میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ سرویس:شهر و شهروند, مطلب شما 5 دیدگاه 971 بازدید

حقوق نادیده گرفته شده مسافران توسط شرکت هواپیمایی «ایران ایر»

535حقوق نادیده گرفته شده مسافران توسط شرکت هواپیمایی «ایران ایر»

آفتاب لارستان: مطلب پیش رو توسط یکی از مسافران پرواز روز دوشنبه ۱۰ آبان لار-تهران شرکت «ایران ایر» نوشته شده و برای این سایت ارسال شده است. از قرار معلوم این پرواز و سه پرواز دیگر این هواپیما یعنی تهران-لار، لار-قطر و قطر-لار نیز به دلیل نقص فنی کنسل شده است. در ادامه بخشی از نامه ارسالی را با ذکر این توضیح که حق پاسخگویی برای مدیران شرکت ایران ایر یا فرودگاه لارستان محفوظ است بخوانید:

***

همواره جملات زیبایی همچون «وقت طلاست» و «حق با مشتری است» را شنیده ایم اما وقتی پای عمل می افتد کمتر کسی یا شرکتی و سازمانی به حقوق و وقت دیگران اهمیت می دهد. یکی از نمونه های آن کنسل شدن تمام پروازهای یک هواپیمای شرکت «ایران ایر» در روز دوشنبه ۱۰ آبان و آن هم پس از ساعتها معطلی و انتظار مسافران بود. اتفاقی که طبق شنیده ها چند هفته قبل نیز افتاده بود.

من مسافر این پرواز بودم و پس از ساعتها انتظار و با شنیدن کنسل شدن این پرواز تمام محاسبات و برنامه ریزی هایم به هم ریخت. مسافران زیادی نیز از راه های خیلی دور خود را به لار رسانده بودند که همگی معطل و بلاتکلیف و عصبانی بودند. مسافرانی از چابهار و داراب گرفته تا بندرعباس و خنج و…

از آن طرف یعنی با کنسل شدن پرواز خیلی ها از تهران در همان روز به لار نرسیدند. از پزشکی که ظاهرا باید بیمارانی که از مدتها قبل وقت گرفته بودند را جراحی می کرد تا آن فردی که کارهای اداریش زمین ماند و از کشورهای خلیج هم به همین ترتیب.

سوالی که به ذهن هر آدمی می رسد این است که آیا در تمام دنیا نیز این اتفاقات می افتد که با نقص فنی یک هواپیما همه مسافران را به امان خداوند رها کنند؟! آیا نمی شود یک هواپیمای دیگر را جایگزین این هواپیما کرد که باید چهار مسیر و بیش از ۵۰۰ مسافر را جابجا کند؟

تمام پاسخگویی این شرکت تنها و تنها بازگرداندن هزینه بلیط بود درصورتی که تک تک مسافران متحمل خسارت زیادی شدند و باید مثلا یک روز دیگر در تهران می ماندند و حساب کنید هزینه یک شب دیگر اقامت در تهران را و مهمتر از آن خسارت زمانی که از این مسافران تلف شد!

سوال دیگر اینکه آیا نمی شود پرواز لار-تهران را از روزی یک پرواز بیشتر کرد؟ آنچه از ظاهر پیداست که تعداد مسافران زیاد است و احتمالا جوابگو خواهد بود و درصورت انجام این عمل حتی اگر پروازی کنسل شود در همان روز می توان با پروازی دیگر مشکل را حل کرد.

در پایان باید گفت که مشکلات شرکت های هواپیمایی در شرایط سخت تحریم ها قابل درک است اما این نکته که مسافران نیز حق و حقوقی دارند نیز روشن و بدیهی است. حقی که غالبا نادیده گرفته می شود.


5 نظر

  1. محمد گفت:

    0

    0

    من هم مسافر بودم سریع بول اضافه بار بهموم دادن وگفتن برید

  2. ناشناس گفت:

    0

    0

    خیلی خوبه. این که مردم حرف میزنن نظر میدن و انتقاد میکنن خیلی خوبه. اگه این فرهنگ جا بیفته که مردم دغدغه ها گرفتاری ها و ایراداتشون رو تو مسائل شهری یا هر چیز دیگه بیان اینجا و تو سایت های دیگه عنوان کنن و شنیده بشن و دیده بشن دقیقا همون فرهنگ هر شهروند یک رسانه یک ناظر شکل میگیره. اتفاقی که تو شهرهای بزرگ افتاده و الان با یه خبر کوچیک که از طرف مردم رسانه ای میشه فورا به بالا و بالاترها میرسه و ناچار به پاسخگویی و حل معضل و حتی معذرت خواهی میشن. این اتفاق خوبیه که داره تو رسانه شما میفته و امیدواریم ادامه داشته باشه. اونقدر باید ادامه بدید که مسئولین شهر خودمون کلا احساس کنن تمام رفتار و کارهاشون توسط مردم رصد میشه و اگه گامی برخلاف نظر مردم بردارن مورد سوال و مواخذه قرار میگیرن. مثل همین اتفاقی که درباره شهرداری تهران و املاکش افتاد. ادامه بدید. شاید روزی برسه که ما هم بتونیم اشتباهات مسئولین شهریمون رو محکم و بی هیچ مخاطره ای زیر سوال ببریم به طوری که بیان پاسخگو بشن که اگه اشتباه کرده باشن برن کنار و اگه نه که توسط همین مردم بابت کارای خوبشون تشویق بشن.

  3. ناشناس گفت:

    0

    0

    دقیقا یادمه چند سال پیش همین اتفاق افتاده بود و من هم مسافر بودم موقع برگشتن مسول هواپیمایی هما که غیر بومی بود میگفت خدا رو شکر مردم لار ساکتن اگه تهران و اصفهان بود شیشه رو آورده بودن پایین…شاید بخاطر نجابت زیادیه که محلمون نمیذارن. ..یعنی اگه اصفهان بود سریع جایگزین میذاشتن

  4. ناشناس گفت:

    0

    0

    باید شرکتهای رقیب مثل آسمان و قشم ایر بیان

  5. 0

    0

    سلام و خسته نباشيد به مسئولان فرودگاهي لارستان
    دقيقا دو هفته هست كه شركت ايران اير مردم رو سر كار گذاشته بدون حتي يه جواب خشك و خالي
    همه مردم واسه خودشون كار دارن برنامه دارن بيكار نيستن كه بيان فرودگاه بعد بشنون پرواز نيست جه كسي بايد جوابگو باشه ؟؟
    فقط ميتونم بگم ياد آسمان بخير از هرجا بود هواپيما اماده ميكردن (اون زمانATRبود مسير لار دوحه) حالا ايران اير با اين همه دب دبه كب كبه با ادعاي ايرباس ايرباس ببين چه به روز مردم اورده چيزي كه هست تو مسير لار دوحه هواپيمايي يا شركت ديگه اي نسيت اگر بود قطعا شركت ديگه اي انتخاب ميكردم واسه تردد ميتونم بگم مردم وخيلي از مسافران مسير دوحه و كويت از شركت ايران اير لار راضي نيستن فقط اسمش ايران ايييييييييرر هست
    اميدوارم مسئولين فرودگاهي بخونن و بفهمن مردم چي ميكشن

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان