ خبر می‌دهد که در هفته آینده صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول، ضمن تمجید از مهمان‌نوازی مردم لار و لارستان در طول سال‌های حضورش در منطقه، در پایان از تلاش شبانه‌روزی خود و دیگر کارکنان ثبت احوال برای ارتقای جایگاه لارستان در استان گفت و بار دیگر از همه مردم شهرها و روستاها خواست برای تعویض کارت‌های ملی خود اقدام کنند تا برای امور مختلف از جمله انتخابات مجلس یازدهم که پیشِ روست، دچار مشکل نشوند.

تودیع و معرفی سرپرست اداره ثبت احوال در فرمانداری لارستان


6 نظر

  1. لارستانی گفت:

    0

    0

    به نام خدا
    امید است منشاء خدمت به مردم فهیم و عزیز لارستان بزرگ باشند.

  2. مدینه صابری گفت:

    0

    0

    تبریک به رئیس جدید ثبت احوال لارستان بزرگ

  3. جبار گفت:

    2

    0

    جای بسیار تاسف است که وقتی در اداره ثبت احوال شهرستان نیروهای با سابقه و شایسته و لایقی میباشند معلوم نیست با چه اهداف و نیتی نیروی غیر بومی میاورند . مبارکه ان شا ا….‌ .

  4. حمید گفت:

    1

    1

    آقای شفیعی کجا رفتند؟

    • امیر پاشا گفت:

      0

      0

      سلام و عرض ادب
      جناب آقای شفیعی یکی از مدیران با سابقه و شایسته ی بود که
      برای اداره لارستان زحماتی بسیاری کشیده و بنده شخص حقیر
      از زحمات و کارای ایشون بسیار تشکر و قدر دانم
      در حال حاضر جناب آقای شفیعی عزیز مدیر اداره ثبت احوال مهر
      میباشند خداوند یار و نگه دارشان

  5. لاری ساکن تهران گفت:

    1

    1

    یعنی علی اکبر قیومی نمی تونست اون اداره را مدیریت کند.
    جیگر آدم میسوزه از این بی توجهی نماینده به نیروهای بومی.

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان