انتشار در16 آوریل 2023 ساعت 6:23 ق.ظ سرویس:اجتماعی, برگزیده ها, عناوین اصلی بدون دیدگاه

اگر آژانس‌های زیارتی ضمانتِ زائر کنند از ماه آینده پرواز مشهد را اضافه می‌کنیم

مدیرکل فرودگاه لارستان در گفت‌وگو با آفتاب لارستان:

اگر آژانس‌های زیارتی ضمانتِ زائر کنند از ماه آینده پرواز مشهد را اضافه می‌کنیم

🔸به گزارش آفتاب لارستان، “امین‌الله صولتی” مدیرکل فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان در گفت‌وگوی اختصاصی با آفتاب لارستان با اشاره به راه‌اندازی مجدد پروازهای شرکت العربیه در لارستان اظهار داشت:

🔹پروازهای خارجی فرودگاه لارستان به مقاصد دبی، کویت و قطر انجام می‌شد که با برقراری پرواز العربیه به مقصد شارجه این پرواز نیز به مقاصد خارجی ما اضافه شد و تعداد پروازهای خارجی ما در هفته به ۱۱ پرواز که شامل ۲۲ سورتی (رفت و برگشت هر پرواز) می‌شود رسید.
🔹در حال حاضر، مقصد داخلی پروازهای فرودگاه لار، تهران و دو روز در هفته، شامل ۴ پرواز به سمت تهران است و در تلاش هستیم که تعداد این پروازها را افزایش دهیم.
🔹در برنامه‌ریزی‌های آینده برای پروازهای خارجی در نظر داریم پروازها به سمت دبی و شارجه را افزایش دهیم، باید ظرفیت مسافر برای این پروازها دیده شود، حتی این امکان وجود دارد که پروازهای “العربیه” و “فلای‌دبی” به صورت روزانه انجام شود، یعنی پروازهای خارجی هر روز هفته با کمک این شرکت‌ها انجام شود.
🔹با همراهی مسئولان ارشد شهرستان پیگیر هستیم که پرواز شرکت “قطرایرویز” را در کنار پروازهای ایران‌ایر به سمت قطر برقرار کنیم، تا در این زمینه فضای رقابتی به وجود آید و بتوانیم خدمات بهتری را به مردم منطقه ارائه دهیم.
🔹برای راه‌اندازی مجدد پرواز العربیه مسئولان ارشد منطقه به ویژه نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه پیگیری‌ها و کمک‌های زیادی کردند.
🔹برای پروازهای داخلی، اگر به فرودگاه‌های سطح کشور نگاه کنید، آن‌ها هم درگیر کمبود ناوگان هستند و فقط ما نیستیم که درگیر این مشکل هستیم.
🔹از آنجایی که قبلا پروازهای خارجی فرودگاه لارستان که توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌شد، به صورت ترکیبی بود، به عنوان نمونه مسیر پروازی به صورت تهران-لار-دبی یا کویت یا قطر انجام می‌شد، بنابراین در کنار پروازهای خارجی، پرواز داخلی تهران را نیز داشتیم، اما الآن این پروازها برداشته شده و پروازهای داخلی این فرودگاه به صورت مستقیم (تهران _لار_تهران) و پروازهای خارجی ایران‌ایر از طریق فرودگاه شیراز (شیراز-دبی-لار و برعکس، شیراز-دوحه-لار و برعکس، شیراز-کویت-لار و برعکس) و پروازهای خارجی قشم‌ایر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) (فرودگاه امام-دبی-لار و برعکس) انجام می‌شود، در نتیجه تعداد پروازهای داخلی فرودگاه لارستان کمتر شده است.
🔹معتقدم که اگر پرواز تهران به صورت روزانه برقرار شود مسافر خود را دارد، اما مشکل کمبود ناوگان و هواپیماست. در کنار پروازهای داخلی و شرکت‌های هواپیمایی داخلی از ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی هم استفاده می‌کنیم تا این کمبود پوشش داده شود.
🔹هر چه شرکت‌های هواپیمایی و تعداد پروازها بیشتر باشد، فضا رقابتی‌تر می‌شود و هم مردم می‌توانند با هزینه‌های کمتر به مسافرت داخلی یا خارجی بروند و هم قدرت انتخاب دارند.
🔹از روزی که به لار آمده‌ام تقریبا هر برنامه‌ای بوده انجام شده به غیر از پرواز مشهد، چون چارترکننده‌ها و آژانس‌های زیارتی هیچ وقت در جلسه‌ای به صورت قاطع به ما نگفته‌اند که زائران را ضمانت می‌کنند، اگر این آژانس‌های زیارتی با آژانس‌های منطقه هماهنگی داشته باشند و به ما ضمانت زائر و مسافر را بدهند می‌توان از یک ماه آینده برای راه‌اندازی پرواز مشهد برنامه‌ریزی کرد، چون به تابستان نزدیک است و فصل زیارت شروع می‌شود.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان