میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۰ ق.ظ سرویس:اجتماعی, مطلب شما بدون دیدگاه 856 بازدید

معتدل است او….

معتدل است او….

پیرامون تأثیرات مثبت «برجام» بر صنعت گردشگری

ابوذر سوری: اشتباه نکنید؛ این مقاله، یک مقاله صرفاً سیاسی نیست…! در واقع خواستم در این بحبوحه انتخابات، گریزی هم به تأثیر برجام بر صنعت گردشگری کشور داشته باشیم. در مقالات پیشین بحث هایی در رابطه با گردشگری و منافع حاصل از آن و راهکارهای جذب گردشگر و نقدی در رابطه با رفتار ما لاری ها در قبال آثار باستانی‌مان شد.

اما در این نوشته جدای از تأثیرات سیاسی (مثبت یا منفی) حاصل از برجام بر کشور ایران، به تأثیرات این تعهدنامه بر صنعت گردشگری کشورمان می پردازیم.

همانطور که در نمودار بالا ملاحظه می فرمایید از سال ۲۰۱۳ که مذاکرات شروع و تا سال ۲۰۱۵ که برجام به امضا رسید، شاهد رشد تعداد گردشگران ورودی به کشورمان و به دنبال آن رشد درآمد حاصل از گردشگران خارجی هستیم. پس از هجمه های تبلیغاتی که علیه ایران به وجود آمد و به دنبال آن اسلام هراسی، برجام آب سردی بود بر پیکره این آتش سوزان!. همانطور که در نمودار بالا مشخص است در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی شاهد یک رشد ملایم ورود گردشگر و ارز خارجی به کشور هستیم و بر اساس پیش بینی شورای جهانی سفر و گردشگری تا سال ۲۰۲۷ شاهد ورود ۱۰ میلیون گردشگر به ایران و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال ارز به کشور خواهیم بود.

اما تمامی این ها یک سوی قضیه است، زیرا طبق سند چشم انداز ۲۰ ساله ( ۱۴۰۴ شمسی)، می بایست ما به تعداد ۲۰ میلیون گردشگر (۱/۵ درصد از شمار گردشگران جهانی) و ۲۵ میلیارد دلار ( ۲ درصد از درآمد گردشگری جهانی) در سال ۱۴۰۴ دست یابیم. حال با توجه به این نمودار و پیش بینی ها تا سال ۲۰۲۷ میلادی (۱۴۰۶ شمسی) تنها ۱۰ میلیون گردشگر خارجی وارد ایران می شود و این رقم در واقع نصف رقم سند چشم انداز بیست ساله ایران می باشد. اگر چه تأثیر برجام بر صنعت گردشگری کشور واقعا کتمان ناپذیر است اما هنوز ما با ایده‌آل‌های‌مان فاصله داریم. می بایست با: معرفی و حفاظت و مرمت و ثبت آثار بی نظیر کشورمان در یونسکو، ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری (از قبیل هتل، جاده، وسایل حمل ونقل و…)، ایجاد فرهنگ گردشگری در کشور و از همه این ها مهمتر تبلیغات و بازاریابی مناسب در دنیا بر تمامی این هجمه های تبلیغاتی علیه کشور عزیزمان ایران غلبه کنیم؛ کما اینکه بعد از امضای برجام، شبکه های مستند و سایت های معتبر گردشگری در دنیا از ایران و جاذبه هایش، زبان به تحسین گشودند و ایران را به عنوان یک مکان امن و زیبا و با تمدن قدیمی هفت هزار ساله و فرهنگی اصیل در یکی از نا امن ترین نقاط دنیا معرفی نمودند. حال امید است بعد از انتخاب دوباره جناب آقای دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری، صنعت گردشگری کشور نیز با دیپلماسی ایشان و توجه ویژه دولتشان به این صنعت، شاهد رشد روز افزون صنعت گردشگری کشورمان باشیم تا از این طریق به جهانیان حُسن نیت ایرانیان را در برقراری و گسترش صلح در دنیا نشان دهیم و بگوییم تمامی این تبلیغات منفی، یاوه ای بیش نیست!


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان