میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در4 دسامبر 2014 ساعت 12:39 ق.ظ سرویس:اجتماعی یک دیدگاه 3,781 بازدید

همایش تخصصی مدیران هنرستان های جنوب فارس در لارستان برگزار شد+ عكس

همایش تخصصی مدیران هنرستان های جنوب فارس در لارستان برگزار شد+ عكس

جلسه هم اندیشی کارشناسان و مدیران هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش جنوب استان با حضور دکتر قجری معاون آموزش متوسطه اداره کل، نافه گشا کارشناس مسئول فنی حرفه ای، شکاری کارشناس مسئول کار و دانش و ثابت کارشناس کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در آموزشگاه شبانه روزی نمونه دولتی نرجس خاتون لارستان برگزار شد.

قجري: تعليم و تربيت ما تحت تاثير مكاتب غربي است
به گزارش روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان در این همایش ناصر قجری در سخنانی ضمن تمجید و تجلیل از مقام شامخ معلمی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید رسالت معلمی را رسالت انبیا برشمرد و عنوان داشت: زنده نمودن یک فرد با دانش به منزله زنده نمودن یک جامعه است. او با اشاره به تاریخ یکصد ساله تعلیم و تربیت به روش مدرن و نوین در کشورمان گفت: متاسفانه تعلیم و تربیت ما در این مدت انحرافاتی داشته و تحت تاثیر مکاتب فکری و فلسفی غربی قرارگرفته است اگرچه به لطف خداوند و با شکل گیری انقلاب اسلامی تحولاتی در نظام آموزش و پرورش صورت گرفت و تاحدودی توانست از ازاین انحرافات فاصله بگیرد از جمله با تدوین و تصویب طرح تحول بنیادین عملا به عنوان یک سند فاخر راه و مسیر را برای ما روشن نموده است اما باز هم تا رسیدن به حد مطلوب فاصله است.

IMG_3191

مدارس تيزهوشان نبايد بدون حساب و كتاب گسترش مي يافت
معاون آموزش متوسطه همچنین با اشاره به بحث عدالت آموزشی، اجرای آن را هم در حوزه کمیت و هم در حوزه کیفیت ضروری دانست و گفت: در حوزه کمیت وظیفه دولت این است که همه را صرف نظر از هرگونه اختلاف جنسی و منطقه ای و اجتماعی را تحت پوشش آموزش قرار دهد و به همین جهت توانسته ایم در دوره ابتدایی از هرصد کودک ۹۸نفر و در دوره متوسطه اول ۸۵ نفر و در دوره متوسطه دوم تا۸۰ نفر را تحت پوشش قرار دهیم. در حوزه کیفیت نیز دولت موظف است خدمات آموزشی را به بهترین شیوه ارائه دهد تا حداکثر بهره وری ایجاد شود که متاسفانه در این حوزه ضعیف عمل شده و چندان موفق نبوده ایم و آموزش و پرورش باید به سمت توسعه کیفی گام بردارد.
وي درفرایند و چرخه توسعه ی کیفی آموزش وپرورش، سه مولفه را مهم دانست و تاکید کرد: اولین مولفه، «دانش آموزان» هستند که صرف نظر از تیزهوش یا کم هوش بودنشان باید درکنار هم باشند که متاسفانه اکنون به گونه ای دیگر است و دانش آموزان در مدارس مختلف از نظر سطح علمی از یکدیگر تفکیک شده اند و در واقع بزرگترین ظلمی که اتفاق افتاده این است که مدارس عادی از درون پوچ شده اند اگرچه مخالف مدرسه تیز هوشان نیستم اما نباید آنهار را بدون هیچگونه ضابطه و حساب وکتاب که مغایر با عدالت آموزشی است گسترش می یافت.
دکتر قجری دومین مولفه در این چرخه را «معلمین» برشمرد و اظهارداشت تا معلم های ما روش سنتی دارند کیفیت بخشی اتفاق نخواهد افتاد و برای کیفیت بخشیدن به آموزش نیز باید فضاهای مناسب و محیط های شادابی ایجاد شود که در این زمینه اگر خیرین بزرگوار ورود نمی کردند وضعیت از این هم بدتر می شد و تا زمانی که مدرسه نیازمندی های بچه های ما را به طور ایده ال تامین نمی کند جذب محیط های آموزشی ما نمی شوند.

IMG_3185

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۶۰هزار نفر  در کشور و۴هزار  نفر در استان فارس نیروی مازاد وجود دارد از توزیع ناعادلانه آنها در نقاط مختلف گلایه نمود به نحوی که دربسیاری از مناطق کمبود نیرو احساس می شود اما در مرکز استان و کشور مازاد هم دارند.

وی آخرین مولفه را «مدیریت ها» ذکر نمود و عنوان داشت: تازمانی که مدیر مدرسه فقط نقش ایجاد نظم و اداره نیروها را برعهده دارد و اجازه تفکر وخلاقیت در حوزه کاری خود نداشته باشد هیچ اتفاقی صورت نمی گیرد و اعتقاد همه صاحب نظران دنیا براین است که همه اتفاقات در زمینه های اخلاق، مذهب، علم، سلامت، فن آوری و… باید در مدرسه ایجاد شود اما متاسفانه اینگونه نیست و مدیران باید مانند افسران عملیاتی تمام قد، اختیاراتی به آنها واگذارشود وخود تصمیم گیرنده باشند و تا دستوراتی صرف از مرکز بیاید و تنها مجری آنها باشند اتفاق خاصی در توسعه ی کیفی آموزش و پرورش نخواهد افتاد وخلاقیت تعطیل خواهدشد.

معلمان ما فرادستان جامعه هستند
معاون آموزش متوسطه در بخش پایانی سخنان خود ساماندهی نیروهای انسانی و مدرسه محوری با اجرای طرح تعالی مدیریت را از مهمترین راهبردهای آموزش وپرورش دانست و از رویکرد وزارت آموزش وپرورش و دولت به مدارس فنی وحرفه ای و کار و دانش و توجه بیشتر آنها به این مراکز خبر داد و استقبال اندک هنرجویان از این مدارس را ناشی از داشتن قوانین متمرکز و غیر خلاقانه برشمرد.

IMG_3189

وی بار دیگر یادآورشد: مدرسه فقط محل رقابت های علمی نیست بلکه باید درآن اخلاق به اوج خود برسد و انتظار خدا از ما این است که کار جزئی را بزرگ انجام دهیم و به امور جزئی توجه کنیم تا امور کلی هم سامان بگیرد و اگر قرار باشد زمانی فرادستی و فرودستی تعیین شوند فرادستان ما معلمین هستند و باید دست آنها را ببوسیم.

فياض پور: براي توسعه شهرستان تربيت افراد ماهر ضروري است
در ابتدای این جلسه فیاض پور معاون مدیرکل و مدیر آموزش وپرورش لارستان درسخنانی ضمن خیر مقدم به مدعوین پیرامون مهارتهای آموزشی و ارتقای مهارت های حرفه ای دانش آموزان و توجه بیشتر به رشته های فنی وحرفه ای وکار و دانش مطالبی را عنوان داشت و تاکید نمود سیاستهای آموزشی به سمت تقویت رشته های فنی حرفه ای وکار و دانش سوق پیدا می کند و تربیت افراد ماهر را برای توسعه شهرستان مدنظر قرار داده ایم.
در ادامه این همایش نیز جلسه تخصصی مدیران وکارشناسان هنرستانهای جنوب فارس با حضور کارشناسان اداره کل برگزار شد و مدیران نیز نظرات و سئوالات مربوط به حوزه کاری خود مطرح نمودند.
شرکت در ویژه برنامه روز جهانی معلولین که توسط دانش آموزان مدارس استثنایی در مدرسه شبانه روزی استثنایی امام خامنه ای برگزار شد و بازدید از نمایشگاه دست ساخته های آنها، بازدید از هنرستان بزرگ امام خامنه ای و بررسی امکانات و نیازها و حضور در جلسه دبیران دبیرستان نمونه دولتی نرجس خاتون لار از دیگر برنامه های دکتر قجری و هیات همراه در سفر یک روزه آنها به لارستان بود.
گفتنی است این جلسه هم اندیشی با شرکت کارشناسان و مدیران مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش از ادارات شهرستان ها ومناطق لارستان، لامرد، مهر، خنج، گراش، اوز، جویم، بیرم، علامرودشت، گله دار واشکنان برگزار شد و درپایان نیز گروهی از مهمانان در توری چند ساعته از اماکن تاریخی لار دیدن نمودند.

IMG_3273 IMG_3274 IMG_3205 IMG_3220 IMG_3226 IMG_3269 IMG_3267 IMG_3234


1 نظر

  1. هرکی بگین گفت:

    0

    0

    خوب بووووووووووووووود….ممنون

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان