میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در16 ژوئن 2014 ساعت 1:54 ق.ظ سرویس:مطلب شما 8 دیدگاه 2,371 بازدید

مطلب شما/ تكريم ارباب رجوع در شهرداري لار فقط شعار است!

مطلب شما/ تكريم ارباب رجوع در شهرداري لار فقط شعار است!

آفتاب لارستان: مطلب حاضر توسط نويسنده اي با امضاي «شهروند عادي» براي اين سايت ارسال شده است. همانطور كه هميشه در مورد مطالب ارسالي بينندگان توضيح داده ايم، انتشار آنها مويد ديگاه آفتاب لارستان نيست. ضمن اينكه ناگفته پيداست حق پاسخگويي براي شهرداري لار محفوظ است.

***

طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع، که امروزه در دستگاههای دولتی و غیردولتی مطرح است یکی از مباحث مهمی است که ریشه در آموزه های دینی ما دارد و نبی اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) الگوهای واقعی و عملی در تکریم مردم به شمار می آیند. (لَقَدْ کانَ لَکُم فی رَسولِ اللّهِ اُسْوَةٌ حَسَنَة). هدف نهایی و واقعی این طرح جلب رضایت مردم و انجام امور مردم بر اساس ضوابط و پرهیز از هر گونه روابط و رعایت عدل و انصاف در انجام وظایف محوله هر سازمان و فرد می باشد.

بدون شک تکریم ارباب رجوع واقعی در عمل باید نمایان شود نه در شعار و گذاشتن نمادین صندوق انتقادات و پیشنهادات که بعضا مدت هاست درب آن باز نمی شود و به روی دیوار ادارات و جلو دفتر کار مدیران ادارات و نهادها خاک می خورد و تزیین نمودن در و دیوار ادارات از منشور اخلاقی و جملات زیبا در رعایت تکریم ارباب رجوع.

کسی منکر کارهای نمادین طرح تکریم به طور کلی نیست اما  انجام امور ظاهری طرح تکریم باید همراه با رعایت تکریم ارباب رجوع درعمل و راه اندازی امور مردم باشد به طوری که تکریم ارباب رجوع جزیی از منش و شخصیت فردی و سازمانی ما گردد.

متاسفم كه بگويم تكريم ارباب رجوع در شهرداری لار غير از شخص خود آقاي شهردار نزد اكثر پرسنل محترم آن فراموش شده و لازم است این شعار به معنای واقعی کلمه در این نهاد مردمی احیاء شود.

گذر نگارنده طي روزهای گذشته به دلیل انجام بعضی از امور شخصی به شهرداری لار افتاد و متوجه مشكلات زیادی در این ارگان شدم.

کم کاری برخی از کارکنان شهرداری، معطل کردن شهروندان به خاطر کسب چند امضا از مسئولان مختلف شهرداری، زمان بر بودن صدور مجوزهای شهرداری و… جزو عمده ترین مشکلات شهرداری لار است که بيش از ۹۰ درصد مراجعه کنندگان از این امر ناراضی هستند.

همانگونه که مطلع هستید مردم باید شهرداری را در کنار خود ببینند اما عليرغم تعهد زياد تعدادي از پرسنل زحمت كش شهرداري، تعداد ديگري باعث نارضايتي شهروندان شده اند!

مدیران مناطق شهرداری باید درب خود را به روی مردم باز کنند تا شهروندان به راحتی مشکلات خود را با مدیران واحدها در میان بگذارند و برای رفع آن مشورت کنند.

تکریم ارباب رجوع همه جا و ازجمله در شهرداری لار امری مهم و حیاتی است و با تکریم ارباب رجوع تعداد مراجعات شهروندان به دفتر شهردار کاهش می یابد.

این در حالی است که زمان بر بودن صدور مجوزهای شهرداری برای شهروندان در زمینه های مختلف و تعلل کارشناسان شهرداری برای راه اندازی کار مردم صدور پروانه های مختلف در شهرداری را به پروسه زمان بر تبدیل می کند که این کار موجب نارضایتی ارباب رجوع و شهروندان می شود.

باید طوری برنامه ریزی و اطلاع رسانی کرد که شهروندان قبل از مراجعه به شهرداری زمان لازم برای کسب مجوز را پیش بینی کنند.

بدین ترتیب ما معتقدیم اصل انتقاد از کار یک شخص یا یک مجموعه، هرگز بد نیست و حتی انتقاد جهت یادآوری نقاط ضعف و به خود آوردن مسوولان (در هر پست و مقامی که باشند) بسیار ضروریست. اما نکته اینجاست که هرکسی می داند بین مطالب انتقادی با مطالب تخریبی تفاوتی فاحش وجود دارد.

چرا که گروهی از افراد که خود در سر سودای رسیدن به قدرت دارند و ادعای همه چیز دانی را در دل می پرورانند،  متأسفانه معمولاً برای به کرسی نشاندن حرف خود، برای از سر راه برداشتن شخصیت های حقیقی و حقوقی که آنها را رقیب خود می دانند در پوشش انتشار مطالب انتقادی، در واقع به تخریب و تخطئه و تشویش اذهان عمومی مردم مي پردازند.

و اما آقای شهردار؛

چرا کار مندان شهرداری زود عصبانی می شوند؟ چرا بعضي از آنها مردم را بی قانون و بی سواد خطاب می کنند؟ چرا بند های قانونی را توضیح نمي دهند؟ مگر دانستن قانون حق مردم نیست؟! چرا در جواب سوال های مردم می گویند: «به من ربطی نداره برو به شهردار بگو»

آیا شما هم وقتی سوالی از کارمندتان می پرسید به شما پرخاش می کنند؟ چقدر کارمندان شهرداری به تکریم مردم اهمیت می دهند؟! (مردم عادی را می گوییم نه مسئولین وافراد با نفوذ)

آیا برخورد غیر صحیح و تند با ارباب رجوع باعث بی اعتمادی مردم به شهرداری نمی شود؟! آیا پاسخگویی به مردم حق مردم نیست؟!

در پايان مطلب را با نقل قول از مقام معظم رهبری به پايان مي رسانم:

باید استفاده از روش‌های غیراخلاقی در برخورد با مردم حل شود. در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع كار مردم، تكریم آنان و اعتماد سازی به عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه جدی باشد. ۱۳۸۴/۱۲/۱۳ سخت‌گيريهای‌ بی‌جا، معطل‌ كردن‌ و سر دوانيدن‌ مردم‌، و استفاده‌ از برخی‌ روشهای‌ غيراخلاقی‌ در قبال‌ مردم‌ از جمله‌ مشكلاتی‌ است‌ كه‌ بايد بموازات‌ مبارزه‌ قاطع‌ و پيگير با فساد، حل‌ شود. ۱۳۸۱/۱۲/۱۹ شهرداریها همواره در معرض افراد فرصت طلب و سودجو قرار دارند اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداریها، موجب می شود زمینه بسیاری از فرصت طلبی ها از بین برود. ۱۳۸۶/۰۴/۰۴


8 نظر

  1. علیرضا گفت:

    0

    0

    کاملا موافقم.مخصوصا بخش عمرانش !!!

  2. شهرسوخته گفت:

    0

    0

    اتفاقا بسياري از اين مشكلات بر ميگرده به خود اقاي شهردار! زماني كه هر كارمند براي گرفتن كوچكترين تاييديه و كار بايد شهردار رو توجيه و امضا بگيرد نشون بر عدم تفكر تمركز گرايي شهردار است و اگر شهردار به نيروهايش چه به لحاظ فني يا پاك بودن اعتماد ندارد نيروهايش را متناسب با كارش پايش نمايد تا اختيار بيشتري بدهد
    البته دلايل ديگري چون معيوب بودن و به روز نبودن فرايند صدور مجوزها و ضوابط تاثير بسزايي در كند و …اين مسله دارد و مسايل ديگر!

  3. ناشناس گفت:

    0

    0

    صدرصد موافقم من خودم مشكل داشتم الان سه ساله گرفتارم وجواب درست وحسابي كسي نميده

  4. محمد حسین از لار گفت:

    0

    0

    کاملا موافقم
    دمت گرم ! حرف دلم را زدی , از لحاظ مشتری مداری در حد بسیار پایینی است .
    مطلبی در سایت […] چند وقت قبل زده شد بنی بر طرح تکریم ارباب رجوع!! بنده نظری مبنی بر شعاری بودن آن برای سایت ارسال کردم که متاسفانه نمی دانم به چه علت در ذیل مطلب توسط مدیر سایت زده نشد (مدیریت ۲ سایت یکی است!)
    امیدوارم این مطلب قید گردد .
    در مورد خود شهردار ولی به نظرم برخورد ایشان خوب است ولی کارمندان , اکثرا(با احترام به اندک کارمندان محترم و مشتری مدار) بسیار بد اخلاق ,سنگ انداز و […] هستند و برای ارباب رجوع ارزشی قائل نیستند .
    به امید احیای واقعی مشتری مداری و تکریم واقعی ارباب رجوع در همه اداره جات .

  5. لاری گفت:

    0

    0

    آقای شهردار این حرف ها همش راسته ! اورا خدا فکری بکنید

  6. موافق گفت:

    0

    0

    من خودم کارم به شهرداری افتاده آقای […] و ‍[…] چز پیچوندن مردم کار دیگه ندارن

  7. ناشناس گفت:

    0

    0

    جالبه همونای که دم از ولایت و مقام و معظم رهبری میزنن خودشون حرف ایشون رو زیر پا میزارن و اهل عمل نیستن ! حقوق ارباب رجوع که نه حداقل حرف رهبری رو پایین نیارید لطفا !!!!!!

  8. ناشناس گفت:

    0

    0

    با سلام امروزها اگر کسی را میخواهی نفرین بکنی . بگو انشاالله کارت به شهرداری بیفتد الهی

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان