میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در25 سپتامبر 2014 ساعت 12:37 ب.ظ سرویس:اجتماعی 8 دیدگاه 1,997 بازدید

جاده هاي لارستان در شأن مردم نجيب آن نيست

شكايت فرماندار لارستان از وضعيت بد جاده ها در دیدار با معاون وزير راه:

جاده هاي لارستان در شأن مردم نجيب آن نيست

معاون استاندار و فرماندار فرمانداري ویژه لارستان در دیدار با مهندس عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی گفت: باتوجه به قدمت و تاریخ لارستان، واقعا به شهرستان، به خصوص در بحث راه، کم لطفی شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ علی اکبر نجیب زاده با گلایه مندی از اینکه وضعیت جاده های منطقه لارستان مطلوب نیست؛ اظهار داشت: در سال ۱۳۱۶، استان فارس ۶ شهرستان را در دل خود جای داده بود که یکی از این شهرستان ها لارستان بود و در آن زمان لارستان شامل بندرلنگه، گاوبندی، بستک، جهرم، لامرد، مهر، خنج، گراش و… بوده است وحتی ابلاغ معلم های جزیره کیش نیز در آموزش و پرورش لارستان صورت می پذیرفت و گواه این مطالب، تاریخ و اسنادی است  که در حال حاضر در استانداری فارس موجود می باشد و این را بنده که فرماندار هستم، عرض نمی کنم.

rah4

وی ادامه داد:  با گذر زمان تعدادی از مناطق از لارستان منفک و هرکدام جداگانه به شهرستان تبدیل شدند. می خواهم این را بگویم که باتوجه به قدمت و تاریخ لارستان واقعا به شهرستان به خصوص در بحث راه کم لطفی شده است.

فرماندار ویژه لارستان افزود: در حوزه راه که وارد می شویم هر آدم منصفی که وضعیت جاده ها را مشاهده می کند؛ می گوید به این شهرستان کم لطفی شده است.

نجیب زاده گفت: دراین استان تاکنون در پست های مختلف خدمت کرده ام و تقریبا اکثر شهرستان ها و بخش های استان فارس را رفته و شناخت کامل دارم، یکی از مناطقی که در بحث راه به آن کم لطفی شده است همین شهرستان لارستان است.

معاون استاندارفارس تصریح کرد: اگر از مرکز استان به فاصله ۲۰۰کیلومتر به هرجایی از این استان سفر کنید جاده ها دوبانده است. مثلا از شیراز به سمت جهرم بهترین جاده کشیده شده است ولی وارد حوزه لارستان که می شوید متوجه     می گردید که وضعیت جاده وضعیت خوبی ندارد و در شان این مردم نجیب نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این استان جاده هایی وجود دارد که به صورت اتوبان در آمده و رفت و آمد وسایل نقلیه درآن خیلی زیاد نیست؛ اظهار داشت: ایران سرای من است و هرجای جای این استان پهناور که آباد شود خوشحالی برای ماست، ولی جاده جهرم – لارستان، لارستان- بندرعباس و لارستان- بستک از جاده های پرترافیک کشور محسوب می شود که هنوز نه دوبانده است و نه اتوبانی کشیده شده است واین عدالت نیست.

فرماندار لارستان ادامه داد: اگر کسی در این جاده های بد و پر ترافیک تصادف کند و خدای ناکرده فوت گردد خونش گردن همه ماست پس بایستی اعتبارات به صورت عادلانه توزیع گردد.

فرماندار ویژه لارستان از مهندس عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی خواست آمار کشته شدن افراد در جاده جهرم لارستان و لارستان- بندرعباس را مشاهده نماید تا متوجه شود که بر اثر این جاده های بد و پر پیچ و خم چقدر مردم دچار حادثه می شوند.

علی اکبر نجیب زاده گفت: البته این را هم بگویم، خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول این ۳۶ سال، برای تمام ایران اسلامی و به خصوص این مناطق کاملا مشهود بوده و خدمات شایسته ای به مردم ارائه شده است و توقع ما این است که در حوزه راه نیز توجه بیشتری شود.

فرماندارویژه لارستان در پایان تاکید کرد: الحمدالله در دوساله اخیر در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته است اما محرومیت ها و مشکلات زیاد وجود دارد و بایستی با تلاش بیشتر این عقب ماندگی ها جبران گردد و وضعیت راه ها و     جاده ها روز به روز بهتر شود.


8 نظر

  1. لارستان پایدار گفت:

    0

    0

    درود بر فرماندار شایسته لارستان بزرگ

  2. دوست قديمي گفت:

    0

    0

    عالي بود اكبر آقا. به داشتن چنين فرماندار مردمي و دلسوزي افتخار مي كنيم. بي شك اين مواضع دلسوزانه شما باقيات صالحاتي براي شما هستند. جمله خون هاي ريخته شده در جاده ها گردن ما مسئولان است خيلي عالي بود. اجر شما با آقا امام حسين

  3. كارمند ساده گفت:

    0

    0

    فرماندار محبوب لارستان. از اينكه همچنان با مردمي و براي مردم كمر همت بسته اي ممنونيم. كاش ديگر مسئولان محافظه كار مردم گريز هم اندكي از شما ياد بگيرند.

  4. طبیعی گفت:

    0

    0

    این یه امر طبیعی است راه و شهرسازی شهرستان مهر که زیر نظر لارستان است به علت دوری اصلا راه درست و حسابی ندارد ومعاون وزیر هم که می آید به مهر نمی رسد

  5. بيرم لارستان گفت:

    0

    0

    نمي دانم در مورد اوضاع اسف بار بيرم هم با اين مسولين صحبت مي شود يا نه . موضوعاتي همانند در بن بست گذاشتن بيرم و چاره اي براي خروج از اين وضعيت از طريق طرح اتصال مناطق بيرم علامرودشت و بخش چاهورز به بخش صحراي باغ تا مركز شهرستان لارستان . وضعيت نا مناسب راه اشكنان بيرم به دو راهي ارد . تونل بالنگستان و تاسيس اداره راه بيرم . من فكر مي كنم بيرم نماد عقب افتادگي مخصوصا در موضوع راه در حوزه استحفاظي اداره كل لارستان است كه مردم آن نمي توانند بيش از اين اين وضعيت را تحمل كنند .

  6. ناشناس گفت:

    0

    0

    آقاي فرماندار وضع بيمارستان لار از جاده هاي آن هم بدتر است. الان هركس بتواند براي درمان به گراش و جهرم و شيراز مي رود و مركزيت درماني از لارستان كاملا از بين رفته است. لطفا با تدبير خود اين مشكل بزرگ را حل فرماييد.

  7. مسعود محبی اوز گفت:

    0

    0

    با سلام . نماینده محترم لارستان. علی رغم ثروتمند بودن مردم منطقه , متاسفانه لارستان یکی از مناطق توسعه نیافته ایران میباشد. مسئولین دلسوز و توانمند میتوانند نقش مهمی در پیشرفت توسعه و آبادانی لارستان و همچنین جلوگیری از مهاجرت مردم داشته باشند. مثلا ایجاد کارخانه ها و شرکتهای مختلف , توسعه راهها. ساخت سدها جهت مهار ابهای سیلابی. و غیره. یکی از این موارد اجرائی شدن ساخت و احیای جاده اناخ میباشد. این طرح علاوه بر رونق و آبادانی منطقه باعث کوتاه شدن مسیر غرب لارستان به بندعباس همچنین کاهش سوخت و صرفه جوئی در وقت و زمان مسافرین و نیز باعث کاهش حوادث جاده ای میگردد. بالطبع رضایت مردم غرب لارستان نقش مهمی در اتحاد منطقه و شرکت مسئولانه در اختخابات مجلس خواهد داشت. با سپاس

  8. مسعود محبی اوز گفت:

    0

    0

    یک پیشنهاد زیر بنائی . مسیر هوائی و مستقیم بندر لنگه لار دقیقا” ۱۳۵ کیلومتر میباشد. یعنی اگر جاده مستقیمی بین لار لنگه احداث شود فاصله ۲ ساعت خواهد بود . در حالیکه در حال حاضر حدود ۶ ساعت است . با احداث ۳ تونل بزرگ و ۲ تونل کوچک میتوان به این هدف دست یافت. این اقدام مزایای بیشماری برای لارستان و احتمال استان شدن آ« دارد. همه اینها همت و شجاعت میخواهد. امید است با بررسی علمی از نظر امکان پذیر بودن و مقرون به صرفه بودن اقتصادی در این مورد حرکتی اساسی انجام گردد.

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان