میزان رضایت مندی شما از عملکرد شورای چهارم شهر لار چقدر است؟

نتایج

Loading ... Loading ...

انتشار در10 جولای 2020 ساعت 12:51 ب.ظ سرویس:برگزیده ها, یادداشت 36 دیدگاه 572 بازدید

چرا برای دیده شدن خودمان به تخریب دیگری(ان) فکر می کنیم؟!

چرا برای دیده شدن خودمان به تخریب دیگری(ان) فکر می کنیم؟!

کامران جعفری/ گراش:‌ مدتهاست بجای نوشتن و پرداختن و مشغول جو موجود و آنچه پیرامون مان در این جامعه آشوب زده می گذرد، کناری نشسته و نظاره گر کنش ها و واکنش های مردم به اتفاقات و تغییرات تند و سریعی که در حال وقوع هستند، می باشم.

آنچه دردناک است و آینده جامعه و مسیرِ فرارو را برایم وحشتناک مجسم می کند، رفتارهای به شدت به دور از اخلاق، مروت و جوانمردی هایی است که نه در کیش و آیینِِ نیاکان ما ایرانیان جایی داشته و نه در سیره و منش بزرگان دینی و مذهبی ما.

یکی از این عادت ها و رفتارهای ضد ارزشی که چند دهه است به صورت یک اپیدمی فوق خطرناک خود را به فرهنگ ما ایرانیان تحمیل کرده، حرص و ولع زیادی ست که امروزها در بسیاری از مردم عوام و تحصیل کردگان عوام زده، برای تخریب و ترور شخصیتی نخبگان، سرشناسان و صاحبان ایده و اهل فن و نظر دیده می شود و چنان وحشتناک و آزار دهنده است که واقعا هیچ گونه نمی توان امیدوارانه به فرداها نگریست.

چرا فکر می کنیم که برای دیده شدن خودمان باید دیگری و دیگران را تخریب کنیم؟!

این ضد فرهنگ از کجا و چه موقع وارد جامعه ما شده که اینگونه در حال قربانی گرفتن از نیروهای توانمند ماست؟

مدتی است مباحثی بسیار علمی و کارشناسی در باب زبان و گویش مادری مردمان جنوب فارس و بخش هایی از هرمزگان و بوشهر و برخی مناطق، میان صاحب نظران و اهل فن زبان شناسی رواج یافته که اتفاقا بسیار شیرین، جالب، آموزنده و امیدوار کننده بود؛ چون بر پایه احترام، منطق و مستدل دنبال می شد. اما در پی یک متن بی نام و اظهار نظری سطحی که می توانست در حد یک نظر شخصی باقی بماند، فایل صوتی گزینش شده که مربوط به یک سلسله مباحث در یک تالار واتس آپی از «دکتر رحیمی نژاد» بود، اوضاع را به نفع کسانی پیش برد که در بالا از خصوصیات آنها یاد شد؛ این افراد به میدان آمده و طبق روال معمولی که در جامعه رواج دارد، توپخانه ها روشن و به کوبیدنِ یک متخصص، یک نیروی فعال و روشنفکر مشغول شدند تا همچنان این اپیدمی خطرناک به قربانی گرفتن از نخبگان و صاحب نظران ادامه دهد.

چرا ما اینگونه سریع و بدون هیچ آگاهی و اطلاع کافی از افراد، دست به قضاوت های غیرمنصفانه و غیر مسئولانه می زنیم؟! بیایید دست از قضاوت کردن یکدیگر برداریم.

برای قضاوت کردنِ دکتر رحیمی نژاد و اینکه قصد و هدفش از بیان آن جمله کذایی (زیر دست و پای عربها زندگی کردن) دقیقا چه بوده و آیا هدفش توهین بوده یا هر برداشت توهین آمیز،‌ باید ایشان را از نزدیک شناخت تا به قضاوتی نادرست نیفتیم و وجدان مان آسوده باشد.

بنده با شناختی که از این بزرگوار دارم، گواهی می دهم که ابدا قصد توهین به هیچ کس و هیچ منطقه ای نداشته بلکه انسانی شریف، متواضع، خوش رو و شیرین سخن هستند و آنچه ایشان را به کاربرد این واژه ها واداشته، فقط و فقط ظلم ها و تحقیرهایی است که از سوی برخی «بدعرب ها»و نه همگی قوم اصیل و مهمان نواز عرب به «عجم ها» روا شده است و تعصب و علاقه وافری بوده که این متخصصِ متعهدِ با ایمان به زبان مادری و گویشِ جنوبی ها داشته و دارند می باشد و بر اساس تخصص و تعهدشان می توانند قاطعانه نظر دهند که زبان ما «مخلوطی از زبانهای عربی و انگلیسی و هندی نیست» و اگر برخی از واژه های بیگانه موردی در منطقه ای استفاده می شود، این جزو زبان ما نیست و نبوده.

مثال؛ ما نزد پزشک می رویم و اظهار درد در ناحیه شکم می کنیم؛ این پزشک است که تشخیص می دهد، معده درد داریم یا کلیه یا کبد. ما نمی توانیم قبل از تشخیص پزشک به ایشان توصیه کنیم که قرص معده برای ما تجویز کند؛ حتی ممکن است باعث آشفتگی خاطر پزشک و عصبانیت شان نیز بشویم چون هم در حیطه تخصص ایشان دخالت کرده ایم و توهین است هم در حال صدمه زدن به خودمان هستیم.

«دکتر رحیمی نژاد» یک متخصص و استاد زبان شناس هستند و دقیقا همین حس را نسبت به زبان مادری مان که در حال فراموش شدن و نابود شدن بود، دارند. حس یک پزشک و بیمار.

وقتی منِ بی اطلاع و غیرمتخصص نظری غیر کارشناسانه در مورد زبان مادری مان بدهم و در ضمن هیچ اقدامی عملی نیز تابحال در حفظ، معرفی و شناساندن این زبان به کشور و دنیا انجام نداده باشم چگونه می توانم اساتید و متخصصان زبان شناس را که خاک این راه را خورده اند و سالها وقت صرف زنده نگهداشتن و احیا و معرفی این زبان کرده اند را زیر سوال ببرم و یا بازخواست شان کنم؟!

آنانی که امروزها به بهانه زبان مادری، سینه دریده اند و هدفشان تخریب یک متخصص زبان شناس است تا کنون برای این زبان مادری شان چه گامی موثر برداشته اند؟!

ما متاسفانه عادت کرده ایم به تخریب، به نیرو سوزی به هجوم برای نابود کردن هر چیزی، ما یاد نگرفته ایم که با هم کار کنیم و با هم باشیم. ما بلد نیستیم به ساختن و آبادانی. ما ژستِ دلسوزانه گرفتن بلدیم بدون اینکه حتی به نتیجه اعمال و رفتارمان که در جهت خرابی و تخریب کل مجموعه است فکر کنیم. باشد تا به خود آییم و چشم دل باز کرده و از این مسیر و روش هلاک برگردیم.

بیایید ترک این فعل نادرست کنیم و به خود آییم. به کجا چنین شتابان؟ چه باید کرد؟ راه درست چیست؟

آیا بهتر نیست بجای اینکه در هر امری نظر دهیم اجازه دهیم تا هر کسی که در حیطه تخصص خودش صاحب نظر است اعلام نظر کند؟

بیایید نگاهمان را به وطن، به زبان مادری را عمیق تر و ژرف تر کنیم. وطن را دوباره و درست معنا کنیم. وطن مشتی خاک و سنگ و درخت و کوه و دریا نیست؛ این ها فقط ظاهر و جسم وطن هستند بیایید روح و جان وطن را بشناسیم و زنده نگه داریم. وطن یعنی فرهنگ ما، وطن یعنی زبان ما، وطن یعنی همه اقوام و قبایل و آداب و سنن این خطه پهناور. وطن یعنی تک تک افرادی که در این مرز پرگهر زندگی کرده و می کنند. همه نخبگان و بزرگان، شعرا و نویسندگان، دانشمندان و همه آنانی که روح به جسم وطن بخشیدند و به این بوم زیستِ «ایران» معنا و مفهوم بخشیدند و دل در گرو اعتلای نام و فرهنگ و زبانِ این نام مقدس دارند.

ما معنا و مفهومِ وطن را هنوز نمی فهمیم. زین سبب همیشه تاریخ در حال خودزنی و تضعیف خودمان هستیم. چون وطن را نشناخته ایم؛ چون وطن را، تنمان را، پاره پاره می کنیم. از ماست که بر ماست. اشتباهی که به درازای تاریخ در حال تکرار شدن است…

بدبختی ما، گناه بیگانه نبود/ پیوند من و شما،‌صمیمانه نبود

بودیم به ظاهر همه مشتاق وطن/ در باطن ما نقشی از آن خانه نبود…

از این نویسنده بخوانید:

همه ما در جنگ هستیم

برای «سارا» و «صبا»ی شهرم می نویسم

از «شجریان» بودن تا «شجرِ ایران» شدن


36 نظر

  1. ناشناس گفت:

    0

    2

    رحیمی نژاد هیچ‌گاه متخصص زبانشناسی نبوده و نیست. ادبیات خونده اما متخصص زبان نیست. اتفاقا ادم […] هم هست و همه این میدونن.الکی ازش دفاع نکن.

  2. سعید گفت:

    3

    0

    درود بر شما. خیلی زیبا و ساده مطلب را تبیین کردین

  3. بی طرف گفت:

    1

    0

    اقای جعفری ماهم شماراکاملا میشناسیم واز طرزتفکرنزدیکتان به اقای رحیمی نژاد باخبریم پس خودراشریک جرم ایشان قرارندهید ازهرچی بگذریم ازتوهین ایشان نمیتوان گذشت

  4. راستی گفت:

    0

    2

    برو بابا تو هم

    یک متخصص باید در حیطه تخصص خودش صحبت کنه به اصل و نسب مردم چکار داره؟
    یک پزشک هم اگر به مردم توهین کنه توی دهنش می زنند

  5. رحمانی.فیشور گفت:

    0

    2

    بفرما تخصص و مدرک و سواد شما چقدره
    بعد صحبت کن
    از نوشته ات معلومه سواد موادی نداری
    تو گراشی هستی لاری هستی ایرانی هستی کحایی هستی ؟

  6. معراجی گفت:

    1

    2

    دفاع از توهین هم خودش یک نوع توهین به مردم و شعور مردمه

  7. یک مرد گفت:

    1

    2

    غیرت هم خوب چیزیه
    اینکه به اصل و نسبت توهین بشه بعد از این کار خوشت بیاد و از توهین کننده دفاع کنی .نوبره به خدا

  8. عبدالله گفت:

    0

    2

    افاي جعفري شما چرا توهين نابخشودنيه يك روشنفكر را فراموش ميكنيد و فقط از شخصيت و دانش ايشان صحبت ميكنيد مگر ميشود كسي كه به قول شما روشنفكر متواضع متخصص زبان اينقد اشكارا به يك قوم بزرگ توهيني به اين بزرگي بنمايد

  9. ماناباد اچمی گفت:

    1

    2

    این جناب چرا وقتی که ان سه جوان مقالات محترمانه در باره گویش اچمی نوشتند و بارها و بارها از طرف لاری ها و همین استاد کاظم مورد هجمه و توهین و تهمت قرار گرفتند اقدام به نوشتن و نصیحت نکردند فقط یک مورد میتواند ایشان را به دفاع از توهین کاظم تشویق کند ان هم جناع سیاسی

  10. لارستان گفت:

    2

    0

    ما دیگه کارمون همینه.
    دیگران را تخریب می کنیم تا اینکه خودمون دیده بشیم

  11. ناشناس گفت:

    2

    0

    درود بر انسانهای آزاده

  12. رضا م گفت:

    3

    0

    احسنت به آقای جعفری که جان کلام را بیان فرمودین. ممنونیم از شما که دکتر رحیمی نژاد این عاشق دل داده به این فرهنگ و مرز و بوم را به زیباترین شکل ممکن معرفی فرمودین تا آنهایی که دررابطه باایشان در اشتباه بودند ویا عناد میورزیدند و از این اتفاق عقده های چندین ساله اشان را بگشایند پی به اشتباه خود ببرند.
    خداوند یارو و یاورتان

  13. آدم شناس گفت:

    1

    0

    آقای جعفری بنده گراشی هستم و شخصیت شما را می شناسم قرابت شخصیتی نزدیک و خصوصیات مشترک زیادی با کسی دارید که آن فایل صوتی را بیرون داد.بسیار شریف متعهد، متواضع متخصص متین باوقار آرام و … هر دوی شما بزرگواران !

  14. دانشجو اوزی گفت:

    1

    2

    بدعرب ها؟؟ شما هم یک نژادپرست شیک هستی که زیر پوسته متمدنانه کین و نفرت خودت رو ابراز می کنی! بعدشم ایشون زبان شناس نیست چرا جو میدی؟ کسی که ادببات خونده و اینگونه بی ادبی می کند و تازه استاد معلم های آینده این مملکت است، همین بهتر که اینگونه ضایع بشه‌. یک کتاب از چامسکی و سوسور نخونده بعد بهش لقب استاد و پرفسور زبان شناس می دی؟ واژه ها از دست رفته اند‌..‌‌.

  15. علیرضا گفت:

    1

    2

    حالافرض کن رفتیم پیش دکترو گفتیم دل درد داریم ودکتراینجوری جواب بده که:
    توغلط میکنی که دل دردداری.تو…میخوری که میگی قرص معده بده.مرتیکه بی اصل ونصب دردازکلیه هاته ونه ازمعده.
    خب حوزه حوزه تخصصی پزشکیه ولی خب همچین پزشکی پزشک است ولی پزشکی بی ادب.

    • مدینه صابری گفت:

      1

      0

      این طنزی که علیرضا داره از دل درد و معده درد و ….. و سروکارش با دکتر می گه ؛ منظورش چیه! ولی هر منظوری داره خیلی بامزه و با معنا است.

  16. علی اکبر گفت:

    3

    1

    گل گفتی داداش گل
    البته امیدوارم در گراش مورد هجمه واقع نشوی
    کاش بزرگتر هایی مانند آقای محسنی بازن‌شسته به اصطلاح فرهنگی هم برای دیده شدن دست به تخریب نمیزد و شما در متن اشاره میکردی

  17. احمد گفت:

    1

    0

    سپاس اقای جعفری . درود

  18. نبوی از بستک گفت:

    0

    1

    […]. خود رحیمی نژاد فهمیده چه اشتباهی کرده ولی آقای جعفری هنوز این را نفهمیده و ازش جانانه دفاع می کنه

  19. ارد .کرمی گفت:

    0

    0

    جناب جعفری .مردم هنوز دفاع جانانه شما از روحانی را فراموش نکرده امد
    با دفاع جانانه از آدم دیگه مثل روحانی، داغ دل مردم را تازه نکن
    عامل همه بدبختی های مردم امثال شما هستید که از انسان های لی کفایت و نا لایق دفاع می کنید
    کبوتر با کبوتر باز با باز
    کند همجنس با همجنس پرواز

  20. آرام گفت:

    1

    0

    یکم آروم تر نظر بدین تا بشه باور کرد چند نفرید که دارید نظر مخالف میدین
    کاش آی پی ها هم نشان داده میشد تا مشخص میشد تعداد واقعی چند نفر است
    مورد بعدی هم اینکه با فضا سازی دارن کل ماجرا را که حرف درستی است و گویا به مذاق عده ای که این روزا دقیقا همین کار را می کنند خوش نیامده است را به سمت حرف تقطیع شده ای پیش میبرند.
    البته بعید نیست که این گروه همان هایی باشند که سخنان تقطیع شده رهبر معظم انقلاب اسلامی هم باور کرده باشند…

  21. لاری. پاسخ به. جعفری گفت:

    1

    0

    اقای جعفری خودتان هم برای. دیده شدن. زیاده تعریف. وتمجید از اقای رحیمی نژاد نکنید این کار شماهم برای. مطرح شدن است. ویکنوع. فرار. رو به. جلو است

  22. حقیقت گفت:

    1

    1

    من البته آقای رحیمی نژاد را می شناسم شخصی متعصب و تندرو هستند .همه چی را در لار می بینند ولی هیچوقت نمی گویند که محرومیت در منطقه بیداد می کند .از مخالفان سرسخت ارتقا گراش و از مخالفان نمایندگان پیشین مجلس قبلا بود . الان یک نفر بخاطر چی از گراش طرفداری ایشان می کند آخه توهین اش آشکار بوده هست و البته جواب ان را رییس شورا خنج و همشهریان دیگه دادند و حالا تو داری مثلا چی میگی .مردم گراش و خنج اعلام می کنند اگر به زبان ما توهین شود ده برابر آن توهین خواهیم کرد و هیچ تخفیفی هم نیست. از نماینده منطقه می خواهیم هرچی سریعتر ادارات خنج که خواسته رییس شورا خنج هست را گوش دهد و تمام ادارات این شهرستان را از جدا کند .دیگه دوران زورگویی و استعمار گری تمام شده هست .مردم به فکر پیشرفت و رفاه هستند و محدودیت را قبول ندارند .افتخار ما این هست که هیچوقت اسم خنج و گرا ش کنار اسم لاری نیاید مثل لامرد .

    • حقیقت لاری گفت:

      0

      0

      شتر در خواب بیند پنه دانه…
      اخه لامرد با این همه قنپز در خیلی از موارد هنوز زیر نظر لار هست، مثل راه و… هنوز روزانه عده ی زیادی برای کاراشون از لامرد میان لار
      دیگه خنج و گراش و اوز که بماند…
      البته که گراش و خصوصا خنج اگر نخواهند کنار لار باشند باید بروند برده لامرد شوند…

  23. جگر گفت:

    1

    1

    لار اگر لار شده و لارستان اگر لارستان شده همش بخاطر همون اعرابی که بقولا هیچ فرض شدن .چهار تا مدرسه و بیمارستان یا هرچیز دیگه هم همش خیر ساختن و و اینکار خیرین هم قطعا متاثر از گشارویی خیرین عرب صورت پذیرفته.توهین در هیچ صورتش قشنگ نیست

    • ناشناس گفت:

      0

      0

      واقعا یه مشت بی سواد در زمینه رسانه ریختن و هر چی در فضای مجازی ریخته میشه رو باور میکنن و یا خودشون درست می کنن و بعد در آتش آن می دمند
      این روزا برای این کارها کمی دیر است

  24. مدینه صابری گفت:

    0

    0

    بله؛ ما معنا و مفهومِ وطن را هنوز نمی فهمیم. چون برای رسیدن به معنا نیازمند راههایی چون تصریح معنای مشاهدات، مصاحبه، تفسیر معنای پاسخ، مشاده و الگوی پاسخ هستیم/و در این راه مصاحبه و مشاهده عمیق می تواند ما را به معنای رفتار و نگرش سوق دهد. معنا است که به ما کمک می کند در تحلیل مسائل مختلف جامعه و نقاط قوت جامعه جامع نگر، تفسیر حساس و نتایج را با دقت بیشتر بررسی و تکمیل کنیم و همچنین با معنا است که محققان پیمایش تحقیقات پرسشنامه ای خود را عمیق تر گردآوری و تکمیل می کنند.

  25. لارستانی گفت:

    0

    1

    خانم مدینه صابری ما که نفهمیدیم چه گفتی ومنظورت چیه یک کمی کلاس نوشتاریتان را به سواد ما مردم عادی نزدیک کنید

  26. انصاف گفت:

    0

    0

    درود وسلام بر شرف وغیرت وانصافت جوان گراشی جناب جعفری
    شما هم مثل مرحوم دکتر احمد اقتداری چشم از واقعیت ها نبسته ای.
    اینجور جوانان و پیشکسوتان مثل مرحوم اقتداری خیلی کم داریم
    که درک کنند که با یک فایل صوتی ناقص که مخالفان سو تعبیر نموده اند به قضاوت بنشینیم.
    حداقل حرمت به نام وزبان وفرهنگ اصیل خودتان بگذارید مثلا بگویید زبان یا گویش گراشی زبان یا گویش خنجی وزبان وگویش اوزی.زبان ویا گویش بستکی همه منظور دکتر رحیمی نژاد در همین مطلب خلاصه می شد.

  27. ناشناس گفت:

    0

    0

    واقعا جمله زیبایی بکاد بردید کسانی چون آقایان محسنی. و امیر مهرابی با اینکارتون به کجا می خواهید برسید. هیچ چیز برای منطقه مثل حفظ وحدت وهمدلی وهمزبانی سود بخش نیست.بیایید علمی ومنطقی برای این فرهنگ وزبان بحث کنیم نه با جریحه دار کردن احساسات مردم عوام

  28. ناشناس گفت:

    0

    0

    کسانی که می گویند زبان منطقه مخلوطی از زبان انگلیسی عربی و فارسی است توهین به زبان و فرهنگ منطقه کرده اند
    کسانی که قصد تغییر این زبان دارند بنوعی توهین به شعور مردم می کنند.
    دست بردارید و برگردید به اصالت اصیل خودتان
    آنهایی که قصد تخریب و تغییر زبان یک منطقه را دارند و به مستندات تاریخی و قانونی پایبند نیستند بدانند که این رفتارتان توهین آمیز است.

  29. ناشناس گفت:

    0

    0

    این داستان بخوانید دقیقا مصداق کسانی هستند که از کاهی کوهی ساختند…
    دو سیاستمدار داشتند در داخل یک رستوران با هم بحث می کردند
    گارسون از آنها پرسید: در مورد چه چیزی بحث می کنید؟
    سیاستمدار: ما داشتیم برای کشتن ١۴ هزار نفر انسان و یک الاغ برنامه ریزی می کردیم
    گارسون: چرا یک الاغ ؟!
    سپس سیاستمدار رو به همکارش کرد و گفت: ببین، نگفتم با این روش هیچکس به ١۴ هزار نفر انسان اهمیتی نمی دهد!
    خیلی مسائل جزئی و کم اهمیت که در رسانه‌های ما مطرح میشود، برای این است که مسائل مهم و اصلی را به حاشیه ببرد و توجه کسی به آنها جلب نشود.
    حال داستان جناب کسانی همانند امیر محرابی و آن یکی برادرش ومحسنی است که از کلمه (زیر دست وپای عرب ها )سو تعبیر و برای جریحه دار کردن احساسات عوام سو استفاده نمودند
    شما وامثال شماها مقاله ویاداشت نوشتید علاوه بر اینکه اصالت خودتان و مردم منطقه زیر سوال بردید کتاب برعلیه فرهنگ و تاریخ وزبان ما نوشته آیا توهین نیست ؟

  30. ناشناس گفت:

    0

    0

    برای جناب امیر مهرابی واقعا متاسف شدم که استناد به صحبت ونوشتار چون محسنی کرده است.
    شما دانشمندی چون مرحوم دکتر احمد اقتداری دارید. این می رساند که شما به اصالت فرهنگ غنی لارستان وگراش هم پشت پا زده اید واز دایره انصاف بیرون رفته اید. ضدیت با مردم منطقه لارستان تا کی؟

  31. م.ج گراشی گفت:

    0

    0

    *بدنامی بهتر از گم‌نامی*
    به بهانه دفاع جانانه کامران جعفری از هتاکی یار سیاسی‌اش

    کامران جعفری مسئول ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ و از جمله کسانی که سال‌ها در کشورهای عربی مشغول به زندگی و کسب و کار بوده، در یادداشتی به دفاع از توهین‌های “کاظم رحیمی‌نژاد” از چهره‌های اصلاح‌طلب لاری پرداخت و او را انسانی شریف، متواضع، خوش‌رو و شیرین‌سخن دانست.

    او در این یادداشت گواهی داده که رحیمی‌نژاد قصد توهین به هیچ کس و هیچ منطقه‌ای نداشته و فقط و فقط در پاسخ به ظلم و تحقیرهایی که شده، مجبور به استفاده از این واژه‌ها شده است.

    کامران جعفری در حالی به دفاع تمام قد و جانانه از یار سیاسی خود در شهر همسایه پرداخته که مسعود غفوری که نسبت به هر دوی اینان از لحاظ سیاسی، رادیکال‌تر است و در دانشگاه تهران، دکترای زبان و ادبیات انگلیسی خوانده است، در یادداشتی که در گریشنا منتشر کرد، استدلال‌های رحیمی‌نژاد پس از توهین را توجیهی بیش ندانست و نوشت: “کاظم رحیمی‌نژاد دکترای زبان و ادبیات فارسی دارد و قطعا با مفهوم کنایه آشناست. او کلماتش را به دقت انتخاب کرده است تا در لایه‌های زیرین معنایی، بار توهین‌آمیز جنسی هم داشته باشد. ولی حالا که این بار معنایی رو آمده و جلب توجه کرده، می‌خواهد آن را انکار کند.”

    حال سوال این است که چرا “کامران جعفری” که در سال ۹۶ مردم گراش را ترغیب می‌کرد تا از تفکرات اصلاح‌طلبانه‌اش حمایت کنند و به حسن روحانی مرد اعتدال! رای بدهند، رادیکال‌تر از رادیکال‌ها شده و حاضر است سابقه سال‌ها کار در کشورهای عربی را فراموش کند و فحش جنسی رحیمی‌نژاد را با جان و دل به جان بخرد؟

    جالب اینجاست که او عنوان یادداشت خود را “چرا برای دیده شدن خودمان به تخریب دیگری(ان) فکر می کنیم؟!” انتخاب کرده و این سوال را از منتقدان به هتاکی رحیمی‌نژاد پرسیده است. او به جای اینکه یار سیاسی خود را مورد سوال و بازخواست قرار بدهد، آنانی که مورد توهین قرار گرفته‌اند را مورد سوال و خطاب قرار داده است.

    آقای کامران جعفری شما در سال گذشته و زمانی که سه جوان خوش‌فکر اچمی نیز به دلیل نوشتارشان مورد توهین‌های زشت عده‌ای قرار گرفتند، سکوت کردید؛ اما این‌بار چه شده که مجبور شدید تعصب جناحی خود را برای دفاع از چهره‌ای که نه خودش و نه تشکلش حامی چندانی حتی در خود لار ندارد، به نمایش بگذارید؟

    او در واقع در این یادداشت جای “جلاد” و “شهید” را عوض کرده است. البته از او چیز بعیدی نیست؛ چرا که در انتخابات سال ۹۶ نیز از […] دفاع می‌کرد. او به جای اینکه […]

    اما باز به تکرار سوال خود می‌پردازیم که چرا کامران جعفری حاضر است توهین و فحاشی را به جان بخرد، اما همچنان از یار سیاسی خود در شهر همسایه دفاع کند؟ او که در سال‌های گذشته و به دلیل عملکرد بد دولت روحانی مجبور به سکوت شده، برای بازیابی وجهه سیاسی خود اکنون دست به انتحار زده است؛ او حاضر است در میان مردم شهرش بدنام باشد، اما ‌گم‌نام نباشد و از سر زبان‌ها نیافتد! به راستی چه شده که مسئول ستاد روحانی در گراش، حاضر است نامش باشد، اما بدنام باشد!

  32. ناشناس گفت:

    0

    0

    در جواب م ج گراشی
    این جوان گراشی را نمی شناسم . با طرز تفکر ودید سیاسی واجتماعیش هم آشنا نیستم ولی چون انصاف و واقعیت وحقیقت را بیان داشته نشان ازشهامت وآزاد اندیشی این جوان می رساند که چنین یاداشتی که به واقعیت وحقیقت نزدیک است نگارش کند. از اینجا درود وسلام به این جوان می فرستیم.

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان