میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در27 فوریه 2021 ساعت 10:47 ب.ظ سرویس:مطلب شما 11 دیدگاه 236 بازدید

نقدی بر پروپاگاندای نظامی هراسی

نقدی بر پروپاگاندای نظامی هراسی

دکتر امیرحمزه مهرابی/ گراش: برخی از جریانات سیاسی ماه‌ها قبل از انتخابات، با بهره‌گیری از رسانه و کاربست عملیات روانی، تبلیغات دامنه‌داری را آغاز کرده اند تا به‌جای پاسخگویی به مردم در مورد عملکرد افتضاح خود، بار دیگر با رقیب هراسی، افکار عمومی را چنان مشوش کنند که در یک فضای غبار آلود، مردم برای چندمین بار گول پروپاگاندای آنان را بخورند و برای خلاصی از یک ترس کاذب و ساختگی، به جماعت غرب‌زده رأی دهند.

این گروه با نادیده گرفتن عملکرد افتخارآمیز نظامیان و مجاهدان در عرصه‌های مختلف (دفاعی، برقراری امنیت، دستگیری جاسوسان و اختلاسگران، مجرمین فراری، سازندگی، خودکفایی، کمک‌رسانی به مردم در حوادث گوناگون، سد سازی، آب رسانی، جهاد سلامت، صنایع ریلی و مترو، صنایع موشکی، هسته‌ای، ماهواره، سیاست منطقه‌ای و دفاع از مظلومین و…) در هراس از اینکه شاید یکی از نظامیان، خود را در معرض آرای عمومی بگذارد و مردم نیز با شناخت از فرزندان خدوم و مخلص خود به آنان رای دهند، شروع به سم پاشی علیه رقیب احتمالی کرده اند.

هرچند تا این زمان دقیقاً مشخص نیست که آیا یک یا چند نظامی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند و اگر ثبت نام کنند، آیا تایید صلاحیت می شوند یا نه ولی با توجه به حجم گسترده مصاحبه ها و مقالات جناح غرب زده علیه کاندیدای احتمالی نظامی (به‌ویژه سپاهی)، مناسب است نکاتی در این زمینه بیان شود:

حضور نظامیان در انتخابات از نظر قانون

در هیچ یک از کشورها از جمله در قوانین جمهوری اسلامی، هیچ منعی برای حضور افراد با سابقه نظامی یا امنیتی در انتخابات و تصدی مسئولیت‌های اجرایی و تقنینی وجود ندارد. چنان‌که از اول انقلاب تاکنون نظامیان زیادی برای جایگاه‌های مختلف نامزد شده‌اند و با رأی مردم انتخاب شده اند.

استناد به فرمایش امام خمینی و مقام معظم رهبری مبنی «بر عدم دخالت نظامیان در سیاست» در این زمینه،  یک مغلطه است که ربطی به مسئولیت پذیری ندارد، چنان که زمان خود امام راحل هم نظامیان کاندیدای انتخابات می شدند.

تصدی مسئولیت و خدمت به مردم، فرصتی است که هیچ صنف و گروهی به طور مطلق از آن محروم نشده اند مگر اینکه شرایط مصرح در قانون را نداشته باشند که از این بابت هیچ فرقی بین نظامی و غیر نظامی نیست.

یا این جماعت مدعی، قانون را نمی دانند و یا به روش روحانی (در تفسیر تاریخ) قانون و فرمایش امام خمینی(ره) را تفسیر به رأی  می کنند.

حضور نظامیان در انتخابات از نظر تاریخ

الف:در خارج کشور

طبق اسناد تاریخی، تحولات اساسی درتاریخ بشر (نظریه های روانشناسی، جامعه شناسی، واکسیناسیون، پیشرفت های پزشکی، اختراعات در صنایع حمل و نقل، پل سازی، ارتباطات، ماهواره و…) ریشه در سازمانها و فعالیت های نظامی داشته است.

علاوه بر این، پیشرفتهای شگرف بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و کره جنوبی، به دست نظامیان صورت گرفته است و اکثر روسای جمهور آمریکا نظامی بوده اند (از ۴۶ رئیس جمهور تاریخ آمریکا ۳۱ نفر دارای سوابق نظامی هستند و بیش از ۲۰ نفرشان در ارتش این کشور به شکل قراردادی خدمت کرده اند) که از بین آن ها ۱۲ نفر ژنرال بوده اند و ۳ نفرشان بالاترین درجه نظامی کشورشان را در زمان خودشان داشته اند (جرج واشنگتن، آیزنهاور (ژنرال ۵ ستاره) و گرانت (ژنرال ۴ ستاره) ) اینکه چرا در نظر غرب پرستان،  نظامیان در ایران« بد»  ولی در آمریکا «خوب» هستند، تناقضی است که در اغلب رفتار این جماعت مشاهده می شود.

دیگر اینکه چرا از یک رئیس جمهور نظامی در کشورمان تا این حد می ترسند؟ جواب می تواند کارآمدی و محبوبیت نظامیان نزد مردم باشد که ترس از شکست مفتضحانه در انتخابات آتی، آنان را به این تناقض گویی دچار کرده است.

  ب: در ایران

بعد از انقلاب اسلامی که آرای مردم تعیین کننده شده است، افراد زیادی از نظامیان در انتخابات نامزد شده و مسئولیت های مختلفی نیز پذیرفته اند و منحصر به مقطع کنونی نیست. از جمله؛ دریادار مدنی(کاندیدای اولین دوره ریاست جمهوی)، سردارمحسن رضایی (کاندیدای چند دوره) سرهنگ علی لاریجانی (رئیس سابق مجلس و کاندیدای چند دوره)، سردارقالیباف (رئیس کنونی مجلس و کاندیدای چند دوره) حسن روحانی (نیروی نظامی- امنیتی و رئیس جمهور فعلی)، دریابان شمخانی و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس، سابقه نظامی یا امنیتی دارند. پس کسانی که مخالف حضور نظامیان در انتخابات این مرحله هستند نه از قانون اطلاعی دارند و نه از حافظه تاریخی مناسبی برخوردارند.

جایگاه نظامیان در فرهنگ اسلامی 

نظامیان، جهادگران، مجاهدان و مرزداران در فرهنگ و آموزه های اسلامی از جایگاه رفیعی بر خوردارند. مدال افتخار خدای سبحان به مجاهدان با آیه «فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» گویا ترین معیار تعیین جایگاه این قشر از جامعه می باشد. خداوند ضمن اعلام برتری مقام مجاهدان، به رسولش دستور جهاد و مجاهدت می دهد (یا ایّها النّبى جاهد الکفّار و المنافقین واغلظ علیهم) و در جایی حتی به جرقه سم اسب مجاهدان راه خدا را قسم می خورد.

قدر و منزلت نظامیان و مجاهدان در سیره نظری و عملی پیامبر مکرم اسلام(ص) و سایر معصومین(ع) به حدی زیاد است که در این زمینه کتابها نوشته شده و جا دارد کتابهای فراوانتری نگاشته شود.

اینکه لیبرالها و غرب گرایان، دو تابعیتی ها و کسانی که در دوران دفاع مقدس مشغول عیش و نوش و خوش گذرانی در غرب بودند را بر نظامیان، مجاهدان و ایثار گرانی که از حیثیت و شرف این ملت دفاع می کردند، ترجیح می دهند و از هر فرصتی برای کوبیدن سپاهیان بهره برداری می کنند، از بی اعتقادی آنان به آموزه های اسلام و قرآن و بیگانگی این جماعت نسبت به غیرت و شرف حکایت دارد.

تکرارگفتمان سقیفه

جرم انگاری جهاد در راه خدا و خفیف شمردن قدر و شان مجاهدان و رزمندگان، گفتمانی است که در سقیفه برای کنار زدن ابرمرد تاریخِ جهاد و شهادت امام علی(ع) و محروم ساختن مردم از نعمت وجودی جانشین به حق پیامبر(ص)، از آن بهره بردند.

بهانه دنیاپرستان سقیفه این بود که چون علی سردمدار جنگ‌های بدر و احد و خندق و … بوده و سران بسیاری از قبایل به دست او کشته شده اند، شایستگی و مقبولیت خلافت و ریاست بر جامعه را ندارد و با این ترفند مردم را از حکومت علوی به هراس افکندند و شد آنجه نباید می شد.

در زمان فعلی نیز جماعت غرب گرا با همان «شگرد سقیفه ای» چنان از نظامیان و نظامیگری یاد می کنند که گویا کسانی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن و در مرحله دفاع از حریم ولایت از جان عزیز خویش گذشتند و در همه صحنه های خدمت رسانی جها کرده و می کنند، جرمی نابخشودنی مرتکب شده اند که باید مهر خیانت بر پیشانی آنها زده و از صحنه روزگار محو شوند!!

غافل از اینکه مردم به خوبی می دانند شخص رسول خدا(ص) فرماندهی اغلب جنگها را بر عهده داشته و نظامی ترین فرد جهان اسلام محسوب می شود. اگر جهاد و نظامی گری جرم است، پس ازنظر این گروه، انبیاء و معصومین (ع) خصوصاً امام علی (ع) همگی مجرمترین هستند. (العیاذ بالله)

معلوم نیست این جماعت به کدام دین اعتقاد دارند و به کدام مرام و آیین پایبندند؟ حتی اگر اینان پیرو فرهنگ آمریکا باشند، در آنجا نظامیان و کهنه سربازان جنگ جهانی و سایر جنگهای تجاوز گرانه، از اعتبار و امتیازات ویژه ای برخوردارند ولی در ایران قهرمانان و مدافعان دین و میهن فحش می خورند و شهدا و خانواده آنان تحقیر می شوند. (جای شهید و جلاد عوض می شود)!

آبكش (صافی) به كفگير می‌گه سه سوراخی

ضرب المثل فوق و مشابه آن («کور عیب خود است و بینای عیب دیگران»- «کاه چشم مردم را می‌بینه ولی کوه چشم خودش را نمی‌بینه و …) وقتی بکار می رود که افراد و جماعتی، عیوب و اشکالات فراوان، عمیق و گسترده ای دارند ولی دیگران را به خاطر یک یا دو عیب کوچک و سطحی و یا خود ساخته ، سرزنش می کنند.

مصداق این ضرب المثل، جماعت لیبرال و غربزده ای هستند که از اول انقلاب تاکنون بیشتر زمان ها، حاکمیت در سیطره آنها بوده است و به جای پاسخگویی به مردم بخاطر، تحمیل وضع اسف بار اقتصادی و معیشتی، به بیان استعاره هایی ساختگی و تحریف واژه ها متوسل شده اند و دقیقا شبیه دوره قبل (با شعار مسخره دیوار کشیدن در پیاده روها و حکومت سرهنگ ها و…،) در یک پروژه هماهنگ، با طرح استعاره های مسخره تری مثل: تبدیل کشور به پادگان نظامی، سیم خاردار کشیدن دور کشور و… به عوام فریبی دامن می زنند.

این جماعت هیچ نقصی به جز نظامی گری برای نیروهای انقلابی نتوانستند پیدا کنند در حالی که خودشان علاوه بر پیری و عدم کارآیی دارای نواقص و عیوب فراوانی هستند که مردم با گوشت و پوست خود، آنها را لمس می کنند. برخی از آنها عبارتند از:

دوتابعیتی، اختلاس، نفوذی، اشرافی گری، همسر کشی، کشف حجاب، ازدواج سفید، انحراف عقیدتی، ولایت گریزی، واگذاری های رانتی به قوام و نزدیکان، ذلت پذیری، امضای قرارداد های ننگین (برجام، کرسنت، استات اویل و…) تحمیل تورم ۶۰۰ و ۸۰۰ درصدی به مردم، تعطیلی کارخانه ها، به باد دادن سرمایه های مردم در بورس، کاهش وحشتناک ارزش پول ملی، تعطیلی ساخت و ساز مسکن، تاراج طلا و ارز، حیف و میل سرمایه های ملی،  قانون گریزی، عدم دست آورد قابل دفاع در ۸ سال و…

جماعتی معلوم الحال باچنین ویژگی های شرم آوری در جایگاهی نیستند که دیگران را ملامت کرده و برای آنان عیب تراشی کنند و جامعه را از خدمات آنان محروم سازند.

یک بام و دو هوا

وقتی دم خروسِ این جریان بیرون می زند که نه تنها با کاندیاتوری و تصدی مسئولیت از سوی نظامیان هم فکر خودشان مخالفت نمی کنند بلکه موضعی کاملا حمایت گرانه و جانبدارانه به خود می گیرند. بزرگترها یادشان است که هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در گذشته بالاترین مناصب نظامی را داشته اند، این افراد وقتی با اصلاح طلبان زوایه داشتند با بدترین تعابیر (علیجناب سرخ پوش و…)مورد شماتت واقع می شدند ولی از زمانی که از خط ولایت فاصله گرفتند و به جماعت غرب گرا نزدیکتر شدند، مورد تمجید قرار گرفتند.

از نظر این گروه اگر نظامیانی مثل: شمخانی، دهقان و لاریجانی کاندیدا شوند، بسیار پسندیده است ولی اگر نظامیان دیگری که همفکر آنان نباشند نامزد شوند، خلاف اصول دمکراسی و مردم سالاری است و به شدت سرزنش و تحقیر می شوند. کابینه روحانی که اکثریتشان (بجز وزیر اطلاعات) نیروهای امنیتی هستند، هیچگاه مورد نقد این جریان قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

این استانداردهای دوگانه و تاکتیک نخ نما شده «یک بام و دو هوا»، دقیقا کپی برداری از رفتار آمریکا و اروپاست که اغلبشان شاگرد و دلداده آن فرهنگ هستند.

ولی شواهد گویای این است که این بار مردم با شناخت بیشتر از ماهیت منافقانه لیبرال مسلکان و عدم کارآیی این جماعت در اداره کشور، آنان را به سرازیری تاریخ روانه می کنند.

نسبت غربزده ها با اسلامیت و جمهوریت

بررسی ادبیات کتبی و شفاهی و رفتار جماعت کدخدا پرست آشکارا نشان می دهد که با آموزه های اسلام و فرهنگ شیعی بیگانه هستند و برداشتهای وارونه و تفاسیر انحرافی از اسلام دارند (کافی است مروری  به سخنان سروش، کدیور، گنجی، خاتمی، حجاریان، تاجزاده ، روحانی و… داشته باشید) خودشان هم هیچ ادعایی در این زمینه ندارند و اصولاً اسلام را برای اداره جامعه مناسب نمی دانند. ( اعتقاد به سکولاریزم و نفی اسلامیت نظام)

اما شعار«جمهوریت» و مردم سالاریِ اینها، گوش فلک را کر کرده است. جالب توجه است که علاوه بر شورش علیه رای مردم در مقاطع مختلف بویژه در فتنه ۸۸، در این خصوص این موضوع مورد بحث ما نیز عدم اعتقادشان به مردم سالاری به خوبی نمایان است. در جمهوری اسلامی تصدی پست ریاست جمهوری  و بسیاری از مناصب با رای مردم صورت می گیرد،  سوال این است که اگر مردم در انتخاباتی که خود شما مجری آن هستید به یک « نظامی» رأی بدهند، شما چرا برآشفته می شوید و آن را غیر دمکراتیک تلقی کرده و از الان زمینه های شورش علیه این تصمیم مردم را تدارک می بینید (جمله حجاریان در تحریک اقوام علیه انتخاب یک نظامی).

تجربه نشان داده است (مثلاً انتخابات دوره نهم و دهم ریاست جمهوری) که از نظر این جماعت اگر مردم تنها و تنها به خودشان رای بدهند، فهیم و با شعورند و انتخابات آزاد و دمکراتیک است در غیر این صورت رأی مردم (جمهوریت نظام) را قبول ندارند و نوچه های خود را به شورش و ریختن به خیابان دعوت می کنند و تا آستانه براندازی نظام پیش می روند، حتی با دعوت از کمک خارجی و دشمنان نظام!!

والعاقبه للمتقین

دیگر مقالات دکتر امیرحمزه مهرابی(گرا) را در پیام رسان ایتا به نشانی زیر بخوانید:          

Eitaa.com/Gera_97


11 نظر

  1. لارستانی غیر لاری گفت:

    0

    1

    خانه از پای بند ویران است خواجه حالا در نقش ایوان است جناب مهرابی هرکس خواست بیایند فرقی نمی کند ریس جمهور درایران یک تدارکارت چی است و دراین سالها در عمل ثابت شده است خدا خیرتان بدهد موفق باشی

  2. لارستانی گفت:

    0

    1

    چقدر از اومدن نظامیان مطمئن هستین ( آدم شک می کنه)!!!

    انگاری حرف مخالفین بر سر قبضه کردن بیشتر قدرت توسط یک ارگان است و نه شخص نظانی.
    جناب مهرابی، نوشته شما خیلی از روی عصبانیت نوشته شده و ارزش علمی را ندارد. همش فحش و تهمت و کینه خالی کردن است!
    بیان شما در حد یک دکتر نیست بیشتر به سر و صدای یک فرمانده عصبی و هتاک شبیه است..
    خداییش بگو ببینم حالا کی قراره رییس جمهورش کنند؟ البته هرکی بیاد خیلی فرقی نمیکنه. اشکال جای دیگریه جناب سرهنگ!
    اینقدر با عصبانیت ننویس برای سلامتی آدم خوب نیست حیفه از دست برسی.

    دنیا ارزشش کمه

  3. انصاف گفت:

    0

    1

    فرمایش امام مبنی بر دخالت نظامیان در سیاست یک حکمت دارد که متاسفانه شما متوجه نشده اید کجا در زمان امام خمینی نظامیان کاندید و تایید شدند؟ اینکه یک نظامی عملکرد خوبی داشته و با تقوا بوده مانند حاج قاسم کلیت دخالت نظامیان در سیاست را حلیت نمی بخشد کمی تفکر کنید جمله امام برای همه زمانها است و جلوگیری از دیکتاتوری در طولانی مدت.. ضمنا عملکرد بد بعضی افراد مجوزی برای حضور نظامیان نیست انسانهای نخبه زیادی که نظامی نیستند داریم قحط الرجال نیست.

  4. ناشناس گفت:

    0

    1

    اینم مقل احمدی نژاد […] شده
    بابا امام خمینی خودش گفت نظامیان (سپاهیان) نیان تو کار حکومتداری و سیاست
    وظایف مشخصه
    دیروز اقای فتاح، صحبتی داشت و گفت من حکم رهبری دارم برای کاری، نمیتونم وسط راه ول بکنم بچسپم به کاندیداتوری
    برادران حکم و دستور رهبری، میفهمید؟ چه ولایتمداریست که شما ازش دم میزنید؟

  5. صمدی گفت:

    1

    0

    علمی و منطقی بود
    احسنت به سایت آفتاب لارستان و درود بر آقای مهرابی

  6. علی خ گفت:

    0

    1

    نوشتار جناب نویسنده به وضوح نشان دهنده ی دیدگاه ایشان در حمایت از نظامی گری است و در این راستا از هیچ کوششی برای نشان دادن چهره ای زشت و کریه از رییس جمهور منتخبی که الان تدارکاتچی است ،دریغ نورزیده است.
    ظاهرا ایشان فراموش کرده اند که در ایران ۵ دولت سر کار هستند و رییس جمهور رییس یکی از این ۵ دولت است..
    کاش کمی منصفانه تر قلم میزدید

  7. گراشی گفت:

    0

    0

    در مورد ریس جمهوری در ایران همانطور که مردم صبور میگویند که چه علی خواجه ویا خواجه علی برای مردم تفاوتی نمی کنه لطفا بازار گرمی نکنید

  8. نقدی ساده بر نوشته دکتر گفت:

    2

    0

    بگذارید انچه را اقای مهرابی فکر میکنند هم انجام شود یعنی ریس جمهور هم نظامی شود تا به بیننند که مشکل از ریس جمهوری نیست برادر مشکل ما مخالفت با کل عالم است درهای ما به روی جهان پیشرفته بسته است وما داریم بک سیکل معیوب را دنبال میکنیم وچند نسل را معطل کرده ایم این راهی که میرویم به ترکستان است

  9. نادر گفت:

    0

    0

    بعضی ها مقاله را کامل نخوانده اند و الکی اظهار نظر می کنند.

  10. لارستانی منصف گفت:

    0

    0

    بیچاره اهل سقیفه بد نام هستند. الان هم زیاد داریم متاسفانه

  11. اینده نگر گفت:

    0

    0

    پادگان به جا ی خود ایست خبر دار از جلو نظام نظر به راست بله جناب اقای مهرابی

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان