میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در۱۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۲۳ ق.ظ سرویس:برگزیده ها, مطلب شما 43 دیدگاه 833 بازدید

چرایی کمبودهای لارستان در حوزه «راه»/ از سوء مدیریت تا اعمال نفوذ رقبای منطقه ای!

چرایی کمبودهای لارستان در حوزه «راه»/ از سوء مدیریت تا اعمال نفوذ رقبای منطقه ای!

حامد مقدم: ضمن عرض تسلیت به خانواده های عزادار سانحه دردناک تصادف جاده ای؛ این روزها احساسات مردم منطقه لارستان جریحه دار شده است. لیکن مناسب است تا فعالان رسانه ای و کنشگران اجتماعی و عموم مردم منطقه با پرهیز از واکنش های احساسی و مقطعی، با تشکیل یک کارگروه مطالبه گر و مطلع، مسائل مهم منطقه را پیگیری کنند و مدیران کم تلاش و بی برنامه یا مدیرانی که در مسیر منافع منطقه حرکت نمی کنند را به تغییر در رویه وا دارند و این مطالبه گری دوام داشته باشد و نتایجش به اطلاع عموم برسد. در واقع دوام کار مدیران منطقه منوط به میزان موفقیت در اجرائی کردن مطالبات عمومی باشد نه تمایلات اشخاص و گروه ها.

سوالاتی اساسی درباره این راه ها و وضعیت بودجه ای برای بنده مطرح است که از فعالان منطقه خواهشمندم در پرسشگری ها و بیانیه های خود، مدنظر داشته باشند:

۱)با توجه به آنکه برخی از پروژه های راه در منطقه، پروژه های ملی هستند، نحوه تخصیص بودجه های دولتی به این راه ها چگونه است و آیا به همه پروژه های ملی بصورت یکسان بودجه تخصیص می یابد؟ و اگر نه، چه مسائلی باعث اولویت بخشی به یک پروژه می شود؟ مسئول پیگیری این بودجه ها در اداره کل کیست؟ (مثلا بخش شیراز تا جهرم از جاده شیراز-لار-بندرعباس در سه اداره کل فارس، لارستان و هرمزگان چرا با تفاوت بودجه مواجه است؟)

۲)درصد تخصیص بودجه اداره کل راه لارستان در پروژه های ۵ شهرستان تحت پوشش (لارستان، خنج، گراش، مهر، لامرد) به چه میزان است؟ مدیرکل در یک سخنرانی در لار گفتند که «شما چکار به بودجه بقیه مناطق دارید؟! ببینید ما چه پروژه هایی در شهرستان شما در حال انجام داریم!» در حالی که توزیع بودجه امر بسیار مهمی است و از مطالبات مردم باید شفاف سازی بودجه ها باشد. (شبهاتی در خصوص تبعیض تخصیص بودجه میان سه شهرستان لار و خنج و گراش، با دو شهرستان مهر و لامرد وجود دارد)

۳)آمار تصادفات جاده شیراز-لار-بندرعباس نسبت به سایر جاده های کشور چگونه است؟ (گفته می شود جزو ده جاده حادثه خیز کشور است)

۴)حجم تردد سالیانه این جاده نسبت به سایر جاده ها چگونه است و چه جایگاهی در ترانزیت کالا و مسافر کشور می تواند داشته باشد؟

۵)برنامه حذف نقاط حادثه خیز این جاده و دیگر جاده های منطقه چگونه است و با توجه به تعداد انبوه آنها، میزان پیشرفت کار در چه حدی است؟

۶)در حوزه مطالعات پدافند غیرعامل کشور، با توجه به اهمیت بندر شهید رجائی (۹۰ درصد واردات کالای کشور و بخش بزرگ صادرات غیرنفتی) و اینکه تنها راه زمینی ترانزیتی فعلی به مرکز کشور، مسیر سیرجان است، آیا در سطوح عالیه، اهمیت مسیر بندر-لار-شیراز به درستی تبیین شده است؟

۷)مسیر لار-بستک-(بندرلنگه) با توجه به اینکه پس از زلزله بستک، به عنوان طرح ملی اهمیت یافت، و با عنایت به موقعیت بندرلنگه و برنامه های توسعه ای در آن، آیا بودجه مناسبی برای توسعه در اختیار دارد؟

۸)علیرغم تقاضای مکرر بخش خصوصی داخلی و «خارجی» برای احداث آزادراه بندرعباس-لار-شیراز، و وجود طرح های توجیه اقتصادی برای آن جهت کسب درآمد، و حتی تقاضای احداث همزمان راه آهن و پل خلیج فارس (در محل اسکله پهل به لافت قشم)، به شکل پروژه BOT یا کسب درآمد از عوارض جاده ای و با تامین مالی فاینانس، بدون نیاز به هزینه کرد دولت فوری و یکجای، چه عواملی مانع انجام کار شده است و کوتاهی از طرف چه کسانی است؟

۹)با عنایت به آنکه لارستان (خور و لطیفی) اولین مدخل های فارس از هرمزگان هستند، برنامه اداره کل برای ساماندهی این معابر و جاده های ورودی چه بوده و علیرغم گذشت بیش از ۱۲ سال از بهره برداری جدی از این جاده، چند کیلومتر پیشرفت داشته اند؟

۱۰)نحوه توزیع بودجه در پروژه های اداره کل لارستان میان پروژه ها چگونه است؟ مثلا بودجه ای که می توانست در مسیر مهم لار-شیراز و لار-بندر هزینه شود، صرف مسیر فرعی «چک چک» شده است که هیچ نقطه جمعیتی مهمی در این موقعیت قرار ندارد و فقط سبب حذف اوز از مسیرهای تردد به لامرد شده و چند کیلومتری مسیر گراش (و البته لار) به لامرد را (بدون عبور از اوز)، نزدیکتر می نماید و چه کسی در اداره کل تصمیم گیر این نوع اولویت بندی در پروژه هاست و چرا همه محورها ختم به مقاصد لامردی ها می شود؟!

تبعات و برنامه های پس پرده این بند را خودتان تحلیل بفرمایید…


43 نظر

  1. لارستانی گفت:

    2

    1

    دست شما درد نکند خوب تشریح کرده اید اوصاع راه های منطقه را مسیر لارستان به خنج باید از طریق اوز ادامه یابد نه اینکه شهر اوز را بخاطر جاده فرعی چک چک حذف کنند این به همگان است ونباید جاده ای که موجود است را به امان خدا رها کرد ودنبال یک جاده فرعی دیگر وبا هزینه جدید رفت

  2. س راضی لاری گفت:

    0

    1

    سلام
    مسیر لار لامرد هم مهم میباشد و در اولویت بو ده است
    نباید بگوییم چرا انجا کرده اند اما اینجا نه
    یا چرا امکانات را به فلان جا داده اند اما به اینجا نه
    اگر بودجه انجا جدا تلاش شده توسط لامردیها عالیست و برای منطقه لار هم منافعی دارد
    مهم تلاش لارستان برای حذف نقاط حادثه خیز است

    ایا اگر ان مناطق را اسفالت نمیکردند بودجه اش صرف اسفالت جاده جهرم میشد معلوم نیست و احتمالا این اتفاق نمی افتاد

    سالانه بیست هزار نفر در جاده های کشور جان خود را از دست میدهند ..و جاده های زیادی در کشور وجود دارد که حادثه خیز است و هنوز اقدامی نشده است

    باید دید بودجه اداره راه چقدر است و چقدر میتوانند جذب کنند
    برنامه ها و اهداف اداره راه از سالهای قبل تا کنون چقدر بوده است و بودجه چند سال قبل و محل اختصاص ان را هم در جدولی بیان کنند

    و بد نیست فرمانداری ورود کند

  3. شهروند گفت:

    1

    1

    درود بر شما از همه مهمتر موضوع آخری بود چرا ما باید مسیر را عوض کنیم گیرم ربع ساعت هم مسافت به لامرد نزدیک تر شود جاده چک چک واجب بود یا جاده مرگ لار جهرم ؟ در این بین نقش جناب نماینده هم نمایان است چرا جناب نماینده حداقل اعتراضی نداشتند؟

  4. د.ابراهیم مهرابی گفت:

    1

    1

    جناب آقای مقدم
    درود بر شما
    و لا یجر منکم شنئان قوم علی الا تعدلوا ، اعدلوا هو اقرب للتقوی..(مائده ۸)
    مطلب شما را که مطالعه می کردم، با چشم پوشی از برخی برداشت های ساده لوحانه، احساس کردم قلمی علمی و مبتنی بر واقعیت و دلسوزی را دارید، اما وقتی به موضوع جاده چک چک رسیدم، وزن تحلیل شما پیش چشم حقیر بشدت افت کرد.
    جناب مقدم شما چقدر ازضروری و کاربردی بودن جاده چک چک برای چهار روستا و صاحبان بیش از هزار قطعه باغ، نخلستان و … خبر دارید؟ این جاده با عنوان جاده روستایی شناخته می شود و لابد با جایگاه جاده روستایی در نظام بودجه بندی کشور واستان واقف هستید. جاده چک چک، سال های متمادی است که در دستور ساخت قرار دارد اما به خاطر درک نادرست برخی از مسئولین ، تاکنون فقط بخش کوچکی از آن ساخته شده است. شما چقدر با مشکلات مردم چهار روستای مسیر چک چک ، باغداران و… برای تردد و مراجعه به بیمارستان شهر و… آشنایی دارید که به خاطر اختصاص اندکی بودجه، اینچنین به واکنش نادرست دچار شده اید؟! این روحیه شما البته ارث برخی از گذشتگانتان بود که همه چیز را برای مرکز لار می خواستند؛ اما آن نسل و آن اندیشه ارتجاعی به محاق تاریخ پیوسته و برای نسلِ همگرای جدید منطقه چندان جذابیتی را ندارد. امروز اکثریت مردم لارستان ، گراش ، خنج و…بخصوص جوانان آگاه از مقتضیات زمانه ، به همگرایی و توزیع متوازن ثروت فکر می کنند؛ امروز مردم رشید ما، روشن بودن حتی یک چراغ در خانه همسایه را مهم تلقی می کنند چراکه معتقدند بخشی از آن روشنایی سهم خودشان نیز می گردد.
    برادر من، چرا نادانسته سخن ناروا برزبان جاری می کتید؟ ۷کیلومتر آسفالت جاده روستایی( از مجموع حدود ۴۰ کیلومتر) برای مردمی زحمت کش و مولّد، ان همه برای شما غیر ضروری جلوه کرده است!!!؟ این توهینی آشکار به عزیزان زحمت کشی است که قوتِ مردم از جمله شما را در هُرمِ تابستان و سوز زمستان فراهم می کنند. چرا اینقدر برخی از قلم بدستان ما که باید با قلمشان، عزت و سخاوت، همگرایی و تکریم، واقعگرایی و همه خواهی را تبلیغ کنند، دچار بزه قلمی می گردند و بر توهین و تحقیر، تهدید و تبختر، خودمحوری و خودگرایی تاکید می کنند؟!
    جناب مقدم! من هم مثل شما از حادثه قربانی شدن چند شهروند عزیز ناراحت و ناخرسندم اما سوء استفاده از این واقعه و بیان متکبرانه را در شان یک قلم بدست نمی دانم.
    من هم معتقدم باید تمام جاده های منطقه از آخرین استانداردهای ملی و منطقه ای برخوردار باشد تا شاهد رونق بیش از پیش جنوب باشیم اما باور بفرمایید، با بیان جاده چک چک، تحلیل دلسوزانه خود را به تحلیل یک انسان ساده لوح و تنگ نظر کاهش دادید؛ چیزی که احتمالا در زمان کتابت مقاله، مد نظر شما نبوده است. لطفا مطلبتان را تصحیح و اصلاح بفرمایید و از مردم روستایی مسیر جاده چک چک عذر خواهی کنید؛ آنها نیز انسان و برادران و خواهران من و شما هستند و سهمی در آسایش و آرامش را دارند.
    به امید نوشته های بهتر شما
    ارادتمتد
    دکتر ابراهیم مهرابی

    • یک هموطن گفت:

      1

      0

      جناب مهرابی جوابیه شما وتوجیه شما نسبت به جاده چک چک بسیار نا عادلانه و تعصبی جلوه می کند نگفتید چند کیلومتر راه نزدیک می شود؟از جواب دادن شما به جناب مهندس مقدم چنین بر می آید که طرفداری از دیار خود می کنید که این در شان یک مهندسی چون شما نیست شما باید کل منطقه در نظر بگیرید که اولویت این جاده نسبت به سایر جاده ها چقدر می باشد؟

    • ا.مهرابی گفت:

      1

      1

      سلام مجدد
      چند نکته که به خاطر اختصار در کلام ، ذکر نکرده بودم، به عرض می رسد.
      ۱_ اسامی روستاها عبارتند از :
      روستای کنارزیارت/ شمس آباد/ کسرالدشت/چک چک/ و….

      ۲_ نظام بودجه بندی جاده های دست رسی( مثل جاده چک چک)، ویژه است و تصمیمات آن در منطقه و استان گرفته می شود.
      ۳_ اکثریت زمین جاده چک چک ، اهدایی خود مردم است و مدیریت آن در ابتدا به صورت هیئت امنایی اجرا می شد.
      ۴_ پیشتهاد می کنم فقط برای یک بار، دوستان عزیز، سفری ۳۵کیلومتری در جاده چک چک را داشته باشند و اگر میسر باشد زن و بچه های خور را نیز بهمرا ببرند.

      با سپاس
      ا.مهرابی

    • ناشناس گفت:

      2

      0

      جناب دکتر.از دولت تدبیر چه خبر؟ما فعلا داریم چوب بی لیاقتهای رو میخوریم که با تبلیغات فریبکارانه امثال شما بر مسند قدرت نشستند.شما صرفا یک فرد متعصب و جناح باز هستید نه یک کارشناس

  5. علی گفت:

    0

    0

    نفرین مردم لارستان تا ابد پشت سر مسئولین یی لیاقت است. خدا از سر تقصیراتتان نگذرد به حق علی

  6. ص.ک گفت:

    1

    0

    بحث احداث جاده که پیش می اید علاوه بر رفت وآمد وسایل نقلیه بنوعی رفت و آمد معنوی انسان ها هم می تواند باشد بحث احداث جاده چک چک که در این برهه از زمان هیچ لزومی وهیچ توجیه اقتصادی بدنبال ندارد و بنوعی تفرقه و دلخوری بین اهالی منطقه بوجود می اورد چه لزومی دارد که مهندسین فنی اداره کل راه وشهر سازی این طرح به دولت پیشنهاد بدهند؟
    آیا در تصمیم وموافقت این طرح مسئولین لارستان. گراش ولامرد نقشی داشته اند؟
    احداث جاده چک چک در اولویت بود یا تمام کردن جاده مرگ لار. جهرم؟
    اینها سوالاتی است که مدیر کل و فرمانداری و جناب نماینده باید پاسخگوی مردم باشند

  7. ص.کامجو گفت:

    2

    2

    جوابیه جناب مهرابی قبل از اینکه موضوع جاده ها که همانا رفت و آمد وسایل نقلیه و رفت آمد اجتماعی و توجیه اقتصادی داشته باشد بنظر می آید تعصب دیار و شهری بیشتر نمایان است.
    گیرم به قول خودشان چند روستا (چهار روستا)که نام هم نبرده چند کیلومتر نزدیکتر به گراش بشود جاده دوبانده لار گراش گراش به اوز که هم اکنون احداث شده تا دوراهی ارد هم با توجه بار ترافیکی این جاده با از بین بردن گردنه و نقاط حادثه خیز فعلا جوابگو بوده است.
    پس احداث جاده چک چک اولویت اول نمی تواند قرار بگیرد.

    • ناشناس گفت:

      2

      2

      جناب کامجو
      شما متاسفانه مدت هاست که فقط درگیر حرف زدن در فضای مجازی هستید، حرف و حرف و حرف…
      به قول سعدی صراف سخن باش، سخن بیش مگو

    • یه نفر گفت:

      1

      0

      با اینکه به شدت با آقای کامجو مشکل دارم
      ولی در این مورد حمایت قاطع و کامل خودم رو از مواضع و حرفای کاملا درستشون که گویا خاری در چشمان کج اندیشان شده رو اعلام می کنم
      دمت حاجی یعقوب(صمد)

  8. ح ت گفت:

    0

    0

    دیرزمانی است که در این مملکت مصالح،منافع و حتی جان مردم قربانی قوم گرایی ها و سیاست بازی هاست. اگر اداره راه در تخصیص منابع به راه های منطقه بر اساس حساسیت و اولویت درست عمل کرده در جمعی کارشناسی، اسناد و مدارک خود را ارایه کند. تنها واکنشی که از اداره راه در این حادثه دیده شد یک تسلیت نامه حاوی دروغی بزرگ بود که این جاده جزء ایمن ترین جاده هاست. مردم فریبی تا کی؟

  9. جواد گفت:

    0

    0

    از همه مهمتر اين مديرکل هفته اي چند بار به شيراز و لار مي ايد يعني چهار پنج سال مديرکلي ،صد در صد بهتر از من و شما ميداند در اين جاده لار جهرم و لار بندر چه خبر است حال نمي توانست با ماشين آلات و دستگاههاي ادارات راه جويم ،لار و ديگر نقاط ،يک اکيپ راهداري و راهسازي راه بيندازد و حداقل چندين کيلومتر را ه را دو بانده کنند؟چطور است براي مجوز راهسازي براي هر روستاي لامرد و احداث راههاي موازي در ان شهرستان مي روند به تهران ،اما براي جاده هاي ترانزيتي کشور قدمي بر نمي دارند؟

  10. مقداد گفت:

    1

    0

    فعلا که مهندس باقري فرد از روز اتفاق تصادف تا هفته جديد مرخصي گرفته و تو شيراز قدم زنان در حال گذراندن اموره،بجاي اينکه بياد و جوابگو باشه،بجاي اينکه بياد سر صحنه تصادف و بجاي اينکه بياد با خانواده مصدومين همدردي کنه

  11. ناشناس گفت:

    1

    0

    کم هزينه ترين راه در حال حاضر استعفاي مديرکل هستش

  12. اوزی گفت:

    0

    0

    دربحث. اقای. مهرابی که. از. جاده. چک. چک دفاع. می کنند. ایا. نباید. از. حذف. شهر. اوز. که بخاطر. این. جاده. اعمال. میشود. صحبتی. به میان. بیاورند. به نظر میرسد درحال حاضر که. منطقه. با. کمبود. بودجه. وراههای. ارتباطی. اصلی. روبرو. است. جاده. چک. چک. اولویت. ندارد. زیرا. جاده. لار. گراش. اوز. خنج. موجود. است ودرحال حاضر. دوبانده. شدن. ان. هم. در. دست. اقدام. است البته در شرایطی که. جاده های. اصلی. وموجود منطقه. تکمیل. وبودجه. وامکانات کافی. باشد. هر چه. جاده. ها. بیشتر. شوند. به. نفع. همگان. است. ان موقع. نوبت به. چک. چک هم. میرسد

    • میانه گفت:

      1

      1

      اتفاقا جاده دوباتده گراش به اوز با همکاری و همراهی شورای گراش و اداره کل راه و شهرسازی و…. ساخته شده است. میتونید بپرسید.

    • امید گفت:

      1

      1

      جاده دوبانده گراش اوز با حمایت و همکاری شورای شهر گراش ساخته شده است. برید بپرسید لطفا

  13. آگاه گفت:

    2

    1

    بیشترین هزینه و بودجه اداره کل در شهرستان های لامرد و مهر خرج میشه. همه جاده های اصلی و فرعی اونجا آسفالت و گاها دوبانده شده…
    اونوقت شما اومدین گیر دادین به ۷ کیلیومتر جاده روستایی چک چک؟؟

    • تو گفت:

      1

      0

      جاده چک چک هم نهایتا به لامرد منتهی می شود :-d
      اگه هم میگن راه برای مردم روستاها بوده و… در اینجا حق مردم مظلوم بیرم خیلی بیشتر است که تمام مبدلاتشون با لار هست و جاده ای افتضاح دارن و آخرین بار دو نوزاد از دست رفتن

  14. بیرمی گفت:

    2

    0

    چرا […] میگی آقای مقدم، جاده بیرم فداغ تا حالا ۲۰ نفر کشته داده، مقصر یا جاده یا خود فرد هست درکل ساختار ما ضعیفه،و موضوع دیگه در مطلبتون، چقد شما سخیفانه بحث از جاده چکچک میکنید همه جا شما باید انحصار طلب باشید، فکر کردید یه اداره کل تو شهرتون جا دادین دیگه همه چی مال خودتونه

  15. محمد نظري گفت:

    0

    0

    ميگم كسي خبر داره دكتر جعفر پور كجاسسسسسسست؟؟؟؟؟!!!!

  16. همشهری گفت:

    1

    1

    بهتر است نکا رنده مطلب و برخی ازافرادی که کامنت گذاشتن و به قول خودشان جاده چک چک به نوعی مانع توسعه راه جهرم لار بندر شده،ابتدامطالعه ای داشتند تا تفاوت هزینه کرد در جاده روستایی با سایر جاده ها را متوجه می‌شدند. بعد هم به خودشان زحمت میدادن تا متوجه شوند این۷ کیلومتر جاده چک چک با چه بودجه ای کشیده شده

  17. بهنام گفت:

    2

    0

    باسلام . باید تمام پروژه های مربوط به لامرد تعطیل شود و جاده های بین المللی و مهم لار جهرم و لار بندرعباس در اولویت قرار گیرد .همچنین بومی کردن تمام مدیران ادارات لار

  18. محمد گفت:

    0

    0

    فقط و فقط اخراج لامردیها از ادارات لارستان و بس

  19. حقیقت گفت:

    1

    1

    جاده چک چک مرکز شهرستان گراش را به بخش ارد و دهستان فداغ و خلیلی وصل می کند و این مصوبه تصویب شده هست .آیا شما شهرستانی خبر دارید که بوسیله جاده به بخش و روستاهاش وصل نشده باشد .تونل شهدای خلیج فارس در مسیر ارد به فداغ لزامی هست و به شدت از اینگونه ادبیات تنگ نظرانه این نویسنده متن گلایه دارم و این عادلانه نیست .روستاهای شمس آباد و کنار زیارت و چک چک و زینل اباد و اغصه چه گناهی کردند که نباید در یک جاده استاندارد قرار گیرند .این جاده برای مرکز شهرستان گراش نقش حیاتی دارد و جاده گراش به صحرای باغ هم با یک تونل می توان مسافت گراش و لار را به ۱۵دقیقه تا صحرای باغ و بندرعباس برساند .آقای محبی نماینده لار سال ۸۰گفتن جاده گراش به صحرای باغ حیاتی هست ولی هیچ کاری نکردند .دیگر با این صحبت ها نمی توانید جلو پیشرفت گراش را بگیرید و امروز گر اش امروز با قدیم فرق کرده هست

  20. حقیقت گفت:

    1

    1

    در پایان ذکر کنم یک شهرستان نام ببرید که با جاده مجزا به بخش ها و دهستان هاش وصل نشده باشد .البته عدم اجرای کامل مصوبه سال ۸۸گراش نیاز گراش به این جاده را دو چندان می کند .بعدش چرا دولت باید با اینکه می دانست گر اش و توابعش از خنج بیشتر جمعیت دارد از مصوبه اول امتناع کرد و وقتی بیرم و اوز وسط آمد اوکی آن را داد چون اگر از اول جاده بود نیاز به این همه دردوسر نبود .این جاده تصویب شده هست و به نظرم باید به اتمام برسد و اینکه مسیر لوله کشی آب سد سلمان از این مسیر جاده چک چک قرار دارد و باغ ها و اماکن زیادی و روستاها قرار دارند اهمیت این جاده را دوچندان کرده هست .

  21. امیرحسین گفت:

    1

    0

    خوب است این منش که حذف اوز را بهانه میکنید و به گراش می‌تازید اما خوبتر آن است که بدانید نظر شما درباره پیشرفت اوز در افتضاح طومار نماز جمعه به خوبی هویدا شد.
    البته چنین نظرات نسنجیده ای برای نخستین بار نیست که طرح می‌شود اما خوب بدانید که دیریست حنای شما برای مردم این منطقه رنگ ندارد. و همگان فهمیده اند که از این سطر ها چیزی جز تمامیت خواهی در نمی‌آید.

  22. محمد نظري گفت:

    1

    1

    ميگم آقاي مقدم شما چه گلي به سر لار زدي كه هر از گاهي افاضات ميفرمايي، نكنه سوداي نمايندگي تو سرته/ تا حايي كه ما خبر دارين بزرگراه گراش – اوز ساخته شده با كمك شهرداري و شورا و خيرين گراش چطور به خودت اجازه ميدي بيان كني گراش ميخواد اوز رو از مسير حذف كنه. عادل باش آقاي مقدم- اوز ديگه فكر نكنم به نماينده لاري راي بده. بر قلمت مواظبت كن و هر چيزي را عنوان نكن. وحدت منطقه را به نريز

    • ناشناس گفت:

      0

      0

      کافر همه را به کیش خود پندارد
      باز نسبت به خیلی ها که خفه خووووون گرفتن به جای حمایت و توپیدن به نماینده و فرماندار و رئیس اداره کل به همشهری می توپند اگه نمی ترسیدید …لااله الا الله ولش کن

  23. باشی گفت:

    2

    2

    چن وجب زمین دیم . چند اصل نخل پیر بی ثمر . چن راس بز گر . توجیه اقتصادی داره که براش راه و جاده چک چک بسازن و بعد عنوان کنیم راه روستایی !!!! خب این چندتا خانه را جمع کنید . گوشه ای از شهر اسکانشان بدهید . اما ابتدا شهرستان ایجاد کنیم بعد براش بخش تعیین کنیم . جاده سازی هم بکنیم تا عقده ی عده ای فروکش کند که شدیم شهرستان گراش

  24. محمد گفت:

    1

    0

    اتفاقا بنده اوزی هستم . اوز و لار مثل برادر هستن . گراش خواست شهر خودش رو بزرگ بکنه اومد از طرف اوز میخواد بگیره جاده بکشه بزرگتر بشه

  25. مجید گفت:

    0

    1

    چقدر متن ساده لوحانه ای جاده چک چک بعد از ۱۴ سال فقط ۷ کیلومتر با مشارکت شورای شهر گراش و خیرین ساخته چقدر دیده تنگ و بی انصاف و تفرقه افکن تشریف داریجناب نویسنده بدان تمام بودجه راه سازی اداره کل ما داره در لامرد و مهر خرج میشه برو جلو آن را بگیر ضمنا اگر جاده فعلی اوز گراش برای گراشی ها مهم نبود شهرداری گراش مشارکت ۵ میلیاردتومانی در دوبانده کردن اون نمیکرد

  26. حقیقت گفت:

    0

    0

    شما آقای باشی یه سر بزنیم به جاده چک چک پر از آبادی و باغ هست .تا روستای کنار زیارت اگر جاده بکشند شاید مشکلات زیادی حل شود.

    • ما خر نیستیم گفت:

      1

      0

      بله باغات ۴ درصدی های پولدار و مسئولین و … در اون جاده و روستاها هست که نیازه براشون نه تنها اسفالت بلکه ۸ بانده بشه تا آب در دلشان تکان نخورد برای سر زدن به باغشون و عیش و نوش آخر هفته هایشان

  27. حقیقت گفت:

    0

    2

    آقای باشی گر اش از بین ۲۹مرکز شهرستان با جمعیت ۳۴هزار نفری از لامرد و خنج و بوانات و …جمعیت اش بیشتر هست و رتبه ۱۲بین شهرها را دارد و بعد میگید عقده .عقده ما داریم یا شما که اینجور می کنید .ما دوست داریم شهرمان پیشرفت کند و امکانات داشته باشد و حق طبیعی ما هست و بعدش عرض کنم گر اش از بخش ارد تشکیل شده و دهستان بزرگ فداغ و خلیلی که قدمتشان زیاد هست و روستاهای اغصه و زینل اباد و بشیر اباد و کنار زیارت و محمد زینا و لب اشکن و حسین اباد و حیدر آباد و گزدان و سبز پوش و … و این ادبیات درست نیست .

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان