طرح های سرمایه گذاری لارستان درحضور مدیرکل اقتصادی سازمان شهرداری های کشور تشریح شد+ عکس

نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی منطقه لارستان با مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در شهر لار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، در ابتدای این نشست، محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار ضمن بیان خیر مقدم و تبریک دهه مبارک فجر، در خصوص پروژه های سرمایه گذاری شهرداری لار و همچنین نحوه تعامل با سرمایه گذاران به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه مهندس فروتن و مهندس خرسند دو پروژه بزرگ سرمایه گذاری شهرداری لار را برای حضار تشریح کردند.

سپس حیدری شهردار شهر لطیفی پیرامون پروژه های در دست اجرای خود توضیحاتی ارائه کرد.

بعد از توضیحات شهردار لطیفی، میهمان و سخنران اصلی جلسه دکتر محسن کوشش تبار مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در جایگاه قرار گرفت و به ایراد سخن پرداخت.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه ماندگاری ما ایرانی ها به سبب فرهنگ ماست، گفت: با اینکه سالها گذشته ولی هنوز از کارهای نیک و خیرِ نیک اندیشان ما به نیک نامی یاد می‌کنند.

دکتر کوشش تبار افزود: شورا بزرگترین خصیصه نیکنامی است؛ چون هیچ چیز را برای منفعت خود نمی خواهد. اگر شورا درست حرکت کند و این تصدی و جایگاهی که پیدا کرده است باعث جسارت شهردار شود و جسورانه به بخش خصوصی ورود کند به نحوی که این کار باعث رونق و پیشرفت شهر شود در سال‌های آتی مردم شهر خواسته یا ناخواسته عملکرد شهردا و شورا را قضاوت خواهند کرد.

وی به پروژه های خوب و ماندگار شهرداری های لار و لطیفی اشاره کرد و افزود: این دو شهرداری با اجرای چنین پروژه هایی در راستای مدنیت شهر قدم برداشته و هرکس این بناهای عام المنفعه را مشاهده کند از شورا و شهرداری به نیک نامی یاد می کند.

دکتر محسن کوشش تبار در بخش دیگری از سخنان خود به جوان گرایی شهرداران در استان فارس اشاره کرد و افزود: بخشی از این شهرداران را شوراها تربیت می کنند؛ به امید آنکه این شهرداران بعدها در منصب های مدیریتی بالا، به توسعه و رونق همه جانبه کشور سهیم باشند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه شهرداران و روسای شورای اسلامی شهر باید فرآیند سرمایه گذاری در شهرداری ها را تسهیل نمایند و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه نسبت به رفع موانع برای سرمایه گذاران در حوزه شهر اقدام کنند، گفت: بحمدالله در سطح شهر لار کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل شوراهای اسلامی شهرها به عنوان سرمایه اجتماعی مردمی در توسعه همه جانبه مدیریت شهری به خصوص در تهیه و تدوین و هدایت برنامه های توسعه ای نظیر تشویق و ترغیب سرمایه گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار اشاره نمود و افزود: تشویق و حمایت از سرمایه گذاری در سطح شهرها تنها درصورت ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری نظیر شناسایی فرصت های سرمایه گذاری با توجه به شاخص های بومی و محلی، استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران محلی، ایجاد بسترهای روانی و فضای همدلی وهمبستگی در سطح شهرها تحقق می یابد.

دکتر کوشش تبار در ادامه سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از تسهیلات پرداختی به شهرداری های کشور و به خصوص استان فارس، باتوجه به اطلاعات دریافت شده از شهرداری های استان، وضعیت استان در حوزه سرمایه گذاری را تشریح کرد.

وی افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آمادگی دارد تا تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای پروژه های شهرداری ها پرداخت نماید.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: خوشبختانه شهر لار هیچ گونه بدهی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ندارد.

دکتر کوشش تبار همچنین بر نام گذاری روزی در سال تحت عنوان روز شهر، تدوین اطلس سرمایه گذاری در سطح شهرها برای شناساندن فرصت ها ظرفیت ها وپتانسیل ها در سطح ملی تاکید کرد.

در این نشست، معاونین و تنی چند از مدیران و مشاوران شهرداری لار حضور داشتند.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان