انتشار در8 آگوست 2023 ساعت 5:10 ق.ظ سرویس:برگزیده ها, مطلب شما بدون دیدگاه

عملکرد «سازمانی» و «تشریفاتی» مدیران خود را تفکیک کنید

مطلب ارسالی مخاطبان/ ابل توجه مدیران روابط عمومی‌ ادارات لارستان!

عملکرد «سازمانی» و «تشریفاتی» مدیران خود را تفکیک کنید

🔹شاید شما هم مثل من عضو یک یا چندین کانال‌ و‌ صفحه اطلاع‌رسانی روابط عمومی ادارات لارستان باشید، این روزها مـُــد شده فعالیت‌های مسئولین مثل یک مسابقه‌ی سریع‌النتشار منتشر شود.
🔹اما چیزی که این وسط به‌تدریج در حال کم‌رنگ شدن است، موضوع ارائه‌ی گزارش «عملکرد سازمانی» مربوطه است که برای آن وظیفه‌ای تعریف شده و مسئولین مربوطه بابت آن حقوق دریافت می‌کنند و البته جای خالی کارهای بنیادی و خلاقانه هم که همیشه هویداست.
🔹شاید شما هم در این پایگاه‌های اطلاع‌رسانی از این‌گونه خبرها به کرات مشاهده کرده‌اید:

❗شرکت فلان مسئول در یک مراسم سالیانه مثل سایر مردم عادی، مثلا خواندن نماز، شب احیا، جشن ملی یا مذهبی و…
❗ تماشای فلان مسابقه ورزشی یا بازید از فلان مراسم؛ جایی که مثل بقیه مردم عادی دعوت شده است و به صرف غذایی و شیرینی‌ای بدون هیچ نتیجه سازمانی و عملکردی تمام شده است.
❗شرکت فلان مسئول در دیدار فلان مسئول فلان اداره که تازگی پست جدید گرفته است و بر ایجاد روابط حسنه و شرح وظایف بین دو اداره تاکید می‌شود که به‌شدت باب شده این روزها.
❗ خبر پخش شربت و‌ شیرینی در فلان اداره به مناسبت فلان روز.
❗ سخنرانی در حد کلان و خارج از حیطه مسئولیت و بی‌ربط به وظیفه‌ یا انتشار بیانیه‌ای در ستایش یا محکومیت فلان موضوع توسط یک مسئول غیرسیاسی یک شهرستان، در باب فلان موضوع جهانی فلان جای دنیا
❗ شرکت در مراسم بزرگ‌داشت و یا جشن فلان اداره که به‌صورت مهمان دعوت شده است.
❗ و…

🔹خلاصه اینکه فضای مجانی مجازی این روزها پر شده از این خبرهایی که هیچ‌کدام در راستای عملکرد سازمانی مسئولین نیست.
🔹پیشنهاد می‌شود کل مسئولین شهرستان، یک کانال اطلاع‌رسانی بصورت تجمیعی و جداگانه بسازند و تمامی این اخبار متفرقه و غیر عملکردی سازمانی‌شان را آنجا به نمایش بگذارند و یک کانال اطلاع‌رسانی جداگانه هم با هم بسازند و عملکرد واقعی و تاثیر گذار خود را جداگانه منتشر کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
🔹 *مردم منتظر تأثیر اخبار هستند تا صرفاً شنیدن اخبار !*


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان