میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در28 دسامبر 2013 ساعت 8:16 ب.ظ سرویس:اجتماعی, گفتگو 3 دیدگاه 2,652 بازدید

خيلي ها دوست ندارند مدير فرودگاه، لاري زبان باشد!

عنايت الله انصاري فرد؛ مديركل فرودگاه لارستان:

خيلي ها دوست ندارند مدير فرودگاه، لاري زبان باشد!

اشاره: «عنايت انصاري فرد» از آن دست مديراني است كه وقتي با او گفت و گو مي كني خيالت راحت است! راحت از اينكه لازم نيست تمام صفحه را با حرف هاي دو پهلو و كليشه ايِ مرسوم و معمول پُر كني! قبلا از صراحت لهجه و مواضع مستقل او شنيده بوديم و اين بار فرصت شد تا او را از نزديك ببينيم. البته بعضي اظهارات او را نمي شود بنا به معذوريت هايي درج كرد اما در توصيف او همين بس كه وقتي در انتقاد از مسئولي زبان مي گشود نه مثل ديگران تلويحي و آرام بلكه خود تاكيد مي كرد اين را به نقل من با صداي بلند بگوييد! تمام اينها البته باعث نمي شود قدرداني از ديگران را فراموش كند و در جريان گفت و گو بارها و بارها از زحمات مديران قبل فرودگاه، مرحوم نخبه الفقهايي نماينده اسبق لارستان، آقاي جباري نماينده بستك، بندرلنگه و پارسيان و… قدرداني كرد.

او از سال ۸۷ تا آذرماه ۹۱ «مدير» و پس از آن تاكنون «مديركل» فرودگاه بين المللي لارستان است. خودش مي گويد آغاز مديريت بنده در فرودگاه لارستان مصادف با سفر تاريخي مقام معظم رهبري به لارستان شد و همين امر را به فال نيك مي گيرد. او مهندسي هوانوردي با گرايش مراقبت پرواز را از دانشكده تكنولوژي هواپيمايي كشور در تهران خوانده و براي مدتي نيز در برج مراقبت فرودگاه مهرآباد كار كرده است. او اينك نيز دانشجوي ترم آخر كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه قشم است. توصيه مي كنيم گفت و گوي ما با مدير لاري فرودگاه لارستان را حتما بخوانيد.

در خبرها شنيديم كه قرار است نام فرودگاه لارستان به «آيت الله آيت اللهي» تغيير يابد؛ درست است؟

بله؛ با پيشنهاد و پيگيري بنده، شوراي اسلامي شهر و نماينده محترم، اين موضوع در سازمان هواپيمايي و شركت فرودگاه هاي كشور مصوب شد. نماينده محترم هم گفته اند اين موضوع در شوراي فرهنگي كشور تاييد شده اما هنوز بصورت كتبي ابلاغ نشده است. اما به زودي اين كار انجام مي شود و نام اين فرودگاه به نام مرحوم حضرت آيت الله آيت اللهي مزين مي شود. همچنين بايد اضافه كنم براي گرامي داشت ياد و خاطر مرحوم نخبه الفقهايي كه مؤسس و پايه گذار اين فرودگاه بودند نيز قرار است سالن همايش هاي بين المللي اين فرودگاه را كه به زودي ساخته مي شود، به نام ايشان نام گذاري كنيم.

لطفا در مورد فرايند ارتقاي فرودگاه لارستان به سطح «اداره كل» توضيح دهيد. استارت اين كار از كي زده شد؟

مهرماه سال ۸۷ استارت اين كار را بنده زدم و پيشنهاد اوليه را با استفاده از مشاوران خوبي كه در تهران داشتم مطرح كردم. در سال ۸۹ توانستيم چارت سازماني اين فرودگاه را تغيير داده و از يك معاون و دو اداره به دو معاون و پنج اداره تبديل كنيم. در آن زمان البته نماينده لارستان با ما همخوان نبود لذا به آقاي جباري، نماينده محترم بندرلنگه، بستك و پارسيان متوسل شديم. ايشان رئيس كميته حمل و نقل در كميسيون عمران مجلس بودند و همكاري بسيار زيادي كردند به طوري كه اگر تنديس ايشان را امروز در فرودگاهمان نصب كنيم كار زيادي برايشان نكرده ايم! خلاصه اينكه ارائه اطلاعات از بنده بود و پيگيري با آقاي جباري. البته در ماه هاي آخر هم دكتر جعفرپور به ما اضافه شدند و به حمد خداوند، فرودگاه لارستان در آذرماه ۹۱ به سطح اداره كل، ارتقا يافت.

آقاي مهندس؛ موضوعي كه تاكنون كمتر به آن پرداخته شده آمار مربوط به فرودگاه است؛ تعداد پروازها و مسافران، تعداد پروازهاي داخلي و خارجي و… در اين مورد مي توانيد آمار مشخصي ارائه كنيد؟

حق با شماست؛ تاكنون به دليل پاره اي معذوريت ها آمار خود را ارائه نمي كرديم اما از اين به بعد يعني با اجرايي شدن مصوبه اداره كل، حتي مي توانيم آمارهاي خود را بصورت هفتگي در اختيار شما بگذاريم. ما در هفته ۱۴ پرواز به مقصد دبي داريم. دو پرواز به كويت و يك پرواز به قطر داريم. از سال ۹۲ دو روز در هفته شركت ماهان را به دبي اضافه كرده ايم و از هفته پيش نيز براي اولين بار در تاريخ اين فرودگاه يك شركت خارجي به نام «اير عربيه» به مقصد شارجه اضافه شده است. به بياني ديگر ما ۲۸ پرواز خارجي در هفته داريم و ۸ پرواز داخلي به مقاصد شيراز و تهران. سال گذشته ما ۱۲۰ هزار نفر مسافر را به كشورهاي خارجي منتقل كرديم با حدود ۱۵۰۰ پرواز. همچنين پارسال ۱۲ هزار مسافر خارجي داشته ايم يعني افرادي با پاسپورت خارجي. الان ما در سطح كشور و در بين ۵۴ فرودگاه رتبه ششم پروازهاي خارجي را داريم يعني بعد از فرودگاه هاي امام خميني تهران، مشهد، شيراز، تبريز و اصفهان، فرودگاه لارستان قرار دارد. جالب اينكه بعد از لارستان و در رتبه هفتم، فرودگاه بندرعباس قرار دارد و بعد از آنها يازده فرودگاه مركز استان هستند. اروميه، يزد، زاهدان، رشت، كرمان، گرگان و غيره. اتفاقا همين موضوع يكي از مواردي بود كه در ارتقاي فرودگاه لارستان مورد توجه قرار گرفت. اوايل همه مي گفتند اين كار شدني نيست چون لارستان، استان نيست اما جايگاه اين فرودگاه بالاتر از فرودگاه خيلي از استان هاست. الان مقايسه كنيد و ببينيد جمعيت بندرعباس چند برابر لارستان است اما رتبه فرودگاه بندرعباس بعد از لارستان است. مطمئن باشيد اگر اين جدول بر اساس آمار انتقال مسافر به نسبت جمعيت بود ما در كل كشور، مقام اول را داشتيم و داريم. ما از بين جمعيت ۲۵۰ هزار نفر، ساليانه ۱۲۰ هزار نفر را به كشورهاي خارجي جابجا مي كنيم يعني حدود نصف مردم؛ آيا مثلا فرودگاه امام خميني، نصف مردم تهران را جابجا مي كند؟! نه؛ خيلي كمتر است. لازم است اين را هم بگويم كه يازده فرودگاه در مركز استان ها داريم كه هنوز اداره كل نشده اند اما لارستان توانست به اين موفقيت برسد.

مسافران فرودگاه لارستان بيشتر از چه مناطق و شهرستان هايي هستند؟

خوشبختانه مردم خيلي از شهرستان هاي فارس و هرمزگان از اين فرودگاه استقبال مي كنند. طبق آمار ما ۳۵ درصد مسافران از بندرلنگه و بستك هستند. ۱۵ درصد مسافران پرواز كويت ما از جهرم هستند. از لامرد، عسلويه، خنج، گراش و خيلي جاهاي ديگر.

استقبال مسافران از پروازهاي «ايرعربيه» چطور بوده است؟

مردم استقبال بسيار خوبي كرده اند. تمام صندلي هاي دو پرواز قبلي تكميل شد يعني ۱۶۵ صندلي كامل و تا جايي كه خبر دارم سه پرواز بعدي آن هم كاملا پر شده است. چرا؟ چون مسافراني در منطقه لارستان هستند كه متقاضي بحرين و ديگر كشورها بودند و ما هرچه به شركت هاي داخلي اصرار مي كرديم مي گفتند ناوگان نداريم و لود شما پايين است. با آمدن ايرعربيه اتفاق بزرگي افتاده است. جالب اينجاست كه از ۱۶۵ مسافر پرواز اول، ۳۹ نفر به بحرين رفته اند. ۲ نفر رفته اند به نايروبي در آفريقا! شما مي توانستيد تصور كنيد روزي فرودگاه لارستان به نايروبي متصل شود؟! ما ۶ مسافر بمبئي داشتيم. يكي از آنها به من زنگ زد و تشكر كرد. گفت من قبلا وقتي قصد رفتن به بمبئي را داشتم دو سه روز معطل مي شدم اما امروز از لارستان پريدم و نصف شب در بمبئي پياده شدم. الان فرودگاه لارستان به خارطوم و اربيل و بغداد و نجف و غيره وصل شده است.

اين مسافراني كه اشاره كرديد بومي منطقه بودند يا از استان ها و شهرهاي ديگر بودند؟

اتفاقا من پيگير اين موضوع شدم؛ اكثر آنها بومي بودند اما جالب آنجاست كه ۲۵ نفر آنها از شيراز آمده بودند. چرا؟ براي اينكه مي خواهند از لار به شارجه و از شارجه مثلا به خارطوم بروند. تمام اينها مي تواند براي لارستان سودآور باشد. يعني مسافري كه از جاهاي ديگر مي آيد، به اين شهرستان پول مي آورد. مثلا از غذا و تاكسي و ديگر امكانات اينجا استفاده مي كند و باعث رونق اقتصادي بيشتر اينجا مي شود.

ايرعربيه به نجف و مكه هم پرواز دارد؟

اتفاقا از طريق همين شركت مي توان به اين شهرها هم رفت. بنده به شركت هاي داخلي گفته ام اگر تا يك ماه ديگر پرواز نجف را برقرار كرديد كه هيچ وگرنه من مجوز مي گيرم و از طريق ايرعربيه، مسافر را از لار به شارجه و از شارجه به نجف و مكه مي برم.

در خبرها شنيديم كه چند خلبان اين شركت خارجي هم اصالتا لارستاني هستند؛ درست است؟

سوال خوبي پرسيديد؛ اين شركت ۲۳ خلبان دارد و ۱۷ نفر از آنها اهل لارستان هستند كه افتخار بزرگي براي ماست. اتفاقا در روز افتتاحيه، كاپيتان محمد احمد كه معاون عملياتي اين شركت هم هستند حضور داشت كه اهل هرنگ لار است. كمك خلبان او آقاي كريمي هم اهل خنج بود و با زبان به اصطلاح اَچُمي با هم صحبت كرديم. او به من گفت كار امروز شما از اداره كل كردن فرودگاهتان هم مهمتر است.

در آماري كه ارائه كرديد وقتي دقت مي كنيم متوجه مي شويم تعداد پروازهاي داخلي فرودگاه لارستان خيلي كم است. دليل اين موضوع چيست؟ محدوديت ناوگان داريد يا تقاضا كم است؟

تقاضا كم است. البته در فصل هاي مختلف سال اين تقاضا كم و زياد مي شود. فكر كنم براي افزايش پروازهاي داخلي بايد روي آثار تاريخي و فرهنگي و جذب گردشگر در منطقه بيشتر كار كنيم. البته اميدوارم به دوستان مسئول در ميراث فرهنگي و جاهاي ديگر بر نخورد اما متاسفانه در اين زمينه كم كاري شده است. توسعه مراكز تجاري و آموزشي و دانشگاهي هم در اين باره خيلي موثر هستند.

به موضوع ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريسم برمي گرديم اما فارغ از پروازهاي تهران و شيراز به نظر مي رسد مسافران مشهد در اين شهرستان زيادند؛ البته در چند مقطع پرواز لار-مشهد هم راه اندازي شد اما خيلي زود متوقف شدند؛ دليلش چه بود؟

من اينجا بايد از سرمايه گذاران و سرمايه داران لارستاني گِلِه كنم. پرواز مشهد در تمام كشور توسط سرمايه گذاران چارتر مي شود. مثلا سه نفر در شيراز تمام پروازهاي مشهد را چارتر كرده اند. من، يك نفر لاري و لارستاني در اين مورد پيدا نكردم و به حاج آقا خندان از شيراز كه يك شركت و تور گردشگري دارند متوسل شدم و ايشان هم ۸ پرواز را در قالب يك تور زيارتي متقبل شدند تا اينكه يك عده پيدا شدند و نزد فرماندار وقت رفتند و گفتند انصاري فرد دارد كلي سود به جيب سرمايه گذار غير لاري مي ريزد و چرا اين پروازها را به ما نمي دهد؟! فرماندار محترم وقت هم با من تماس گرفت و گفت حرف اينها منطقي است و اين پروازها را به آنها بسپاريد. من هم به ايشان گفتم اگر حاج آقا خندان از اينجا برود مطمئن باشيد كسي جلو نمي آيد و پرواز مشهد تعطيل مي شود كه متاسفانه همينطور هم شد. حاج آقا خندان هم چند روز بعد نزد آنها رفته و گفته بود من چشمداشتي به سود اين پروازها نداشتم و الان هم به خواست شما مي روم اما بدانيد شما نمي توانيد سرمايه اي كه من نزد شركت آسمان گذاشتم را بگذاريد و از پس كار بر نمي آييد. او رفت و پرواز مشهد هم رفت. همان موقع شايعه شد كه انصاري فرد ماهي ۳۰ ميليون تومان از شركت او مي گيرد و خيلي از حرف هاي ديگر كه متاسفانه آن زمان مي زدند. اتفاقا هر دو نفري كه آن روز نزد فرماندار رفتند الان هم حي و حاضر هستند. يكي به آنها بگويد پس چرا جلو نمي آييد؟! مگر نمي خواستيد سود اين پروازها به جيب شما برود؟!

الان هم به قول شما تعداد مسافران مشهد زياد است. فقط كافي است سرمايه گذاراني پيدا شوند، چند پرواز را چارتر كنند و البته تلاش و تبليغ كنند تا اين مسير نيز در فرودگاه لارستان راه اندازي شود. من هم كاملا حمايت مي كنم و مشاوره مي دهم اما همانطور كه گفتم متاسفانه كسي تا حالا داوطلب نشده است. اصلا يكي از آسيب هاي ما اين است كه دفاتر هواپيمايي لار، روابط مناسب و زيادي با هم ندارند. اصلا آنها هنوز صنف تشكيل نداده اند. اگر آنها بتوانند زودتر صنف تشكيل دهند خيلي از مسائل را مي توان از آن طريق حل كرد. مديريت فرودگاه نمي تواند به خيلي موضوعات وارد شود اما صنف آنها به راحتي مي تواند وارد شود.

آقاي مهندس؛ پس از ارتقاي فرودگاه به اداره كل، چه قابليت هايي به آن اضافه شده است؟منظورم اعتبار و تعداد پرسنل و فرودگاه هاي تحت پوشش و غيره است.

اين پرسشي است كه خيلي از مردم مي پرسند؛ اول اينكه ما پس از ارتقاي فرودگاه به اداره كل، بصورت بي واسطه با وزرا و مديران عامل كشوري مرتبط هستيم. قبل از اين ما هر درخواستي داشتيم به مسئولان استاني مطرح مي كرديم. دوم اينكه فرودگاه لارستان به يمن همين ارتقا، عضو شوراي حمل و نقل و مسكن استان شد. هر ماه يك جلسه در شيراز با حضور مديركل راه آهن، مديركل مكانيك خاك و مديركل راه و شهرسازي تشكيل مي شود و افتخار ما اين است كه در آن جلسه دو نفر از لارستان هستند. مديركل راه و شهرسازي لارستان و مديركل فرودگاه لارستان. اتفاقا در جلسه قبل اين شورا انجام پرواز نجف مصوب شد. اين خيلي مهم است چون از اين طريق يعني شوراي حمل و نقل استان به سازمان حج و زيارت فارس براي راه اندازي پرواز نجف فشار مي آيد! سوم اينكه تا سال ۹۱ اعتبارات فرودگاه لارستان يك ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان بوده و امسال شده است ۶ ميليارد تومان؛ يعني بيش از سه برابر. چهارم اينكه پس از ارتقاي فرودگاه بحث جدا شدن پليس و سپاه فرودگاه از شيراز مطرح شده است. همچنين هر دو ماه سمينار مديران فرودگاه ها در تهران برگزار مي شود و خوشبختانه از استان فارس دو شركت كننده داريم؛ يكي مديركل فرودگاه فارس و دوم مديركل فرودگاه لارستان. همچنين سال ها آرزو داشتيم بتوانيم در فرودگاه لارستان، ارز مسافرتي بدهيم. اين موضوع را مشروط به استان شدن لارستان كرده بودند اما با تلاش اعضاي محترم تشكل لارستان بيدار، اين كار به بانك ملت لار واگذار شد و باجه ارزي در اين بانك افتتاح گرديد. آرزوي من اين بود كه مثل فرودگاه هاي بين المللي ديگر، اين باجه در خود فرودگاه باشد. پس از ارتقاي فرودگاه به اداره كل، بنده پيگيري كردم و با همكاري مدير بانك ملت لار اين دفتر در فرودگاه راه اندازي شد و اينك فرودگاه لارستان جزو فرودگاه هاي نادر كشور است كه ارز مسافرتي مي دهد. در آينده نيز سعي مي كنيم دفتر صدور رواديد را در اين فرودگاه راه اندازي كنيم و مطمئنم با انجام اين كار حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد به تعداد مسافران ما افزوده مي شود.

تعداد پرسنل فرودگاه پس از تبديل شدن به اداره كل تغييري كرده است؟

بله؛ ما قبلا ۳۹ كارمند داشتيم و الان ۹۳ نفر. ۸ نفر ديگر نيز در آينده نزديك جذب مي شوند. خلاصه در تمام بخش هاي اداري و عملياتي رشد تعداد پرسنل داشته ايم.

آيا فرودگاه ديگري نيز تحت پوشش داريد؟

ببينيد؛ فرودگاه مثل ادارات ديگر نيست و لزومي ندارد اداره كل ما فرودگاه ديگري را تحت پوشش قرار دهد. الان خيلي از فرودگاه هاي مراكز استان، فرودگاه اقماري ندارند مثل فرودگاه يزد، گرگان و… اما اهميت فرودگاه لارستان خيلي زياد است. براي اثبات اين ادعا من از مديركل فرودگاه هاي كشور يعني آقاي مهندس رسول نژاد نقل قولي مي كنم. گفتند: «ما در كشور ۱۰ رادار نصب شده براي ورود و خروج پروازهاي بين المللي داريم؛ اگر امروز از من بپرسند فرضا مجبوريد ۹ تا را خاموش كنيد؛ كدام يك را روشن نگه مي داريد؟ من مي گويم فرودگاه لارستان.» اين رادار بسيار مهم است چراكه تمام پروازهاي جنوب كشور از رادار ما كنترل مي شود. لازم است اشاره كنم براي آينده نيز اگر عمري باقي باشد قصد داريم با انجام مقدمات و طي مراحل قانوني، فرودگاه لارستان را به مركز تقرب جنوب كشور تبديل كنيم. در اين صورت حداقل ۱۰ فرودگاه دستور استارت پروازهايشان را از فرودگاه لارستان مي گيرند. اين موضوع به عنوان يك طرح پيشنهاد شده چراكه پتانسيل انجام اين كار را داريم. يكي از اين پتانسيل ها فيبر نوري اختصاصي است كه تعداد كمي از فرودگاه هاي كشور دارند و خوشبختانه فرودگاه لارستان از آن برخوردار است و تمام كارهاي IT ما با آن صورت مي گيرد.

آقاي مهندس؛ افتتاح ترمينال خارجي فرودگاه به كجا رسيد؟ خيلي وقت است كه از افتتاح آن سخن گفته مي شود اما عملا اين اتفاق نيفتاده است!

درست است؛ ساخت ترمينال خارجي فرودگاه لارستان در سال ۸۲ با مصوبه استانداري كليد خورد و استاندار وقت قول افتتاح آن در سال ۸۳ را داد اما گويا متاسفانه هيچ رديف اعتباري در استانداري براي آن اختصاص نيافته بود. بعد از آن استاندار عوض شد و موضوع تا سال ۸۷ كه بنده رئيس فرودگاه شدم مسكوت ماند. با پيگيري و استعلام از مقامات استاني و شركت فرودگاه هاي كشور متوجه شدم كه اين پروژه به كلي رها شده است. اما خوشبختانه توانستيم در سفر رياست جمهوري به استان فارس مجددا اين پروژه را زنده كنيم. الان اين پروژه در استانداري رديف دارد و براي شروع ۲۳۰ ميليون تومان از محل سفرهاي استاني رئيس جمهور اختصاص يافت. بعد از آن حدود يك ميليارد تومان از استانداري كمك شد. الان هم طبق قرارداد يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون توماني كه در سال ۹۱ با پيمانكار بسته ايم مشغول به كار است. امسال هم يعني در سال ۹۲، دو ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان اعتبار توسط شركت فرودگاه هاي كشور اختصاص يافته و مديرعامل محترم اين شركت عزمش را جزم كرده تا پايان سال ۹۲ اين سالن به بهره برداري برسد.

مگر اين سالن چند متر است كه ساخت آن اينقدر هزينه دارد؟!

اين سالن ۶هزار متر مربع است يعني سه برابر سالن فعلي ظرفيت دارد.

در حين بحث، اشاره هايي به پرواز حج از لارستان شد؛ دقيقا بفرماييد پرواز حج از فرودگاه لارستان كي انجام مي شود؟

مهندس رسول نژاد، مديرعامل محترم شركت فرودگاه هاي كشور نامه رسمي به سازمان حج و زيارت نوشته اند و آمادگي كامل فرودگاه لارستان را اعلام كرده اند. الان هم از نماينده محترم جناب آقاي جعفرپور خواهش مي كنم اين موضوع را پيگيري كنند و با سازمان حج و زيارت در ارتباط باشند. خيلي هم به اين حرف ها كه ممكن است بدوا به ايشان گفته شود مثل كم بودن زائر در لارستان و امثالهم توجه نكنند.

وضعيت پرواز نجف چطور است؟

خوشبختانه شركت هواپيمايي آسمان، مسير نجف- لار- نجف و بغداد- لار- بغداد را متقبل شده است. نرخ بليط را هم به بنده داده اند؛ خوشبختانه برخلاف پرواز مشهد، چند نفر از بزرگواران لاري هم براي چارتر كردن آن اعلام آمادگي كرده اند. مديركل سازمان حج و زيارت فارس هم به بنده قول حتمي داده اند كه مجوزهاي لازم را بدهند.

فكر مي كنيد تعداد زائران و مسافران اين پروازها در لارستان كافي باشد؟

طبق آمار ما سال گذشته حدود ۳۲۰۰ نفر از شهرستان هاي جنوبي فارس مثل لارستان، داراب، زرين دشت، جهرم و… به نجف رفته اند. پس تقاضا را در حد خوبي پيش بيني مي كنيم. همچنين طبق قولي كه به ما داده اند قرار است پرواز نجف در استان فارس را فقط به شيراز و لارستان بدهند و همين امر باعث مي شود نسبت به استقبال زائران از اين پروازها خوش بين باشيم.

آقاي مهندس؛ اگر موافق باشيد بخش پاياني گفت و گو را به جاذبه هاي گردشگري و ميراث فرهنگي لارستان و نقش آن در افزايش تعداد پروازهاي داخلي اين فرودگاه اختصاص دهيم. چند دقيقه قبل اشاره كرديد كه در اين حوزه كم كاري شده است؛ دليلتان چيست؟

ببينيد؛ بنده موظف هستم از هر سانتي متر اين فرودگاه درآمدزايي كنم و مثلا هزينه اجاره هر تابلويي در فرودگاه، ماهيانه حدود يك و نيم ميليون تومان است. اگر بخواهيد غرفه اي اجاره كنيد ماهي چندصد هزار تومان مي شود. فقط اين را خدمت شما بگويم كه چند سال پيش به شوراي اسلامي شهر لار پيشنهاد دادم كه بياييد و مثلا يك تابلوي بزرگ و چند وجهي را اينجا نصب كنيد و به تبليغ آثار تاريخي و فرهنگي لارستان بپردازيد. قول دادم حتي يك ريال هم از شما نمي گيرم و جواب بازرسان را هم خودم مي دهم اما متاسفانه يك نفر هم جلو نيامد! به اداره ميراث فرهنگي گفتم من دو غرفه به شما مي دهم و بياييد صنايع دستي و حلواي مسقطي لاري و غيره را معرفي كنيد و يك ريال هم از شما نمي گيرم؛ نيامدند! به شوراي شهر گفتم يك كليپ تصويري از فرهنگ، آداب، رسوم، صنايع دستي، آثار تاريخي و گردشگري لارستان بزرگ تهيه كنيد و من بصورت رايگان از مانيتورهاي فرودگاه و داخل هواپيماها پخش مي كنم. همكاري بيشتر از اين؟! حتما بايد مسئول فرودگاه لارستان، فارسي زبان باشد تا با او همكاري كنيد و به حرفش گوش دهيد؟! مثل اينكه خيلي ها دوست ندارند مدير اين فرودگاه لاري زبان باشد! الان متاسفانه هيچ كس خبر ندارد كه حلواي مسقطي لاري، ثبت جهاني شده است. قيصريه لار را كسي نمي شناسد. ببينيد شهرهاي ديگر چه تبليغاتي مي كنند. شوراي شهر قبلي حتي به نامه هاي من جواب هم نمي داد. اين ۴ كيلومتر بولوار منتهي به فرودگاه را ملاحظه بفرماييد كه چقدر نازيبا و خشك و خالي است؛ هزار بار به شورا و شهرداري گفته ام اينجا آبروي شهر است و بياييد و آن را زيباسازي كنيد، تابلوهايي در آن نصب كنيد و لارستان را براي مسافران خارجي و ديگر شهرها معرفي كنيد. شهردار محترم قبل جواب دادند بولوار شما در حوزه و محدوده شهر لار نيست و نمي توانيم هزينه كنيم! اينها كه گذشت و اميدوارم شورا و شهردار جديد به اين موارد توجه كنند.


3 نظر

  1. ناشناس گفت:

    0

    0

    مدیر باید قلدر و زبان دراز باشد در این مملکت…باید با دعوا و زور حق شهرستان را گرفت و از میز و ریاست نباید ترسید…بعنوان مثال انصاری فرد مدیرکل فرودگاه یا جباری نماینده بستک و بندر لنگه

  2. بستکی گفت:

    0

    0

    با تشکر از تلاش مدیر محترم فرودگاه ولی باید بگم هرنگ از بخشهای بستک هستش نه لارستان ولی در کل تبریک میگم به این پیشرفتها چون منافعش هم گیر ما بستکیها میاد.

  3. جعفرصفرپورازاوز گفت:

    0

    0

    سلام خداوند به خانواده سیدبهشون قدرت وتوانایی بده تاشرمنده معلولشان نشود وازهمه سپاسگزارم که به سید روحیه دادندوکمک کردند

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان