میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۳۸ ب.ظ سرویس:برگزیده ها, مطلب شما 4 دیدگاه 1,011 بازدید

توقف یا کم تحرکی «راه سازی» در لارستان به گواه شواهد/ با این وضعیت آزاد راه لاربه شیراز و بندرعباس چند دهه به طول می انجامد!

مطلب شما:

توقف یا کم تحرکی «راه سازی» در لارستان به گواه شواهد/ با این وضعیت آزاد راه لاربه شیراز و بندرعباس چند دهه به طول می انجامد!

آفتاب لارستان: مطلب پیش رو با امضای « شهروند مطلع» برای این سایت ارسال و در آن نسبت به توقف یا کم تحرکی پروژه های راه سازی لارستان انتقاد شده است. نویسنده مطلب عملکرد اداره کل راه و شهرسازی لارستان را در دوران تصدی مدیرکل فعلی نسبت به وضعیت مورد توقع، حداقل در بخش راهسازی نامناسب می داند و برای این ادعای خود دلایلی نیز آورده است.

گفتنی است انعکاس مطالب ارسالی در این سایت باهدف ایجاد تضارب آرا و تقویت آزادی بیان انجام می شود و حق پاسخگویی افراد و نهادهای مورد نقد و اشاره در همین سایت محفوظ است.

***

در تیرماه ۹۴ و پس از سفر دکتر آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی به لارستان مجوز احداث باند دوم لار- بندرعباس به طول ۲۰ کیلومتر از ایشان گرفته و در همان اوایل اقدامات خوبی صورت پذیرفت.

در آذر ماه ۹۴ پس از انتصاب محمد رضا باقری فرد به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی لارستان مردم لارستان و مسئولین مطالباتی از دوبانده شدن لار- بندرعباس و لار- شیراز را از وی در همان ابتدا داشتند و قول مساعد برای عملیاتی شدن این پروژه ها نگرانی مردم را به امید مبدل نمود ولی این قصه روایتی شبیه آن چیزی داشت که می شد پیش بینی کرد.

پس از گذشت چند ماه از تکیه مهندس باقری فرد بر صندلی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، پروژه دوبانده شدن لار- بندر به طور کامل متوقف و پس از آن در نشست خبری با خبرنگاران در سال ۹۶، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر از احداث آزاد راه لار- بندرعباس را برای افکار عمومی گزارش نمود و جالب اینکه تبادار استاندار سابق فارس نیز با توجه به صحبت های مهندس باقری فرد در مصاحبه ای خبر از اجرایی شدن آزادراه لار- بندر عباس تا پایان همان سال را داد و سرنوشت به سمتی رفت که متاسفانه در حال حاضر و پس از سه سال حضور باقری فرد در لارستان این پروژه به طور کامل تعطیل و در جاده لار- جهرم در طول سه سال گذشته تنها ۳ کیلومتر گردنه نارنجی و حدود ۸ کیلومتر از مسیر نیز دو بانده شده است.

طی این سه سال چندین پروژه جهت دو بانده شدن مسیر لار- جهرم مانند گردنه بریز که پس از سر و صدای زیاد شروع شد در همان اوایل زودتر از حد انتظار از سوی پیمانکار تعطیل و تقاطع غیر همسطح بنارویه، علی رغم تنویر به افکار عمومی اصلا شروعی نداشت که بتوان از پایان آن صحبت کرد.

کمی جلوتر و تونل بزن یا همان وحدت نیز که ایامی به محل گرفتن عکس های یادگاری فرماندار، نماینده، مدیرکل و مسئولین مختلف مبدل شده بود، دوران تعطیلی خود را سپری می کند و هم اکنون حال و روز خوشی ندارد.

امید که از اینگونه نقدها و گلایه های به حق سوء برداشت نشود و در عوض مسئولان و متولیان محترم با تدبیر و پیگیری های خود از توقفات پروژه ها کم کنند و مردم را به توسعه بیشتر منطقه و نسبت به عملکرد مثبت خود امیدوار نمایند.


4 نظر

  1. ناشناس گفت:

    1

    0

    دکتر جعفرپور باید پاسخگو باشند

  2. گراشی گفت:

    0

    0

    این مطلب درستیه ولی نقصش اینه که فقط پروژه های منتهی به لار رو دیده یعنی اگر اداره کل در حوزه لار کار کرده فعاله و اگر نکرده غیر فعاله در صورتی که اداره کل لارستان حوزه های گسترده گراش، لامرد، خنج، مهر و جویم هم تحت پوشش داره و پروژه های مهمی مثل دوبانده شدن جاده گراش – اوز، تونل بالنگستان گراش، روکش،آسفالت فداغ – بیرم، تونل شهید باقری لانرد بزدگترین تونل جنوب کشور، بزرگراه لامرد – خنج ، روکش آسفالت بلغان و هرم و کاریان انجام شده یا در مراحل پایانی است

    • حسنی از جویم گفت:

      0

      0

      دوست عزیز شما درست می فرمایید تونل بالنگستان و شهید باقری کارشده حال جای این سوال باقی می مونه که چرا تونل بزن در مسیر لار جهرم تعطیل هستش

  3. ناشناس گفت:

    0

    0

    علت اينه كه رئيس راه و شهرسازي لار گماشته نماينده لامرد هست و تمام بودجه رو ميفرسته اونور

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان