انتشار در16 آوریل 2023 ساعت 7:11 ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه

فرماندار لارستان با حاج اسدالله فرامرزی حقیقی، میراث‌دار هنر گره‌چینی در لارستان دیدار کرد

فرماندار لارستان با حاج اسدالله فرامرزی حقیقی، میراث‌دار هنر گره‌چینی در لارستان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان به همراه جمعی از روسای ادارات شهرستان، اتاق اصناف و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان، با حاج اسدالله فرامرزی حقیقی میراث‌دار و پیشکسوت هنر گره‌چینی در لار دیدار و از وی تجلیل کرد.
🔸فرماندار ویژه لارستان در این دیدار ضمن ارج نهادن به مقام استاد حاج اسدالله فرامرزی حقیقی اظهار داشت: حضور در منزل ایشان برایم بسیار لذت‌بخش بود، چراکه تواضع، ادب، رفتار حرفه‌ای، علاقه به اهل بیت، ایران‌دوستی و عرق زادگاه خود داشتن از ویژگی‌های مهم این پیشکسوتِ هنرِ ایران‌زمین است که در وجودش موج می‌زند.
🔸در این دیدار حاج اسد فرامرزی نیز نکاتی درباره آثار به‌جامانده و همچنین ارتباط نجاری و معماری و هنر گره‌چینی در لارستان و منطقه با فرماندار و مسئولان مطرح کرد.
🔹گفتنی است اسدالله فرامرزی حقیقی میراث‌دار هنر گره‌چینی در لارستان، متولد ۱۳۱۲ در لار و فرزند حاج غلامرضا فرامرزی است. پدر وی نیز از جمله اساتید این هنر در لارستان بوده‌ است.
🔹وی میراث‌دار شاخه‌های مختلف هنر نجاری ایرانی در لارستان و منطقه است که آثار شاخصی از وی در نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای عربی وجود دارد.
🔹از آثار شاخص حاج اسدالله فرامرزی حقیقی می‌توان به ساخت درهای صحن ورودی حرم حضرت امام موسی کاظم (ع) و حضرت ابالفضل (ع) اشاره کرد. در لارستان نیز، درب ورودی حسینیه اعظم، درب مسجد امام علی (ع) کوی گاله، درب مسجد شاهزاده در محله نو، درب حسینیه نیشکری در محله آردفروشان و درب قدیمی حوزه علمیه از جمله آثار اوست.
🔹درهای مسجد اهل سنت در لطیفی و همچنین منابر مختلف در مساجد مناطقی همچون دشتیِ صحرای باغ، هرمود و… توسط وی ساخته شده است.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان