میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در9 مارس 2014 ساعت 10:26 ق.ظ سرویس:عناوین اصلی, گفتگو 17 دیدگاه 2,671 بازدید

جاده هاي لارستان در شأن اين شهرستان نيستند!

nasr2داريوش نصر؛ مديركل راه و شهرسازي لارستان:

جاده هاي لارستان در شأن اين شهرستان نيستند!

صحبت نو: همزمان با دهه فجر امسال، اداره كل راه و شهرسازي لارستان پروژه هاي متعددي را در حوزه تحت مديريت خود به سرانجام رساند. همين موضوع بستر و بهانه اي شد تا آقاي مديركل با اصحاب رسانه در شهرستان لارستان جلسه اي بگذارد و از پروژه هاي به اتمام رسيده و برنامه هاي آتي خود بگويد. داريوش نصر البته در اين كنفرانس خبري غير از اينها به موارد ديگري همچون نحوه تقسيم اعتبارات و چرايي عقب ماندگي توسعه جاده هاي لارستان در ساليان گذشته نيز پرداخت. عمده سوالات خبرنگاران نيز در اين جلسه حول و حوش مسائل جاده و راه هاي اين شهرستان بود.

خلاصه اظهارات مديركل راه و شهرسازي در اين جلسه را شايد پيش از اين در نشريات و رسانه ها خوانده باشيد لذا سعي كرديم بجاي گزارش جلسه، سوال و جواب ها را در قالب يك مصاحبه تنظيم كنيم و به اين شكل با تفصيل بيشتري به اظهارات مديركل بپردازيم. همچنين در تنظيم اين مصاحبه روي سوالات خبرنگار «صحبت نو» تاكيد بيشتري كرده ايم.

***

پروژه هاي حوزه راهسازي منطقه لارستان طي يك سال گذشته سرعت قابل قبولي گرفته اند؛ بفرماييد اين اتفاق چطور افتاده است؟

نيت ما در اداره كل راه و شهرسازي اين است كه پويايي، شادابي و كارآمدي داشته باشيم. اين روند بي شك باعث مي شود خدمات بهتر و بيشتري به مردم شريف حوزه لارستان بزرگ برسد. فكر مي كنم اين روند به كمك خداوند در اين اداره كل شكل گرفته است؛ افتتاح ۱۶ پروژه اين اداره كل با اعتبار ۷۰۰ ميليارد ريال دليلي است بر اين مدعا. اين موضوع با توجه به تنگناهاي اعتباري و مشكلات متعددِ دامنگير دستگاه هاي اجرايي هم در سطح استان بي نظير بود و هم در سطح ملي. لازم به ذكر است اكثر اين پروژه ها نيمه تمام و راكد بودند و حالا خوشبختانه به اتمام رسيده اند. با اين اوصاف اميدواريم در سال جديد بتوانيم به سراغ پروژه هاي جديد برويم. پروژه هايي مثل محور لار-بستك و غيره. در مورد محور بستك همين جا اين توضيح را بدهم كه طي اين مدت توانستيم اين محور را به عنوان «راه شرياني» مصوب كنيم و هفته پيش هم اين طرح به كميسيونِ تاييد رفت و مصوبه نهايي آن به زودي اخذ مي شود. فكر مي كنم اين خبر و كلنگ زني ورودي اين محور در واقع عيدي ما به مردم شريف لارستان بزرگ است. با اجراي اين طرح هم نقاط حادثه خيز مسير مثل گردنه پاسخند از بين مي رود و هم طول مسير لار-بستك به اندازه ۱۵ تا ۲۰ كيلومتر كوتاه تر مي شود.

يعني اين مسير هم چهار خطه مي شود؟

بهسازي مي شود؛ بهسازي هم تعريف هاي مختلفي دارد. بحث تعريض يكي از آنها است. تبديل از فرعي به اصلي، مدلي كه به بهسازي «دال» معروف است و چهار خطه مي شود و ما از اين تفسيرها استفاده مي كنيم و ان شاء الله بهترين آنها را انتخاب مي كنيم و انجام مي دهيم. اولويت ما هم در اين مسير ورودي به لار است. لازم به ذكر است كه زماني بنده به لار آمدم ورودي هاي لار هيچكدام در شأن  شهر لار نبود و ما هر منطقه و شهرستاني را بررسي مي كرديم متوجه مي شديم تنها جايي كه رسيدگي نشده، خودِ شهر لار است! بالاخره خداوند كمك كرد و طي اين مدت اين موضوع را در اولويت قرار داديم يعني هم پروژه هاي ديگر مناطق حوزه اداره كل را پيگيري كرديم و هم توجه ويژه اي به شهر لار و ورودي هاي آن كرديم لذا ورودي هاي اين شهر طي اين مدت محدود سر و سامان خوبي پيدا كردند. ناگفته نماند كه بهترين قضاوت كننده مردم هستند و اميدوارم كه مردم راضي باشند. اعتقاد ما هم اول كار كردن است و بعد انعكاس و اطلاع رساني آن چرا كه گويا سابق بر اين مردم مرتب قول مي شنيدند كه فلان پروژه انجام مي شود اما چون در عمل نمي ديدند ناراحت مي شدند.

پروژه هاي به اتمام رسيده اين اداره كل در حوزه لارستان چه هستند؟

پروژه كمربندي شهر لار كه از سال ۸۸ زمين مانده بود را به لطف خداوند توانستيم بصورت دو خط رفت و برگشت به اتمام برسانيم. گردنه نارنجي هم حدود ۶ كيلومتر آسفالت شده و منتظريم تا اواسط اسفند، ۸ كيلومتر ديگر را آسفالت و وارد ترافيك كنيم. تمام تلاش خود را مي كنيم كه ان شاء الله تا شب عيد مردم از پليس راه كورده تا شهر لار را در مسيري چهار خطه، رفت و آمد كنند.

به سمت گراش هم دو پيچ خطرناك داشتيم كه خداوند كمك كرد و پيچ اصلي را اصلاح كرديم. ۱/۵ كيلومتر را هم در حال آسفالت كردن هستيم كه به زودي تمام مي شود و اين نقطه خطرناك و حادثه خيز از بين مي رود. ۲/۵ كيلومتر هم هيئت امنا و شهرداري شهر گراش انجام مي دهند كه قرار شده زيرسازي را آنها انجام دهند و ما آسفالت كنيم و با اين اوصاف فقط ۱/۵ كيلومتر بين پليس راه و پيچ گراش مي ماند كه آن را هم ان شاء الله براي سال بعد در دستور كار قرار مي دهيم و سعي مي كنيم در ۶ ماه اول سال ۹۳ بين شهر لار و گراش نيز جاده اي چهار خطه داشته باشيم.

به سمت بندرعباس هم از ۹كيلومتر، ۷ كيلومتر را به صورت چهار خطه در دستور كار قرار داده ايم كه فقط لايه آخر آن مانده و به محض اتمام آسفالت گردنه نارنجي، اكيپ پخش آسفالت به آن محور خواهد رفت و حداكثر ۷ كيلومتر را سعي مي كنيم چهار خطه داشته باشيم و مي ماند لار-بستك كه آن هم كلنگ زني شده و با اين اوصاف تمام ورودي هاي شهر لار حداقل ۵ كيلومتر و حداكثر ۱۰ كيلومتر را چهار خطه خواهيم داشت.

چهار خطه كردن مسير لار-شيراز به پليس راه كورده محدود مي شود يا آن را ادامه مي دهيد؟

ان شاء الله در سال آينده كار را از كورده به سمت جهرم شروع مي كنيم و سعي مي كنيم اعتبارات لازم را براي چهار خطه كردن آن جذب كنيم.

داشتيد پروژه هاي تمام شده در حوزه لارستان را نام مي برديد.

بله؛ جاده لار-خور كه خداوند كمك كرد و تمام شد. محور گلك موزر جويم، ۲۱ كيلومتر راه روستايي بود و تمام كرديم. محور زاهد محمود بود كه لازم است بگويم طي ۳۰ سال فقط ۵ كيلومتر آسفالت شده بود و ما در  سال جاري به لطف خداوند ۱۰ كيلومتر را زيرسازي كرديم، ابنيه فني ساختيم و آسفالت نموديم و چيزي حدود ۳ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان در اين پروژه هزينه كرديم. اين يعني اينكه معادل ۳۰ سال گذشته در زاهد محمود كار كرديم. ۷ كيلومتر باقيمانده هم در حال انجاميم و زيرسازي آن تا شب عيد به اتمام مي رسد و قطعا زاهد محمود به طول كلا ۲۲ كيلومتر را در سال آينده به اتمام خواهيم رساند. پروژه بعد در منطقه درز و سايبان بود كه به همت دوستان همه راه هاي باقيمانده آن كه بيشتر از ۸ كيلومتر بود را آسفالت كرديم. آب نماي خلور در منطقه صحراي باغ را هم انجام داديم. از همه اينها كه بگذريم روشنايي تونل بزن بود كه براي اولين بار در سطح كشور به صورت هوشمند اجرا شد. يعني ما از اداره كل مي توانيم نور تونل را تنظيم كنيم يا اگر روشنايي مشكلي پيدا كرد اينجا در اداره «آلارم» مي دهد و متوجه مي شويم كه مشكلي پيش آمده. اين كار هم حدود ۴۶۰ ميليون تومان هزينه برد.

در غير لارستان هم ما در شهرستان مهر، ساختمان راه و شهرسازي را تمام كرديم و محور مهر-گله دار را به طول ۲۳ كيلومتر به اتمام رسانديم كه جمعا بيش از ۱۵ ميليارد تومان هزينه در بر داشت. در شهرستان لامرد هم كارها را انجام مي دهيم اما امسال افتتاحي نداشته ايم. مهمترين كارمان در اين منطقه عمليات زيرسازي تونل شهيد باقري است. پروژه شول، فال، مهر-گله دار، خنج-پل اسلام آباد، ارد-مز، آنتني گزيوز و… را هم داريم همچنان كار مي كنيم.

آيا در اين پروژه ها اولويت شما شهرستان هايي خاص هستند؟

تفكر ما فعاليت و كار در همه بخش هاست. ما در اين اداره كل، تفكرِ بخشي را كاملا حذف و توازن و تعادل را تا جاي امكان رعايت كرده ايم. از طرفي برخي عقب ماندگي هاي برخي مناطق مثل لارستان در سنوات گذشته را هم سعي كرديم به نوعي پوشش دهيم كه توازن نسبي رعايت شود. مثلا در سال گذشته فقط ۸/۵ كيلومتر جاده چهار خطه در كل لارستان ايجاد شد ولي امسال مجموعا حدود ۴۰ تا ۵۰ كيلومتر جاده چهار خطه داريم. با اين وضعيت برخلاف سال هاي قبل كه در منطقه لارستان عقب ماندگي داشتيم الان در آمار ما حرف براي گفتن دارد. لازم به ذكر است براي ما آنچه مهم است اولويت هاست و به كار كارشناسي كاملا اعتقاد داريم. براي مثال وقتي حجم ترافيك جهرم-لار-بندرعباس را مي بينيم حتما بايد با جاده اي كه ترافيك خاصي ندارد تفاوت قائل شويم. در اداره كل ما، هركسي كار خود را مي كند و مسائل سياسي و حواشي سابق را ديگر نداريم. ما دستگاه اجرايي هستيم و بايد كار اجرايي كنيم.

يكي از نگراني هاي ما اين است كه شما را در اوج فعاليت هاي اين اداره كل، جابجا كنند! و مجددا اين پروژه ها به زمين بماند. شما كه فعلا قصد رفتن نداريد؟!

حقيقتش پيشنهادهايي از وزارتخانه و استان شده است اما من اخلاقا اينطور نيستم كه جايي كه با عشق و علاقه كار مي كنم را رها كنم. لذا تا الان مقاومت كرده ام و مطمئن باشيد زماني از لارستان خواهم رفت كه بدانم ديگر تاثيري ندارم و در اين شرايط قطعا يك روز هم نمي مانم.

همانطور كه مي دانيد طي سه چهار سال گذشته حداقل سه مديركل در اين اداره عوض شده اند و اين در سطح اداره كلي مثل راه و شهرسازي بسيار آسيب ايجاد مي كند. موافقيد؟

درست است؛ تا مدير جديد بيايد و همه چيز را همسو كند و مسائل حاشيه اي را مديريت كند خيلي انرژي صرف مي شود. در يك سال گذشته بنده به جرئت مي گويم يك سومش را در حال پرواز  بودم! و مرتب براي پيگيري كارها به تهران و شيراز مي رفتم. خُب سخت است. يك سري جلسات در شيراز داريم و خيلي از جلسات را هم در وزارتخانه و تهران تشكيل مي دهند. گاهي مي شود مثلا بنده تا ساعت ۱۲ لار بودم، ساعت ۴ عصر در شيراز جلسه داشتم و مثلا ۸ شب بايستي تهران و در وزارتخانه حاضر مي شدم! مي دانيد كه سيستم اداري، سيستم پيگيري است. اينكه ما بنشينيم تا اعتبار بدهند اصلا اتفاق نمي افتد! اين روزها بايد مسائل را اصطلاحا ميز به ميز پيگيري كنيد. غرض از گفتن اين موارد اين بود كه متوجه شويم افتادن مسائل روي ريل، كار زيادي مي برد. همچنين سعي كرده ايم در اين اداره كل، بدهي هاي روزمره را با صرفه جويي و برنامه ريزي، صفر كنيم. الا تمام خريدهاي اين اداره كل به صورت نقدي صورت مي گيرد. با اين روند اگر روزي بخواهيم از اين اداره برويم روي دست مدير بعدي بدهي نمي گذاريم. درحالي كه وقتي من آمدم اينجا، اداره يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان بدهي داشت. البته در بحث پيمانكاران قضيه برعكس است؛ يعني وقتي ما آمديم بدهي اداره به پيمانكاران و پروژه ها ۴۸ ميليارد تومان بود اما الان ۱۳۵ ميليارد تومان بدهي داريم كه نشان دهنده حجم كارهايي است كه طي اين مدت انجام شده است. ما البته پيمانكاران را هم رها نكرده ايم و براي تامين اعتبارات و پرداخت طلب آنها برنامه ريزي كرده ايم و نگراني آنها تا حد زيادي رفع شده است چراكه مي بينند امور آنها را بطور مستمر پيگيري مي كنيم. آنها هم با انگيزه زياد كار خود را انجام مي دهند و اتفاقا برخلاف قبل، نگراني آنها از وقفه در پروژه ها از ما هم بيشتر است.

قبلا اشاره كرديد كه در تعيين اولويت ها، ملاحظات فني و كارشناسي مثل حجم ترافيك راه ها را مورد نظر قرار مي دهيد. اما برخي ملاحظات غيرفني اما بسيار مهم هم وجود دارد. جاده لار-بيرم را مثال مي زنم؛ درصدي از افكار عمومي بيرم، لارستان را به بي توجهي به بيرم متهم مي كنند! و يكي از مصاديق آن را وضعيت نامناسب راه هاي بيرم عنوان مي كنند. اگر ملاك شما فقط مسائل فني و ميزان ترافيك باشد شايد هيچگاه نوبت به جاده فرعي بيرم نرسد و با اين روند ميزان بدبيني مردم بيرم نسبت به لارستان بيشتر و بيشتر شود!

ببينيد؛ ما دو بخش داريم؛ يكي توزيع اعتبارات و دوم كارهاي اجرايي. در توزيع اعتبارات سهم هر بخش و روستا را به آنها مي رسانيم. الان در بيرم كه مثال زديد، كمربندي بيرم كه سالها متوقف شده بود را فعال كرده ايم. در بيرم درخواست هاي زيادي داريم؛ همانطور كه در لار و لامرد و جاهاي ديگر هم درخواست ها زياد است. ما اما بايد تمام اينها را جمع بندي و اولويت سنجي كنيم. مثلا اگر در بخشي ۴ درخواست مطرح شده ما بررسي مي كنيم كه كدام يك را انجام دهيم كه بيشترين نفع را به مردم آنجا برساند. در بحث بودجه و اعتبار هم مطمئن باشيد مثلا سهمي كه براي بيرم هست را كامل پرداخت مي كنيم و حتي يك ريال آن را به لار يا لامرد نمي بريم. هركسي سهم خودش را دارد. اينهايي كه به قول شما باعث بدبيني مي شوند هم يك افراد خاص هستند. مثلا در همان منطقه، بنده خدايي كه مسئول يك قسمت فرهنگي است آمده و مي گويد من طرحي را آماده كرده ام كه فلان منطقه را به فلان منطقه وصل كنيم به نام «راه اميد»! من هم به او گفتم مگر من آمده ام در مجموعه شما كه فرهنگي است دخالت كنم؟! مگر آمده ام مثلا بگويم طرحي دارم كه كل مردم رسيور و ماهواره را بگذارند كنار؟! من اينجا راه مي سازم و چه كاري به رسيور دارم؟! شما هم كار فرهنگي مي كنيد و چه كاري به راه داريد؟! [با خنده] مگر شما كارشناسي؟ مگر مدرك شما اين است؟ به او گفتم اين حرف شما در مردم توقع ايجاد مي كند. اين حرف شما معادل ۱۵۰ ميليارد تومان پول است؛ آن هم در اين شرايط كمبود اعتبارات و بودجه! البته اين بحث ها از روي دلسوزي است ولي نتيجه آن اين مي شود كه مي گويند ببينيد من دلسوز مردم هستم اما اداره راه و شهرسازي خير! خلاصه كنم اينكه ما كلي موافقتنامه و بازرسي و ذيحسابي داريم و به هيچ عنوان نمي توانيم در پروژه ها دخل و تصرفي كنيم و سهم ها را تغيير دهيم. تخصيص ها هم معلوم است البته. مثلا ما پارسال در يك پروژه اي كه ۲ ميليارد اعتبار داشته فقط ۱۰ ميليون تومان اعتبار دريافت كرده ايم! حال طرف بيايد و به من بگويد چرا كار نكرده اي؟! اينجا همه چيز شفاف است؛ پول، تخصيص، موافقتنامه، پروژه و اينها همه معلوم است و همه هم دارند رصد مي كنند.

تخصيص اين اعتبارات بر عهده شماست؟

خير؛ بر عهده شوراي برنامه ريزي شهرستان است. پول از استان به شهرستان ابلاغ مي شود و در اين شورا مصوب مي كنند. مصوبات به استان برمي گردد و مي شود موافقتنامه و موافقتنامه نهايي به ما ابلاغ مي شود.

همين شوراي برنامه ريزي كه اشاره كرديد مي تواند سهم جايي را ناديده بگيرد؟

ببينيد؛ اينقدر هزينه ها با اعتبارات فاصله دارد كه جواب سوال شما قطعا «خير» است! مثلا من ۱۳۵ ميليارد بدهي دارم و مثلا ۳۰ ميليارد مي آيد! ما بايد چه كار كنيم؟! ضمن اينكه شوراي مديريت شهرستان هم تيم كارشناسي دارد. خودِ فرماندار رئيس اين شوراست و تيم كارشناسي شان با وضع موجود و پيشنهادهايي كه ما مي دهيم تصميماتشان را مي گيرند.

تعداد زيادي از مخاطبان ما خواسته اند اين پرسش را از شما بپرسيم؛ در مورد تنگناهاي شما و اعتبارات محدود و تحريم ها و… همه مطلعيم. همچنين اذعان مي كنيم در يك سال گذشته راه و شهرسازي لارستان كاملا فعال شده است اما پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه چرا در يك طرح ملي مثل محور شيراز- جهرم-لار-بندرعباس كه به قول شما يك جاده شرياني محسوب مي شود از سمت يك شهرستان يعني لارستان پيشرفت بسيار كند و ميليمتري است و مثلا از سمت جهرم پيشرفت، سريع و زياد است. اگر مملكت در تحريم است و منابع محدود چرا در آن شهرستان اينقدر كار صورت مي گيرد؟! الان در همين جاده مردم به چشم مي بينند كه مقدار كاري كه در جهرم شده است ۱۰برابر لارستان است! قبل از شما نيز هركسي آمد گفت تا فلان دهه فجر يا فلان شب عيد اين مسير افتتاح مي شود اما در عمل هيچ اتفاقي نيفتاد!

من قبل از اينكه اينجا بيايم معاون راه و شهرسازي فارس بودم و از اين پروژه مطلع هستم. اين پروژه خيلي وقت است شروع شده؛ از سال ۸۵ يا ۸۶ شروع شد. در جهرم همان سال ها انصافا كار شد و الان فقط مي آيند خط كشي و آسفالت مي كنند يا ايمني آن را انجام مي دهند. كار مربوط به الان نيست. الان پروژه به لحاظ كاري در آنجا هم ركود كرده و مردم و نماينده جهرم هم به اصطلاح شاكي هستند. من قصد ندارم كسي را زير سوال ببرم اما بايد همان سال ها اين پروژه براي لارستان هم اولويت مي يافت. قبل از اين هم گفتم كه به لارستان به اندازه شأن و جايگاهش توجه نشده است.

پارسال ۵ ميليارد به جاده مذكور اختصاص يافت و توانستيم ۳ ميليارد را به سمت لارستان بياوريم و ۲ ميليارد هم به بندعباس رسيد و با همين ادبياتي كه شما سوال كرديد ما هم در وزارتخانه مطرح كرديم و با اين وصف چيزي به جهرم و شيراز  نرسيد. بالاخره خداوند كمك كرد و توانستيم امسال پروژه گردنه نارنجي را به اينجا برسانيم. حرف شما، حرف درستي است. پس اگر ما تا حالا راه مي رفتيم از اين به بعد بايد بدويم تا حداقل برسيم به جهرم و ديگر شهرها و اين همت همه را مي طلبد.

در مورد مسير لار-جهرم يادم رفت بگويم كه نقطه حساس ما همان گردنه بود. ما در مسير جهرم وشيراز اينچنين گردنه اي نداريم. هزينه پروژه ها در دشت، كيلومتري ۷۰۰ تا ۸۰۰ ميليون تومان است ولي در كوهستان همين يك كيلومتر بالغ بر يك ميليارد و نيم مي شود. ان شاالله اگر ما خدمت مردم بوديم براي سال بعد اصطلاحا با «دو» به سمت جهرم مي رويم چراكه ما ۲۵ كيلومتر دشت داريم و با احداث چند پل مي توانيم خيلي سريع پيشرفت داشته باشيم.

در مورد بخش آخر صحبت شما هم بايد بگويم سعي مي كنيم وعده ندهيم و هر وقت پروژه هايمان تمام شدند شما اهالي رسانه را خبر كنيم. [باخنده].

به عنوان سوال آخر بفرماييد اداره كل نمي خواهد به راه آهن لار-زاهد محمود وارد شود؟

ببينيد؛ ما هرچه در موارد مختلف گسترده تر وارد شويم به همين نسبت انرژي مان كمتر مي شود. اين پروژه، پروژه اي كلان است و بالغ بر ۲۰۰ ميليارد تومان هزينه مي برد و اصلا يك تيم به اندازه يك اداره كل مي خواهد كه قضيه را دنبال كند. من هرچه اينجا انرژي بگذارم مجبورم از كارهاي ديگر بزنم. دوم اينكه پروژه مذكور در كلاس ملي است و اگر نماينده، فرماندار و مجموعه استان به وزارتخانه فشار بياورند تاثير بيشتري دارد تا اينكه منِ نوعي بيايم جلو! احساس من اين است كه اگر بتوانيم مشكلات موجود راه و شهرسازي را حل كنيم منفعتش براي مردم بيشتر است تا اينكه به حوزه راه آهن هم وارد شويم.


17 نظر

  1. لاري گفت:

    0

    0

    لارستاني ها هيچ وقت متعصب نبوده اند و مسئولان كارآمد و تلاشگر خود را فارغ از اينكه بومي باشد يا غيربومي تقدير كرده اند. آفرين به تعهد، تلاش و دلسوزي جناب مهندس نصر. لارستان بزرگ هيچگاه شما و تلاش هاي شما را از ياد نخواهد برد.

  2. ناشناس گفت:

    0

    0

    به نظر من آقای مهندس خیلی متعصبانه و از روی غرض در مورد اون آقای فرهنگی و با شخصیت صحبت کردند .داشتن چنین مسولینی در شان لارستان بزرگ نیست

  3. جلیل گفت:

    0

    0

    جناب آقای. پر توقع. آقای نصر. اداره شما برای بیرم هیچ کاری انجام نداده. هرچه هم بوده از صدقه سر مسئولین بیرم بوده. شما لاریها انحصار طلبید. متاسفم

  4. ناشناس گفت:

    0

    0

    جناب اقاي مهندس بنده تو سن ۲۷ ساله ام هيچ تغييرات و بهسازي در راه هاي بيرم نديده ام و هيچ مسئولي از شهرستان دلسوزي نداشته اند براي اين منطقه . حالا كه بعد سالها سري به اين منطقه زده ايد هم درباره مردم دلسوز منطقه چنين صحبت هايي مي كنيد متاسفم كه لارستان براي بزرگترين بخش خود كاري نميكند يك كم هم به شهرستان لامرد نگاه كنيد و ياد بگيريد براي مناطقش چه كارهايي مي كند .صد حيف …

  5. ناشناس گفت:

    0

    0

    مسئولين لار هميشه بودجه هاي عمراني را صرف لار مي كرده و هميشه راه هاي ارتباطي به همين شكل بوده و خود شهر لار روزانه تغيير ات داشته است . جاده هاي بيرم واقعا در شان بزرگترين بخش شهرستان نيست به همين خاطر است كه مردم ساز جدايي مي زنند. در مورد صحبت شما درباره يك فرد دلسوز منطقه هم واقعا متاسفم .

    • لارستاني گفت:

      0

      0

      به نظر من مسولين لارستان هيچ وقت نتوانسته اند از اين اداره كل اسفاده عادلانه نمايند اگرچه اين اداره كل به نام لار بوده ولي به كام ديگران بوده نمونه بارز آن وضعيت راههاي بيرم است با ايثن وضعيت و همسايگي ما با آن وضعيت . همه چيز اظهر من الشمس است . ديگه نبايد توجيه كرد

  6. محمديان گفت:

    0

    0

    به نظر مي رسد سه چهار كامنت بالا نظر يك شخص خاص است!! از سايت آفتاب مي خواهيم كه نظراتي كه در جهت فضاساي خاص و با شيطنت گذاشته مي شود را تاييد نكند!
    ————————
    مديريت: ضمن احترام به نظر شما بايد گفت سياستگذاري «آفتاب» ايجاد فضايي گشوده در اظهار نظر همگان است. هر نظري كه بدون توهين و اتهام خاصي به اشخاص حقيقي و حقوقي باشد بي شك در اين سايت تاييد مي شود. اگر نگرانيد يك فرد چند كامنت مي گذارد، شما هم مي توانيد همين كار را بكنيد! همچنين امكان لايك يا ديس لايك نظرات را به اين هدف گذاشته ايم كه دغدغه افرادي مثل شما تا حدودي رفع گردد. از اظهار نظر و توجه شما هم صدالبته ممنونيم.

    • جلیل گفت:

      0

      0

      آقای محمدیان سعی کنید آینده نگر باشید کوته فکر نباشید. هرچند بی فکر هستید

  7. ابراهیم گفت:

    0

    0

    باسلام خدمت جناب نصر و شهروندان لاری اگه شما هم از راه وجاده های خراب بیرم به مسیر لار تردد می کردید میفهمیدید درد بیرم در حالی که جاده های اطراف لار دوبانده با پایه های برق که میلیاردها هزینه شده در صورتی که راه بیرم به لامرد اسفالت شده پس چه توقعی از مردم بیرم دارید که با این جادههای خراب تردد به لار داشته باشند

  8. فداغی گفت:

    0

    0

    به فکر جاده هایی که در مسیر فداغ هست باشید
    بعد تونل بالنگستان فداغ فراموش نشه
    بعد نگید نگفتید! اگه شما از لارستان نه لار حرف می زنید باید به نقش و اهمیت جاده ها پی برده باشید. مثلا همین بیرم که هنوز جز لارستان هست و مسائل و ارتباطات دیگه ای که وجود داره یا در اثر نزدیکی و بهبود راه ها به وجود میاد.
    و اینکه متاسفانه لارستان از نظر علمی و دانشگاهی؛ پیشرفت که فکر نکنم و رشدی هم نداشته است. به هوش باشید!!!

  9. بیرم گفت:

    0

    0

    با سلام خدمت شما
    من در چند مورد در متن آقای نصر با ایشان مخالفم
    ۱) که با پوزخند یک فرد فرهنگی را به سخره گرفته و اگر کمی به این گفتگو نگاه کنیم خواهیم دید که چه نگاه انحصار طلبانه ای و نخبه کشی ای در این گفتگو وجود دارد
    ۲) این موضوع را در قالب یک ضرب المثل فارسی بیان می کنم: آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟
    کافیست مسئولین لار که ادعای بزرگی می کنند سری به این منطقه بیایند و وضعیت این منطقه را با چشم انحصار طلبانه خود ببیند

  10. لارستاني گفت:

    0

    0

    به نظر ميرسه مهندس اطلاعاتش در مورد لارستان بسيار ناقص هست توصيه مي كنم ايشان مطالعه اي از لارستان بزرگ و بيرم داشته باشند بعد اظهار نظر كنند تا اظهاراتشان غير مسولانه نباشد و درشان لارستان بزرگ باشد .

  11. ج بیرمی گفت:

    0

    0

    جناب مدیر کل لارستان بزرگ وکارهای بزرگ میطلبد در جمهوری اسلامی ملاک ارزشی برای یک مسئول ادا دین به خون شهدا به مردم محروم که برای همیشه تاریخ محرومیت کشیده اند .
    مگر شما نیامده اید خدمت کنید بس خدمت کنید مردم بیرم فهیم با فرهنگ میباشند اگر یک
    فرهنگی طرح یا نظری میدهد این نشانه رشد وعظمت جامعه اسلامی میباشد . راه یکی از زیر ساختهای فرهنگی در جهت تبادل فرهنگهاست تا ارتباط جوامع نزدیکتر نشود تبادل سریعتر انجام
    نخواهد شد . خداوند یارتان و عدالت اجتماعی همیشه مد نظرتان باشد

  12. حسن بیرمی گفت:

    0

    0

    اقای مدیرکل برای پیشرفت هرکشوریامنطقه ای زیرساختهای ان که ارتباطات صریع واسان است لازم میباشدامااداره شما برای راههای لارستان طرحی نوکه به خلیج فارس راه داشته باشیدتاازراه زمینی به دریای ارتباط داشته باشیدبرای لارستان انجام ندادای

  13. لارستاني گفت:

    0

    0

    آيا لاري ها به اين فكر كرده اند كه چرا لامردي ها نمي خواهند از اداره كل راه وشهرسازي لارستان جدا شوند در حالي كه حاضر به پذيرش ديگر ادارات كل لارستان نبودند و با آن مخالفت كردند

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان