انتشار در16 آوریل 2023 ساعت 6:36 ق.ظ سرویس:اجتماعی, برگزیده ها, شهر و شهروند, عناوین اصلی بدون دیدگاه

فرمانداران جنوب فارس در خنج گِرد هم آمدند

با هدف هماهنگی اجرای برنامه‌های سالروز سفر رهبری به منطقه لارستان بزرگ:

فرمانداران جنوب فارس در خنج گِرد هم آمدند

🔸به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در آستانه سالروز سفر مقام معظم رهبری به منطقه لارستان بزرگ، فرمانداران شهرستان‌های جنوب استان فارس در نشستی با موضوع “تجلی همدلی” در خنج گِرد هم آمدند.
🔹داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان در این نشست اظهار داشت: هر چند ۱۹ اردیبهشت‌ماه به نام روز لارستانِ بزرگ نام‌گذاری شده است، اما باید به دلیل سفر مقام معظم رهبری به این منطقه و با تعمیم برنامه‌ها به کل جنوب استان،‌ این ایام را همچون سال‌های قبل، از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه در شهرستان‌های جنوب استان جشن گرفت.
🔹وی در مورد برنامه‌هایی که قرار است در این ایام برگزار شود گفت: برپایی مراسم شب شعر، تجلیل از علما و مفاخر جنوب استان، برپایی نمایشگاه عکس، اجرای مسابقاتِ ورزشیِ بومی و محلی، برپایی ایستگاه صلواتی، آذین‌بندی معابر، برگزاری همایش علمی و دانشگاهی، معرفی آیین‌های بومی‌ و محلی، رونمایی از کتاب نویسندگان، گلباران قبور مطهر شهدا، رکاب‌زنی دوچرخه‌سواران و برگزاری ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای از جمله این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌های جنوب استان است.
🔹فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: منطقه لارستان از گذشته‌های دور دارای ظرفیت‌های بسیار فراوانی برای حرکت در مسیر پیشرفت بوده و امروز نیز باید با تمام توان، موانع پیش روی منطقه مورد شناسایی قرار گیرد تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.
🔹دهقان خاطرنشان کرد: انرژی، تاجر پروری، خیر پروری، دسترسی به دریا، وجود فرودگاه‌های بین‌المللی، نمایندگی وزارت خارجه و مشترکات فرهنگی از جمله ظرفیت‌های بی‌نظیر این منطقه است.
🔹وی افزود: اگر این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار گیرند، بدون شک می‌تواند در سطح منطقه و کشور تاثیرگذار باشد، اما برخی مسائل باعث شده تا ظرفیت‌های یاد شده در خدمت پیشرفت جنوب استان قرار نگیرد و فرصت‌ها با عملکرد جزیره‌ای یکی پس از دیگری از بین برود.
🔹بهادر اسفندیاری فرماندار خنج نیز در این نشست گفت: اقدام فرماندار لارستان در تعمیم گرامی‌داشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به سایر مناطق عالی است و از آن استقبال می‌کنیم.
🔹وی با اشاره به اینکه همه باید در کنار هم باشیم و یکپارچگی خود را حفظ کنیم اظهار داشت: ما این آمادگی را دارد که یک روز از جشن‌های هفته لارستانِ بزرگ را در شهرستان خنج برگزار کنیم.
🔹در ادامه، حمزه محمدی فرماندار شهرستان مُهر تصریح کرد: برای رفع برخی اختلافات موجود در جنوب استان فارس باید تمرکزمان را بر روی مشترکات فرهنگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی بگذاریم.
🔹محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز نیز در این نشست خاطرنشان کرد: اقدام فرماندار ویژه لارستان نیکو و پسندیده است.
🔹وی افزود: وحدت و صمیمیت موجود در مناطق جنوب فارس مثال‌زدنی است و نظیر آن در کمتر جایی دیده می‌شود.
🔹در ادامه این نشست، الله‌یاری معاون فرماندار لامرد نیز با بیان اینکه اگر همه شهرستان‌های جنوب فارس در عرصه‌های مختلف در کنار هم قرار گیرند و اختلافات را کنار بگذارند، موفقیت‌های بزرگی در جنوب استان برای مردم حاصل می‌شود گفت: ما راهی جز تقویت وحدت در منطقه نداریم.
🔹گفتنی است به مناسبت ۱۹ اردیبهشت‌ماه، سالروز سفر مقام معظم رهبری به لارستان قرار است جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی با محوریت امام جمعه لار و دبیری شهرداری و شورای اسلامی شهر لار در منطقه لارستانِ بزرگ به اجرا درآید.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان