میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ سرویس:اجتماعی 36 دیدگاه 635 بازدید

تیتر مشترک رسانه های لارستان: جاده های لارستان نماد «کم کاری» مسئولان است/ تا دیر نشده به فکر «امید» مردم باشید

تیتر مشترک رسانه های لارستان: جاده های لارستان نماد «کم کاری» مسئولان است/ تا دیر نشده به فکر «امید» مردم باشید

از روز گذشته که خبر تصادف جاده لار- جهرم با ۵ کشته و ۷ مصدوم منتشر شد تاکنون این اتفاق موضوع اصلی دغدغه و البته عصبانیت مردم لارستان است.

جاده مذکور علیرغم اینکه جزو محورهای شریانی و پرترافیک کشور محسوب می شود اما سرعت دوبانده کردن آن بسیار کند و در غالب زمان ها متوقف است. همین امر به همراه عوامل دیگر همچون بی احتیاطی در رانندگی و نواقص فنی خودروها باعث شده این جاده به یکی از پرخطر و مرگ آفرین ترین جاده های کشور مبدل شود.

از سوی دیگر به نظر می رسد مسئولان و متولیان امر از اداره کل راه و شهرسازی گرفته تا فرمانداری ویژه و نماینده مردم در مجلس به اندازه مورد توقع افکار عمومی در سامان دهی و استانداردسازی این محور اهتمام نشان نمی دهند و در غالب موارد و پس از حوادثی مشابه روز گذشته به بیانیه یا پیام تسلیت اکتفا می کنند.

هرچند این کمبودها و کم کاری ها تاکنون به انحاء مختلف توسط رسانه های مختلف لارستان منتشر شده اما از روز گذشته بنا به درخواست متعدد مخاطبان و البته رسالت نمایندگی افکار عمومی توسط رسانه ها سعی خواهیم کرد در قالب یک پویش رسانه ای ضمن پیگیری و پرسشگری مداوم در مورد استاندارد سازی جاده های لارستان از متولیان امر، نتایج و پاسخ های آن را نیز اطلاع رسانی نماییم.

ما رسانه های لارستان طی این اقدام مشترک و همچون افکار عمومی که نمایندگی شان می کنیم معتقدیم غالب جاده های لارستان اینک به نماد و نشانه ای از کم کاری و بی تدبیری مسئولان مبدل شده که ضمن از دست دادن تعداد زیادی از عزیزان و سوگوار نمودن خانواده ها مهم تر از همه به آفتی برای «امید» این مردم بدل گشته است.

رسانه های لارستان به ترتیب حروف الفبا: (این اسامی به روز می شوند)

سایت آفتاب لارستان

سایت اوز امروز

سایت خورشید لارستان

کانال خبری لارستان

سایت عصر لارستان

کانال صدای لارستان

سایت صحبت نیوز

سایت میلاد لارستان


36 نظر

  1. ناشناس گفت:

    2

    0

    همین اتفاق بر ناکارامدی نماینده شهر و مدیرکل و فرماندار لار کافی است…به جای اینکه از الان به فکر انتخابات باشید بشینید برا کار مردم لار چاره اندیشی کنید…تا کی باید در این جاده ای که اگر در این ۷ سال سالی ۲۰ کیلومتر جاده کشی شده بود الان تمام شده بود و شاهد چنین حوادث دردناکی نبودیم …قطعا کم کاری از سوی مسئولین رخ داده است

    • مدینه صابری گفت:

      1

      1

      ناشناس عزیز ، ای کاش میشد برای کمیته برنامه ریزی شهرستان لارستان و شورای ترافیک لار مردم بروند یک تقاضای رسیدگی به امور جاده ها رو به صورت رسمی بدهند و مثل جلسات شورای اسلامی شهرستان لارستان که مطالبه گران رفتند داخل جلسه نشستند و حرف دلشون رو مکتوب و شفاهی عنوان کردند، بگویند و بشوند تا بلکه راهگشای رفع حوادث جاده ای لارستان بشود.والا من هم که یک فرد کوچک جامعه هستم دلم برا مردم می سوزه که آدم بیاید برا رفاه حالش خداتومان پول بدهد ماشین بخرد و همون ماشین و هموم جاده بلای جانش بشود و کل زندگی اش به باد فنا برود بالاخره باید یک کاری برای جان و مال مردم از جانب مسئولان بشود و چه جائی بهتر از کمیته برنامه ریزی شهرستان، شورای ادری شهرستان ، شورای شهرستان و شورای ترافیک. منهم مثل شما دوست دارم هموطنم و همشهری ام که از دیار خودم است سالم به مقصد برسد .

  2. علی گفت:

    2

    0

    الهی به روز خودشونم بیاد که با بی لیاقتی چند تا خانواده رو داغدار کردند

  3. لاری گفت:

    5

    0

    […] نماینده شهر که فقط میتونه تو امورات شهر دخالت […] کنه

  4. مهرستان گفت:

    0

    0

    🚨 جاده لار-جهرم باز هم قربانی گرفت/ این بار ۵ کشته و ۶ مصدوم

    🔹ساعتی پیش یک تصادف مرگ بار زنجیره ای در محور لار- جهرم و روبروی روستای مسیح آباد نزدیک به «بریز» رخ داد که متاسفانه تاکنون ۵ نفر کشته و ۶ زخمی در پی داشته است.
    🔹به گفته شاهدان عینی، مجروحان این تصادف که براثر برخورد سه خودروی پژو، پراید و وانت بار صورت گرفت توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

    🔗مهرستان؛ اولین پایگاه خبری رسمی لامرد و مُهر
    https://t.me/joinchat/AAAAADwTp0ATN62sbKLTaQ

  5. دهقانی گفت:

    0

    0

    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
    آنچه هرگز بجایی نرسد فریاد است
    درود بر جناب منشی
    هم خطاب به مسئولین بنویسید هم راننده های بی اختیاط

  6. مجيد .... گفت:

    3

    0

    از لار تا آخرين نقطه از شمال کشور تنها مسير کم عرض و پرترافيکو خطرناک کشور جاده لار جهرم و لار بندر هستش ،مابقي مسيرها از جهرم بسمت شيراز تا الي اخر يا اتوبان هستش يا بزرگراه

  7. لارستانی گفت:

    2

    0

    جاده های مشکل دار منطقه لارستان منحصر به جاده لار جهرم وبندرعباس نیست مثلا جاده باریک وبدون علایم بین اوز تا جویم مورد استفاده مردم اوز گراش خنج وجویم وبنارویه است واخیرا ترافیک ان هم زیاد شده که نه اسفالت درست وحسابی دارد ونه علایم رانندکی کافی واصولا هبچ برنامه ای هم برای ان وجود ندارد درخواست میشود که اطلاع رسانی کنید شاید به داد این مردم خوب وصبور برسند

  8. سید هادی عبدالرحیم زاده گفت:

    2

    0

    اداره کل راه و شهرسازی لارستان به نام لار و به کام لامرد

    • مدینه صابری گفت:

      0

      1

      مگه میشه! یعنی شهرستان لارستان هنوز اداره راه و شهرستان مستقل و حساب شده نداره و ………….! واقعأ که باعث تعجبه!واقعأ که!!!!

    • ناشناس گفت:

      1

      0

      خانم صابری اینهمه طرفداری برا چیه؟؟ چیزی گیرتون میاد؟؟
      اینهمه این جاده کشته داده چرا نمیخوایید قبول کنید کم کاری مدیرکل و نماینده و فرماندار هست!!!

    • مدینه صابری گفت:

      0

      0

      من طرفداری نمی کنم. چیزی نگفتم که بیانگر طرفداری باشد. فقط گفتم اگه می دونید کم کاری هست باید به سراغ شورای ترافیک و همون اداره ای برید و مستقیما باهاشون صحبت کنیم

    • مدینه صابری گفت:

      0

      1

      و اینکه تعجب کردم که هنوز اداره راه و شهرسازی لارستان مستقل نیست!ربطی به طرفداری یا عدم طرفداری نداره!من فقط نظرم را در مورد تصادفات جاده ای لارستان ، گفتم و گفتم که علت تصادفات از جانب دو طرف هست هم مردم و هم مسئولان. از جانب مسئولان از آن جهت که شورای ترافیک شاید مصوباتی دارد که هنوز اجرائی نشده و یا ندارد مصوباتی در این رابطه که بخواهد اجرائی کند و اداره کلهای مربوطه هم هنوز موفق عمل نکردند و در مورد مردم هم گفتم که باید وسایل نقلیه را قبل از رانندگی بررسی کنند که نقص فنی نداشته باشه و وسایلی رو بخرند که که از بدون نقص بودن آن مطمئن باشند . یک کمی بیشتر به سخنان من توجه کنید متوجه می شوید که من کاملا بی طرف و در عین واقعیت موضوع این خبر را تحلیل کردم و اصلا جانبداری شخص یا اداره ای را نکردم. باید بدانیم که در یک تصادف عوامل زیادی دخیل است که می توان از جمله آن علل به مواردی چون عدم وجود روشنائی، عدم وجود علائم راهنمائی و رانندگی، نقص خودرو، نقص جاده، نقص زیرساختی جاده، طول و عرض جاده، نوع رانندگی, سرعت غیرمجاز خودرو، خواب آلودگی راننده، صحبت حین رانندگی ، خوردن و آشمایدن حین رانندگی، نبود پلیس راهنمائی و رانندگی در کنار جاده برای هدایت ماشین ها، انحراف به چپ و انحراف به راست ماشین به صورت غیر اصولی اشاره کرد. اینها موارد علمی است که من به آن پرداختم. در ضمن شاید آموزشها کمک زیادی به مردم و مسئولان برای کاهش و کنترل تصادفات جاده بکند.اینها طرفداری نیست بلکه واقعیت است. در پایان هم برای شما و هم برای عزیزان لاری، از درگاه ایزد منان، درخواست سلامت تندرستی و شادکامی دارم

  9. جواد گفت:

    1

    0

    مدير کل محترم راه و شهرسازي لارستان هر هفته بيش از چهاربار از لار ميره شيراز و برميگرده ،و صد در صد به واقعيت ترافيک زياد و سنگين ماشين الات سبک و سنگين و کم عرض بودن جاده ترانزيتي لار جهرم واقف هستش .پس علتش چيه که تو چندين سال تصدي ايشان بر مقام مدير کلي اتفاق شاخصي براي اين جاده نيفتاده؟در جاده لار جهرم دو بانده کردن گردنه بريز متوقف،تونل دو ساله متوقفه ،از سه راهي دبيران تا تونل که کم و بيش فعاله و مابقي مسير هم درهاله اي از ابهام ،جاده لار بندر هم نصف و نيمه رها شده .

  10. دوست گفت:

    2

    0

    فقط بخاطر بی خاصیتی و بی عرضگی این مردمه .ازماست که یر ماست

  11. مدینه صابری گفت:

    0

    3

    آیا اگر جاده ها استاندارد باشند و مسئولان خوب خوب کار کنند روی جاده ها؛ کفایت می کنه ! وقتی که می بینیم بیشتر تضادفات علتشان رعالیت نکردن اصول رانندگی از سوی رانندگان است؟کمی بیندیشیم و کمی هم به فکر ۱-رعایت اصول راهنمائی و رانندگی باشیم.۲-واسیط نقلیه استاندارد و بدون نقص بخریم و استفاده کنیم.

  12. مدینه صابری گفت:

    0

    2

    وقتی وسیله نقلیه استاندارد نیست و ایراد دارد و یا اینکه اصول رانندگی درست به خوبی رعایت نمی شود؛ در هر نقطه از کشور که رانندگی کنیم نمی توانیم از پس حوادث برآئیم . هر چند که قبول داریم شورای ترافیک شهرستان باید کارش را در زمینه تردد و عبور و مرور مردم و وسایل نقلیه به خوبی انجام بده و مصوبات شورای ترافیک را رعایت کنه و شوراهای شهرستان و شهر نیز می بایست بر این موضوع نظارت و مدریت اصولی داشته باشند . باید ان واقعیت را قبول کرد که آمار و میزان تلفات حاصل از تصادفات رانندگی در مسیر راهها و جاده های لارستان بسیار زیاد و در بسیاری موارد حارج از حد نرمال هست به طوریکه گاهی این آمار هر انسانی را شگفت زده می کند، ولی در هر حال باید در هر جاده یا خیابان مردم و رانندگان به سه اصل ۱-رعایت اصول راهنمائی و رانندگی، ۲-استفاده از وسایط رانندگی استاندارد و بدون نقصهای ایمنی. ۳-تعمیر و کنترل عوامل خطر وسایط نقلیه قبل از رانندگی. حتمأ باید توجه کنند و آن را رعایت کنند. در پایان باید گفت که شورای ترافیک شهرستان با همراهی و نظارت و مدیریت شوراهای شهرستان و شهر می توانند ضمن رعایت و اجرای مصوبات حاصل از جلسات و برنامه ها ، به کاهش و کنترل تصدفات و تلفات جاده ای کمک کنند

    • ناشناس گفت:

      2

      0

      شما چرا مغلطه میکنی…حرف مردم اینه چرا مسئولین کم کاری کردن بعد شما میگی تقصیر رانندگی ماست
      چرا امار تصادف از جهرم به شیراز خیلی کمه…بعدشم مثل اینکه اطلاعات شما کافی نیست چه ربطی به شورای ترافیک داره … راه وشهرسازی باید درست عمل کنه

    • مدینه صابری گفت:

      0

      0

      ناشناس عزیز ، باید به عرضتون برسانم که اداره راه و شهرسازی لارستان و لار هم جزو شورای ترافیک است همون طور که شهرداری و شوراها نیز عضو هستند . یعنی اینکه اگر کم کاری هم در اجرای یک پروژه راه و یا پروژه جاده ای خوب و ایدئال صورت گرفته باشد، حتمأ در شورای ترافیک مطرح می شود و آنجا است که برای رفع نواقص جاده ها و خیابانهای لارستان تصمیم گیری و مصوبه در می آید، هم جلسه است که داخلش برا علائم راهنمائی و رانندگی و مهندسی راه و خطوط هندسی راه و جاده تصمیم می گیرند.خب راه و شهرسازی وقتی عضو جلسه است یعنی اینکه کار راه و شهرسازی ربط مستقیم به شورای ترافیک داره. در ضمن اعتبارات هم داخل شورای ترافیک تصمیم گیری میشه و از تصویب فرماندار شهرستان جناب حسنی ، می گذرد .پس نتیجه می گیریم که هر چی هست داخل شورای ترافیک هست و اعضای آن شورا.

  13. ناشناس گفت:

    1

    0

    من موندم این بودجه ها و این همه کمک خیرین عزیز کجا داره میره و کی میخوره که تغییری نه توی شهر میشه دید نه توی جاده ها

    • مدینه صابری گفت:

      0

      0

      ناشناس عزیز، من لار ستان را بهتر و منظمتر از خیلی جاها می بینم و بسیاز پاکیزه و مرتبتر از خیلی جاهای دیگر کشور که ادعای این را دارند که شهرستان مرکز گزدشگری است. به نظر من شهر لار در حداقل ممکن یک شهر ایدئال و مرتب و پاکیزه و قشنگ با فضای طبیعی و منظره های زیبا است.

  14. چه فرقی میکند یک شهروند گفت:

    0

    0

    […] بر شما باد
    که تاریخ این مرز و بوم
    چنان افرادی را به خود نددیده
    مسئو لان بی مسئولیتی که میز و منسب را بر هر چیزی ترجیح می دهند
    چه بسا آنکه ناتوان است بد تر از […] پشت میز نشین توانمند است
    که این مال مردم را به تاراج میبرد و آن جان مردم .
    بیایید […] را یکبار برای همیشه بر […] نا کار آمدان‌ بزنیم
    شاید میز و صندلی خالی بهتر باشد از این نا بخردانی که جای مسئولان را پر کرده اند .
    شرمتان باد

  15. علی گفت:

    1

    0

    ننگ بر مسئولین بی لیاقت که فقط موقعی که با مردم کار دارند یادشون میاد که مردمی هم وجود دارند و بعدش میرن که پیداشون بشه

  16. فاطمه گفت:

    1

    0

    خداروشکر مسئولین پوست کلفت تر از اینها هستن این صحبتها رو تا دوروز میشنوند بعد دو روز فراموش میکنند و نفهمیدن مردم چی گفتن و چی شد و چه اتفاقاتی افتاد و بازهم به […] خودشون ادامه میدن و مردم بیگناه و ترسوی شهر ما باز هم مثل کبک سرشونو توی برف فرو میبرند و خاموش به زندگی خودشون برمیگردند این اتفاقات بار اول نیست که اتفاق افتاده و هربار همین تکرار و دوباره فراموش میکنند.

  17. علی گفت:

    3

    0

    ⭕ *اینجا ارابه های مرگ، پرشتاب می تازند!*

    ✍🏻فاطمه تسلیم جهرمی(ایرنا): دیگر دادن آمار کشته شدگان و تصادف‌ها، گفتن اینکه جاده لار- جهرم محور حادثه‌ ساز است، این محور شلوغ است و عیوب مختلفی دارد هیچ دردی از خانواده‌های قربانیانی که صبح بیدار می‌شوند بی‌دخترشان، بی‌مادرشان، بی‌پسرشان یا بدون پدرشان کم نمی‌کند.

    ▪اینکه این جاده حتی به کودک هنوز زاده نشده و درون شکم مادر نیز رحم نمی‌کند و به مادران باردار و تازه عروس و تازه دامادها هم امان نمی‌دهد. هیچ رنجی از خانواده‌های داغدار نمی کاهد.

    ▪عزیزی در جاده خرامه-شیراز پرپر شد و تمام فضای حقیقی و مجازی به صدا درآمد، از معاون رئیس جمهور تا دادستان کشور به آن واکنش نشان دادند، اما شاید اینجا آخر جهان است که لای همهمه‌ها صدای جیغ‌های ممتد کودکان و مادران به گوش نمی‌رسد و هیچکس به خود زحمت پرسش یا تسلیت هم نمی‌دهد.

    ▪آری؛ بسیارند افرادی که زحمت می‌کشند، حتماً تلاش می‌کنند و حتماً روزها و هفته‌هایتان را در جاده‌ها به خدمت مشغولند. اما باید بپذیرید که گاهی یک تأخیر، تساهل یا تسامح، جان انسان را می‌گیرد.

    ▪مردم این سرزمین با کم‌آبی و بحران آب و ریزگرد و گرما و بیکاری و… ساخته‌اند و می‌سازند، اما نگذارید بیش از این جان نازنینشان لای آهن‌پاره‌ها پرپر شود.
    ــــــــــــــــــــ
    https://www.instagram.com/p/BzabeyhlSdi/?igshid=x5mc8xp6mp0
    http://www.irna.ir/news/83378207

  18. حیدر گفت:

    0

    0

    اداره راهی که نتونسته تونل بیرم رو افتتاح کنه رفته به کمک یه شهرستانی دیگه چه انتظاری ازش دارین.

    • ناشناس گفت:

      0

      0

      بعد گراشی ها میگن جاده چک چک !!! مسیر بسیار خوب و واجب بوده و پولش و کار کردنش و حتی افتتاح که مدیر کل اومده بیخود و اشتباه بوده!!!

  19. مهدی گفت:

    0

    0

    جاده های بیرم که کلا داغونه زیاد کشته داده ، اما جمعی کم کشته داده که صدا برداره حتما باید هزار نفر در جاده که چی بگم کشتارگاه بیرم باهم جان بدن تا عده ای توجه کنن.

  20. ناشناس گفت:

    0

    0

    خار مسئولین

  21. سفیر گفت:

    0

    0

    سلام تنها راهش حذف مسؤل بی لیاقته اینبار به او رای نخواهیم داد

  22. علی گفت:

    0

    0

    نام مسئولان بی لیاقت تا ابد بر تارک تاریخ لارستان خواهد درخشید!!!

  23. ناشناس گفت:

    0

    0

    یک بند مهم و مورد مطالبه مردم لارستان بزرگ در بیانیه مجمع محترم فرهیختگان لارستان بزرگ که از قلم افتاده ، به شرح ذیل می بایست در این بیانه نوشتار می شد:
    با توجه به افزایش روزافزون حمل و نقل بار و ترانزیت کالای شمال به جنوب کشور و بلعکس ، می بایست نسبت به ارتقای مسیر کم عرض و خطرناک لار جهرم و لار بندرعباس که جوابگوی این حجم ترافیک نمی باشد ، به بزرگراه، همت گمارده و همچنین هر چه سریعتر نسبت به ایجاد اداره کل حمل و نقل و راهداری لارستان که مطالبه به حق مردم خطه جنوب فارس است تلاش مضاعف نمایند /.

  24. لاري گفت:

    0

    0

    هر شهروندي که در اين زمينه سکوت کند خيانت کرده است به دنيا و آخرت خود ،چرا که روزي مي آيد که ما و فرزندانمان از اين مسير عبور کنيم و شايد خدايي ناکرده اتفاقات ناگوار جاده لار جهرم و لار بندر بدليل کم عرض بردن محور عبوري ،در کمين خودمان. و فرزندانمان نيز باشد

  25. محمد گفت:

    0

    0

    یعنی […] ترین نماینده ادوارهای مختلف لارستان همین جعفر پور ه ، ۸ سال نماینده مردم بودن و اصلی ترین و مهم ترین خاسته مردم که همین دوبانده کردن جاده جهرم،لار،بندر بوده نتوانسته براورده کنه ، چطور نماینده جهرم می‌تونه جاده جهرم، شیراز با اون همه مشکلات رو دوباند کنه ولی نماینده ما نمیتونه ، هیچ توجیهی نداره بجز […]

  26. محمد گفت:

    0

    0

    سوال من اینه که چرا نماینده جهرم میتونه جهرم، شیراز رو دوباند کنه ولی نماینده ما نتونسته تو ۷ سال بودجه بگیره….

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان