میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در15 جولای 2019 ساعت 4:14 ق.ظ سرویس:مطلب شما 7 دیدگاه 352 بازدید

نام نیک دیگران ضایع مکن!

نام نیک دیگران ضایع مکن!

در روزهای اخیر نوشته ای منتسب به «علی اصغر حسنی» نماینده اسبق لارستان، خنج و گراش در فضای مجازی منتشر شد که در آن پیگیری و مصوبه جاده لار- جهرم را از فعالیت های خود دانسته بود.

«کرامت الله بلوچی» از فعالان اجتماعی لارستان در مطلب زیر پاسخی به این ادعا داده است:

***

کرامت الله بلوچی: باسلام خدمت جناب آقاي حسني نماينده مردم لارستان خنج وگراش در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي و تشكر به خاطر ارائه ي گزارش تان پیرامون جاده لار- جهرم (شیراز- بندرعباس).

به عنوان يكي از شهروندان حوزه انتخابيه به عرض مي رساند حال كه از پیگیری های باند دوم راه فوق الذکر ارائه گزارش و درخواست عدم مصادره به مطلوب توسط ديگران نموده ايد و با عنايت به اينكه براي احداث اين جاده ي حياتي زحمات فراواني توسط ديگران نيز معمول گرديده اي كاش اطلاعات جامع و كاملي از وضعيت جاده مذكور ارائه مي نموديد تا واذا قلتم فاعدلو رعايت و زحمات ديگران نيز بيان گردد که اینجانب ناچارا تنها خلاصه اي از آن را به عرض مي رسانم.

مستحضريد که مطالعات و نقشه برداري اوليه جاده لار- جهرم به قبل از انقلاب باز مي گردد اما از شروع انقلاب تا پايان جنگ تحميلي به علت كمبود اعتبارات (ناشي از هزينه هاي جنگ) هيچگاه مورد عنايت مسؤلين جهت تخصيص اعتبار قرار نگرفت و اولين بار توسط جناب مهندس جواد راستي پيگيري ها و اقدامات اوليه آن (جهت احيای طرح مطالعات قبلي و…)شروع و به تصويب رسيد. سپس از طرف وزارت راه و ترابري وقت جهت شروع اين پروژه ملي اعلام شد هر يك از اين شهرستان ها مقدار١٠ كيلومتر ورودي خود را آسفالت تا سرآغازي براي شروع عمليات گردد كه اگر افراد مُسِن تر در لارستان (بويژه مسؤلين و فعالان اجتماعي) نيز بخاطر آورند ١٠ كيلومتر مسير ورودي شهر لار بطرف گردنه نارنجي توسط خدمتگزار صديق لارستان خنج و گراش مرحوم حاج محمدحسين نخبه الفقهایی كه رياست بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان هاي سه گانه (فعلي) و همزمان معاونت فرمانداري لارستان را بر عهده داشتند شروع گرديد. (از محل خودياري و بدون ريالي اعتبار دولتي!) كه خوشبختانه ادامه ي اين موضوع مقارن شد با انتخاب آن فقيد سعيد به عنوان نماينده لارستان خنج و گراش در دوره هاي چهارم و پنجم مجلس و با زحمات فراوان آن شريفِ صديق و چندين نوبت دعوت از وزيران راه و ترابري وقت كه ذيلأ بطور مستند و مثبته بعرض خواهم رساند.

چهار قطعه ازجاده لار- حهرم با انجام تشريفات قانوني به پيمان رفت و همزمان سه شركت راهسازي به نام هاي مانتل، ايران بستر و… به عنوان پيمانكاران تجهيز كارگاه و شروع عمليات راهسازي در محور مذكور نمودند (از جمله يك نوبت كه در سال٧٣/٧٤ و باحضور جناب حاج شجاعي و مرحوم وحيد نيا نماينده و فرماندار وقت جهرم) مرحوم نخبه، مهندس سعيدي كيا وزير وقت راه و هیئت همراه را به لارستان آورده و به جهت لمس و درك مشكلات مردمِ و لزوم توجه كافي به محروميت هاي منطقه رانندگي ماشين از لار به جهرم رابه شخصِ وزير (مهندس سعيدي كيا) سپردند.

اينجانب به لحاظ مسؤليتم شخصأ در آن بازديد حضور داشتم كه پس از استدعاي فراوان از محضر دوست و برادرِ بزرگوارم «مرحوم نخبه» و جهت اخذ دستور مساعدت براي احداث راه جويم، بنارويه (از طريق بختيارويه) كه تاآن زمان جاده اي جزراه قديم«كَفه» براي تردد اين دو شهر ِهمسايه وجود نداشت و در زمان بارندگي، مردم اين دو شهر ناچار بودند از طريق روستاي مارمه عبور و مرور نمايند.

وزير وقت ضمن ادامه رانندگي خودرو، از طريق آب باريك به شهر بنارويه و جويم وارد شد و پس از دستورهای مقتضي خارج شدند. كه به لطف خداوند احداث اين جاده فرعي نيز آغاز شد و با همت مهندس رضايي مدير كل (كم نظير وقت) راه در مدت كوتاهي به اتمام رسيد و آرزوي مردم جويم بنارويه نيز در آن مقطع (واز ره آوردِآن سفر) محقق گرديد.

در نوبت بعدي مرحوم نخبه الفقهایی، مهندس تركان (ديگر وزير ِوقت راه) را به لارستان آورد و قطعه ديگري شروع بكار گرديد و تا زمان حضور ايشان در مجلس چهار شركت بطور همزمان مشغول به كار بودند. البته پروژه راهسازي بود و نياز به اعتبارات كافي جهت ادامه و اتمامِ اين محور مواصلاتي مهم و لزوم پیگیری های مجدد جهت به سرانجام رساندن آن تا مرحله افتتاح جهت استفاده مردم که به زمان نمايندگي ديگر برادران ارجمند جناب دكتر سيدمنصور كشفي، جناب مهندس حاج يوسف محبي و جناب عالی (نمايندگان ادوار ششم، هفتم و هشتم مجلس) موكول گشت و هريك از اين عزيزان در گزارش فعاليت خود به مردم مشروحأ بدان پرداخته اند.

لازم بذكر اينكه: عدم توضيح چگونگي اقدامات و پيگيري هاي نمايندگان فوق الذكر توسط بنده (رعايت عدالت رسانه اي و اصول حرفه اي) اتمام مسئوليتم از سال ٧٨ و عدم اطلاعم بوده است. اگر چه تا همين حد (وطبق اطلاع مسموع) مطلعم به احتمال قريب به يقين اتمام (يك باند) جاده ي مذكور در زمان نماينده مجلس ششم جناب دکتر کشفی و اتمام تونل در زمان نماينده مجلس هفتم جناب آقای محبی بوده است که منصفانه بود جناب عالی حداقل به زحمات این عزیزان نیز اشاره ای می کردید.

نام نيك ديگران ضايع مكن/ تابماند نام نيكت پایدار!

*این مطلب پیش از این در سایت «صحبت نیوز» نیز منتشر شده است


7 نظر

  1. لارستانی. غیر. لاری گفت:

    0

    0

    اقای. حسنی. فردی. بسیار. متعصب. به. زادگاهش. گراش. بود. ودر این. راه. همه. مصالح. منطقه. را فدای. اغراض. شخصی. میکرد. وهمه. مسایل. وزحمات. دیگران. را هم. به. نام خودش. معرفی. میکند. اباعث. شد. که. در اینده. هیچ. کس. به. نماینده. اهل. گراس. برای. کاندید اتوری. مجلس. رای. واعتماد. نداشته. باشد الان. ایشان. نه. تنها. در. لار. بلکه. در اوز. وجویم. وخنج. هم. دیگر. صحبت. ونظرات. او اعتباری. ندارد

  2. گراشی گفت:

    0

    0

    آقای حسنی برای مردم گراش یه اسطوره هستند و مهم نیست که شما و امثال شما قبول کنند .ولی به هرحال نامه نگاری زیاد شده هست ولی اینکه عملی بشود دیگر به ایشان بستگی ندارد .همین که ما را از سلطه لار بیرون آوردند یعنی یک کار بزرگ و تا گرفتن حق و حقوق خودمان ما مردم گراش از پای نخواهیم نشست .ما مردم مظلوم گراش که جمعیتی بیشتر از شهر لامرد داریم بخاطر لاری ها نه کارخانه داریم و نه شرکتی ولی لامرد را نگاه کنید هر روز پیشرفت می کند و بالا می رود .گناه ما این هست که همیشه باید چوپ مسیولین لار و بی عرضگی آنان را بخوریم .

  3. ناشناس گفت:

    1

    0

    مرحوم نخبه را هم جماعتی باند باز و عقده ای از همین شهر لار از میدان به در کردند.افرادی که تاب تحمل دیدن سربلندی خاندان نخبه را نداشتند.ولی به فضل خدا روسیاهی به ذغال ماند و نام این خاندان بیشتر از هر زمان دیگری در عرصه افق لار و بین روحانیون منطقه می درخشد.دعای خیر و پدر بیامرزی مردم جامعه که بزرگترین سرمایه است همیشه پشت مرحوم نخبه است

  4. گراشی گفت:

    1

    0

    آقای لارستانی اونی که به فنا رفته لارستان هست و کسی که قدرت گرفته دهستان گر اش تابع لار هست .و الان معلومه کی به فنا میزه

  5. دهقانی گفت:

    0

    1

    با سلام صرف نظر از ادعای جناب حسنی در این مورد خاص
    ولی حسنی حداقل برای گراش واقعا سنگ تمام گذاشت اگر چه حق گراش نبود و باید اوز شهرستان میشد
    با این وجود من معتقدم نماینده ای در حد و اندازه لارستان تاکنون به مجلس نفرستاده ایم
    باید تعصبات را کنار بگذاریم لاری و گراشی و….سخنی بیهوده هست بگذاریم کسی پای به بهارستان بگذارد که بتواند از حق و حقوق این خطه دفاع کند

  6. گراشی گفت:

    0

    0

    آقای دهقانی شما که می گویید حق اوز بود من شما را با چند پارامتر مهم تر نظرتون جلب می کنم .یک .جمعیت تقریبا دو برابری خود شهر گر اش نسبت به اوز که لیاقت گر اش را نشان می داد و این افزونی جمعیت همیشه در انتخابات گراش حرف دوم را می زد .۲٫زمانی که گر اش شهرستان شد بیشتر ادارات را در خود داشت من جمله دادگاه و نمایندگی راهنمایی رانندگی و … که الان هنوز اوز دادگاه ندارد .۳٫داشتن دهستان های قوی مثل ارد که هر بار بخش شدن خود را اعلام می کردند و هر لحظه تجزیه می خواستند بشوند .۴٫بعد جمعیت اهل تشیع که در گر اش بود مورد تایید مراجع بود که اولویت را به گر اش بدهند و خوب می دانید که در همان خور و اوز هنوز کمی اندیشه های وهابیت وجود دارد که زنگ خطر هست جماعتی که نه تنها امام زمان را قبول ندارند و حتی پارا فراتر گذاشته عده ای جاهل با تابعیت از معاویه و طلحه و زبیر در زمان عاشورا اهانت به امام حسین می کردند که ناراحتی های پیش می آورد فقط اوز مسافت از لار داشت که اولویت داشت .

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان