میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در11 آگوست 2020 ساعت 12:11 ق.ظ سرویس:عناوین اصلی 5 دیدگاه 311 بازدید

دوران طلایی راهسازی را در لارستان از دست دادیم/ اداره کل راهداری حق لارستان است/ من آدم کسی نیستم!

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری با خبرنگاران:

دوران طلایی راهسازی را در لارستان از دست دادیم/ اداره کل راهداری حق لارستان است/ من آدم کسی نیستم!

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان روز دوشنبه، ۲۰ مرداد در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت روز خبرنگار، ضمن پاسخ گویی به سوالات مطرح شده از آن ها قدردانی به عمل آورد.

هیچ پروژه ای مهم تر از پروژه محور لار-جهرم-بندرعباس در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان نداریم

به گزارش زینب دلام از آفتاب لارستان، محمدرضا باقری فرد در مورد جاده لار-جهرم اظهار کرد: در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان هیچ پروژه ای مهم تر از پروژه ی محور لار-جهرم-بندرعباس نداریم.

اگر مشکل راه ها را حل کنیم، سایر مشکلات مان نیز در کنارش حل می شود

وی تصریح کرد: اگر توانستیم بحث راه هایمان را حل کنیم همه مباحث مان نیز در کنارش حل می شود حتی آب، سرمایه گذاری، اشتغال و بسیاری دیگر از مباحث حل می شود و به صورت غیرمستقیمی روی تورم نیز اثر می گذارد؛ بنابراین، این حوزه، حوزه مهمی است.

خواسته مردم مطالبه ای جدی و به حق است

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: خواست عمومی مردم که مطالبه ای جدی و به حق است را هم قبول داریم و این اتفاق باید بیفتد.

دوران طلایی را از دست داده ایم

باقری فرد خاطرنشان کرد: ما در بُِعد جاده، زمانی که قیر تنی ۱۰۰ هزار تومان بود، آن دوران طلایی را از دست دادیم، اولویت هایمان را جای دیگری بردیم یا به نحوی تعریف کردیم که دقت بیشتری روی این محور نشده است؛ در واقع احساس نیاز نمی کردیم.

امسال در قانون بودجه ۲۵ میلیارد تومان به محور لار-جهرم-بندرعباس اختصاص یافته که بین سه اداره کل (استان فارس، لارستان و هرمزگان) توزیع می شود

وی تصریح کرد: در حال حاضر، در بدترین حالت از نظر اعتبارات هستیم، اما علی رغم محدودیت های اعتباری پیگیری های زیادی شده است، امسال در قانون بودجه ۲۵ میلیارد تومان به محور لار-جهرم-بندرعباس اختصاص یافته که بین سه اداره کل (استان فارس، لارستان و هرمزگان) توزیع می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: در تخصیص اول، ۱۲میلیارد و نیم تخصیص داده شده اما هنوز واریز نشده است، در واقع، اعتبارات ابلاغ شده اما هنوز تخصیصی تا به حال حتی یک ریال برای محور لار-جهرم نیامده است.

محمدرضا باقری فرد خاطرنشان کرد: در سال گذشته پس از پیگیری های متعدد، بیش از ۳۰ کیلومتر مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی را با حضور مقام عالی وزارت در دهه مبارک فجر داشتیم.

وی افزود: در همان مراسم، از آقای وزیر خواهش کردیم ۲۴ کیلومتر از محور لار-جهرم مانده است که از قبل از سه راهی جویم تا تقاطع بنارویه است که آن را هم کامل کردند و پیمانکار آن «جهاد نصر» شد؛ در واقع، چهار ماه شبانه روز پیگیری کردیم تا توانستیم آن مجوز را بگیریم.

اگر بخواهیم آگهی مناقصه بزنیم ۵۰ روز طول می کشد تا یک پیمانکار برای یک محدوده مشخص شود

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اظهار کرد: اگر بخواهیم یک آگهی مناقصه بزنیم، حتی اگر همه شرکت کنند و هیچ مشکلی هم بر آن وارد نباشد، ۵۰ روز طول می کشد تا یک پیمانکار برای یک محدوده مشخص شود، چه یک کیلومتر باشد چه ۴۰ کیلومتر.

هر کسی می تواند وارد سامانه شود و در مناقصه شرکت کند

باقری فرد افزود: انتخاب پیمانکار به صورت تلفنی نیست و دست ما نیست و هیچ دخل و تصرفی مثل سابق نمی توانیم در آن داشته باشیم، هر کسی می تواند وارد سامانه شود و در مناقصه شرکت کند و پنج دستگاه به آن نظارت می کنند.

الآن ۳۲ کیلومتر از محور لار-جهرم به بهره برداری رسیده و باقیمانده آن تعیین تکلیف شده و در دست پیمانکار است

وی تصریح کرد: چهار ماه طول کشید تا ما توانستیم جهاد نصر را به عنوان پیمانکار انتخاب کنیم، با حضور استاندار مراسم کلنگ زنی شروع شد و الآن ۳۲ کیلومتر از محور لار-جهرم که ۱۰۵ کیلومتر است به بهره برداری رسیده و باقیمانده آن تعیین تکلیف شده و در دست پیمانکار است.

۱۹ کیلومتر از مسیر لار-بندرعباس در دست پیمانکار است و روند تکمیلی آن در حال طی شدن است

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در مورد مسیر لار-بندرعباس گفت: از ۸۵ کیلومتر مسیر لار به بندرعباس، ۱۹ کیلومتر از آن در دست پیمانکار است که روند تکمیلی آن در حال طی شدن است.

۶۰ کیلومتر از مسیر لار-بندر باقی مانده است

محمدرضا باقری فرد افزود: ۶۰ کیلومتر از مسیر لار-بندر باقی مانده است و ۱۴ کیلومتر هم در محدوده کمربندی داریم که هنوز باند دوم آن کار نشده است و چون بحث باند دوم کمربندی الآن در اولویت مان نیست زیاد به آن ورود نمی کنیم؛ یعنی الآن تمام بحث مان روی ۶۰ کیلومتر باقی مانده است.

آمادگی داریم ۳۰ کیلومتر از محور لار-جهرم، لار-بندرعباس را تا پایان سال مالی ۹۹ (تیرماه سال آینده) زیر بار ترافیک ببریم

وی خاطرنشان کرد: امسال در بدترین حالت پیش بینی کرده ایم که اگر تخصیص ها را به موقع به ما برسانند آمادگی داریم ۳۰ کیلومتر از محور لار-جهرم، لار-بندرعباس را تا پایان سال مالی ۹۹ (تیرماه سال آینده) زیر بار ترافیک ببریم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: در حالت دوم، اگر اوضاع به همین صورت باشد پیش بینی مان روی ۱۵ کیلومتر است، اما در حال تلاش و رایزنی هستیم، نماینده هم قول داده است که این موضوع را پیگیری کند، مکاتبات زیادی هم در این زمینه انجام داده است، نماینده نشستی با وزیر و یک نشست هم با دو معاون وزیر داشته است و کار را دنبال می کند.

به عنوان مدیرکل به وضع موجود راضی نیستم

باقری فرد تصریح کرد: من به عنوان مدیرکل به وضع موجود راضی نیستم و باید بنشینیم همفکری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که در سه چهار سال آینده بخش های مهمی از این جاده جمع شود و زیر بار ترافیک برود، در غیر این صورت، با حجم ترافیکی که افتاده است مسیر را راننده انتخاب می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اظهار کرد: باید تلاش کنیم محور لار-بندرعباس هرچه زودتر به بهره برداری برسد، عمران و آبادی این مناطق هم بیشتر مدیون جاده لار-جهرم و بندرعباس خواهد بود، اگر بخواهیم اتفاقی بیفتد و لارستان به عنوان منطقه ای لجستیک عمل کند نیاز است که این جاده را به عنوان زیرساخت در اولویت اول مان قرار دهیم و به آن توجه کنیم.

اصحاب رسانه به کمک ما بیایند

محمدرضا باقری فرد افزود: این کار امکان پذیر نیست مگر اینکه شما به کمک ما بیایید و کمک فکری و قلمی کنید، مطلب بنویسید و خواسته هایتان را عنوان کنید.

تنها مشکلی که در زمینه جاده لار-جهرم داریم، تخصیص اعتبار و افزایش اعتبار است

وی تصریح کرد: این جاده یک ضرورت است، همه به نوعی از آن استفاده می کنند و رفاهی برای کل کشور به شمار می رود، هم محور ملی و جزو محورهای ترانزیتی کشور است و هم ۲۰۴ کیلومتر از آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان است که این ۲۰۴ کیلومتر هم دقیقا در شهرستان لارستان است یعنی هیچ شهرستان دیگری را پوشش نمی دهد؛ بنابراین، این جاده ارزش افزوده ای برای کشور به ویژه شهرستان لارستان دارد که باید تلاش کنیم و در بحث تامین اعتبار آن هم باید پایه اعتباری اینجا را افزایش دهند، دنبال محلی باشیم که به نوعی اختصاص اعتبار برای اینجا بالا برود، نه مشکل نقشه داریم، نه مشکل پیمانکار داریم و نه بحث های اجتماعی و امنیتی داریم. تنها مشکلی که در این زمینه داریم تخصیص اعتبار و افزایش اعتبار است.

امسال بیش از ۶۰ مکاتبه در مورد جاده لار-جهرم-بندرعباس داشته ایم

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: امسال در مورد جاده لار-جهرم-بندرعباس، بیش از ۶۰ مکاتبه صورت گرفت یعنی هر راهی که احساس می کردیم روزنه ای وجود دارد که از آن طریق بتوانیم یک ریال جمع کنیم و در این محور بیاوریم که کمک شود انجام داده ایم، حتی دست به دامن خیرین حوزه لارستان نیز شدیم، چندین جلسه برگزار کردیم و هفته گذشته به همراه آقای مقیمی (رئیس شورای شهرستان و مشاورم) جلسه ای را با یکی دو نفر از افرادی که در حوزه ساخت و ساز در جاده فعالیت داشتند برگزار کردیم و به توافقاتی هم رسیده ایم که آن ها از توان شان کمک کنند تا پیمانکاران ما بتوانند برخی از پل ها را تمام کنند و بعدا که اعتبار آمد جایگزین کنیم.

از اصحاب رسانه خواهش می کنم در همه موضوعات به ویژه در مورد محور لار-جهرم، لار-بندرعباس هر پیشنهاد و موضوعی دارند مطرح کنند

باقری فرد اظهار کرد: از اصحاب رسانه خواهش می کنم در همه موضوعات به ویژه در مورد محور لار-جهرم، لار-بندرعباس هر پیشنهاد و موضوعی دارند یا چیزی به ذهن شان خطور می کند که جای سوال دارد مطرح کنند، ما همه موضوعات را به صورت شفاف، کامل و مستند در اختیار شما می گذاریم.

آینده ای که جاده لار-جهرم برای منطقه رقم می زند بسیار مهم است

وی خاطرنشان کرد: آینده ای که جاده لار-جهرم برای منطقه رقم می زند بسیار مهم است، باید از ظرفیت این جاده استفاده کنیم، هر چه ما بیشتر با هم باشیم سرعت کار بالاتر می رود و تاثیرپذیری این موضوعات نیز بیشتر می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: با این اوضاع، هزینه هر کیلومتر جاده حدود سه میلیارد می شود اما با همین کمبودها و عدم تخصیص ها تمام توان و تلاش خودمان را به عنوان خادم مردم می کنیم تا این محور به جایی برسد که قابل قبول باشد.

اولویتی که جاده لار-جهرم دارد هیچ محور دیگری ندارد چون به دروازه اقتصادی کشور وصل است

محمدرضا باقری فرد تاکید کرد: اولویتی که جاده لار-جهرم دارد هیچ محوری ندارد چون به دروازه اقتصادی کشور وصل است.

ما فرصت های طلایی را از دست دادیم اما باز هم ناامید نیستیم

وی افزود: ما فرصت های طلایی را از دست دادیم اما باز هم ناامید نیستیم و با همین وضع موجود اگر با هم باشیم می شود جلب توجه کرد و یک سری کمک ها دریافت کرد و اقداماتی انجام داد تا بتوانیم تا حداقل پروژه ها را سرپا نگه داریم.

گاهی اوقات، از یک میلیارد معادل ۱۰ میلیارد کار بیرون می آید

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات، از یک میلیارد معادل ۱۰ میلیارد کار بیرون می آید، به عنوان نمونه پیمانکار می گوید شما پول گازوئیل، بیمه و خوراک کارکنان من را بدهید تا پروژه را فعال نگه دارم؛ بنابراین، ما اقدامات اولیه را می خواهیم.

پیشگیری بهتر از درمان است

باقری فرد تصریح کرد: اگر بخشی از پولی که خرج ساخت بیمارستان، مراکز درمانی و…می شود را صرف پیشگیری کنیم و جاده دوبانده و آسفالت شود، تصادف کمتر اتفاق می افتد و کار حوزه ی سلامت نیز کمتر می شود.

زمانی که دلار ۱۰، ۱۲ هزار تومان بود یک فوتی حدود یک میلیارد برای کشور هزینه داشت

وی با اشاره به آمار تصادفات، تلفات و مجروحین جاده ها گفت: زمانی که دلار ۱۰، ۱۲ هزار تومان بود می گفتند یک فوتی حدود یک میلیارد برای کشور هزینه دارد، به غیر از مباحث عاطفی، اجتماعی، روانی و یتیمی؛ در واقع، به خاطر تصادف یک فامیل به نوعی درگیر می شود، موضوعات خانوادگی پیش می آید و…

پول در اختیار خیر بوده و خودش با تایید ما پرداخت می کرده است، حتی خودش پیمانکار را انتخاب می کرد و ما ورود پیدا نمی کردیم

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در مورد نحوه همکاری خیران با این اداره کل اظهار کرد: پول در دست خَیِر است و در سیستم ما ورود پیدا نمی کند، در سه سال گذشته در جاهای دیگری هم که کار کرده ایم و بالای ۵۰ میلیارد هزینه کرده ایم یک ریال از آن وارد اداره کل راه و شهرسازی نشده است، پول در اختیار خیر بوده و خودش با تایید ما پرداخت می کرده است، حتی خودش پیمانکار را انتخاب می کرد و ما ورود پیدا نمی کردیم.

امروزه هر کس که پیگیر باشد کارش پیش می رود

محمدرضا باقری فرد تصریح کرد: وقتی می گویم فرصت ها را از دست دادیم یعنی نتوانستیم از فرصت هایی که بوده استفاده کنیم، امروزه هر کس که پیگیر باشد کارش پیش می رود. ما دوران طلایی را از دست دادیم البته الآن هم توجه ویژه ای به حوزه لارستان می شود اما به دلیل عقب ماندگی ها هزینه ها بالاتر رفته و جوابگو نیست.

ضرورت حل موانع قانونی

وی خاطرنشان کرد: همه انتظار دارند ورودی شهرشان دوبانده شود، یک سری چیزها به خاطر موانع قانونی نمی شود، باید این ها را حل کنیم.

با وحدت بسیاری از عقب ماندگی ها جبران می شود/ مطالبات مان را اولویت بندی کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با تاکید بر ضرورت وحدت و همبستگی در بیان خواسته ها و مطالبات گفت: ما می توانیم بسیاری از عقب ماندگی ها را جبران کنیم به شرطی که باهم باشیم، در هفته دولت هر مسئولی که آمد بگوییم ما یک خواسته داریم، هر کسی برای خودش خواسته ای نداشته باشد، مطالبات مان را اولویت بندی کنیم؛ بنابراین، ضرورت دارد که همه ما یک حرف را بزنیم، مطالبات و ادبیات مان را به هم نزدیک کنیم، وقتی که ادبیات نزدیک شد جواب می دهد، نیازی نیست هزینه کنیم، داد بزنیم یا به کسی توهین کنیم ما باید رقابت مان را بالا ببریم، رقابت هم چیزی نیست جز پیگیری مطالبات، کار کردن و خواستن.

نباید تنش ایجاد کنیم

باقری فرد افزود: نباید تنش درست کنیم چون اگر با طرف مقابل تنش ایجاد کردیم آن ها هم کار خودشان را می کنند.

همه یک حرف را بزنیم

وی تصریح کرد: ما باید عقب ماندگی مان را جبران کنیم و برای این کار راهی نداریم جز اینکه اصحاب رسانه بیایند و کمک کنند، همه یک حرف را بزنیم، خواسته هایمان را منطقی کنیم و نیاز و مشکلات کشور را هم بدانیم.

بحث تشکیل اداره کل راهداری در حال پیگیری است

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در مورد اداره کل راهداری گفت: بحث این اداره کل در دو سال گذشته اتفاق افتاد، تشکیل هم شد اما حواشی ای ایجاد شد و آن حواشی از دست مسئولان در رفت، به سمت حاشیه رفت و ضرر کردیم؛ یعنی اگر همان موقع گذاشته بودند همان اداره کل با آن دست و پا شکستگی راه بیفتد ما الآن دو اداره کل داشتیم.

محمدرضا باقری فرد افزود: الآن کاری نداریم که چه کسی مقصر بود، این موضوع در حال پیگیری است، باید تعاملی ایجاد شود تا مقدمات اجرایی شدن این اداره کل انجام گیرد و ضرورت دارد که در حوزه مجلس دنبال شود.

اداره کل راهداری حق اینجاست

وی خاطرنشان کرد: حق اینجاست که اداره کل راهداری را به آن بدهند یعنی زودتر از این ها هم باید تشکیل شود، ما هم خواهان این هستیم که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل و مستقر شود چون بسیاری از مطالباتی که مردم دارند در حوزه حمل و نقل جاده ای در اختیار ما نیست اما وقتی اداره کل تشکیل شود چارت سازمانی اش مصوب می شود و از نظر مالی و بسیاری از اعتبارات بهتر می توانند کمک کنند و خدمات رسانی بهتر صورت می گیرد.

اهمیت بالای محور لار-بستک

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در مورد محور لار-بستک اظهار کرد: محور لار به سمت بستک یکی از محورهایی است که در حوزه گردشگری، فرهنگی، خدماتی، تجاری و بازرگانی، حمل و نقل و علوم پزشکی برای لار بسیار مهم است.

من آدم کسی نیستم

باقری فرد تصریح کرد: من آدم کسی نیستم بلکه وامدار منطقه خودمان هستیم و با تهدید کسانی که خارج از حوزه استحفاظی اداره کل هستند خیلی محکم تر برخورد می کنیم.


5 نظر

  1. محمد گفت:

    0

    0

    کجا ما دو اداره کل داشتیم؟ قرار بود اداره کل راهداری بدن و اداره کل راه و شهرسازی هم تنزل پیدا کنه به مدیریت… الان اداره کل راهداری کاملا حق قانونی ماست که از بی عرضگی برخی مسولین به تعویق افتاده

  2. عدالت گفت:

    0

    0

    لار لار لار و بازهم لار وبس

  3. ناشناس گفت:

    0

    0

    کسی که ار خودش اطمینان دارد، چنین حرفی را نمی زند.. این که می گویید آدم کسی نیستید ناشی از اتفاقاتی است که در پس ذهنتان نهفته و نگرانی هایی است که مثل خوره به جانتان افتاده

    • ناشناس گفت:

      0

      0

      امروز خبرنگارهای تمام حوزه های ایتحفلظی جداگانه مصاحبه کردند این مصاحبه با خبرنگار حوزه لارستان بوده شما اگه مایلی دررابطه با منطقع خودت بشنوی میتونی به سایت خبری شهر خودت سربزنی و از خبرها و اتفاقات شهر خودت شهر خودت شهرخودت باخبر بشی.

  4. لارستانی گفت:

    1

    0

    نمی دانم چرا ذهن مسوولین لار بر روی جاده جهرم .لارستان.بندرعباس متمرکز شده است. این مسیر یک طرح ملی است و باید ذهن دولت بر آن متمرکز باشد. این تمرکز ذهن مسوولین لار و اداره کل باعث شده از بعضی موارد دیگر که برای لارستان حساس تر است غافل بماند. یقین بدانید اگر نفعی برای لارستان داشت آنهایی که به لارستان خساسیت دارند واکنش نشان می دانند .آنها از این غفلت دارند به نفع خود استفاده و مسیرهایی جدید را به خود از اعتبارات این اداره کل باز می کنند تا برای خودایجاد قطب و مرکزیت کنند ولی لارستان دارد با این اقدامات از مرکزیت می افتد.

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان