انتشار در23 آگوست 2023 ساعت 2:07 ق.ظ سرویس:عناوین اصلی, گفتگو بدون دیدگاه

گفت‌وگو با «سینا عبدالهی» دارنده رتبه ۷۸ کنکور تجربی

گفت‌وگو با “سینا عبدالهی”، دارنده رتبه ۷۸ کنکور تجربی از گراش:

پزشکی شیراز را انتخاب می‌کنم/ علاقه‌ام به پزشکی از کودکی و زمانی که با پدرم به بیمارستان و مطب می‌رفتم شروع شد/ یکی از دلایلی که باعث شد در لار درس بخوانم این بود که انگیزه کنکوری دوستانی که آنجا داشتم بیشتر بود

🔸به گزارش آفتاب لارستان، “سینا عبدالهی” دانش‌آموزِ گراشیِ مدرسه نمونه‌دولتی شهید نصیری لار و فرزند دکتر احمد عبدالهی، فوق تخصص جراحی سرطان و رئیس سابق دانشکده علوم پزشکی گراش که توانسته است در کنکور سراسری امسال رتبه ۷۸ را در رشته تجربی کسب کند، در گفت‌وگوی اختصاصی با این رسانه ضمن معرفی خود اظهار داشت:

🔹سینا عبدالهی، ۱۸ ساله از گراش هستم و توانستم در کنکور سراسری امسال رتبه ۷۸ را در رشته تجربی کسب کنم.
🔹انتظار چنین رتبه‌ای را داشتم، من از وقتی که از جلسه آزمون بیرون آمدم از دروس زیست و فیزیک خود بسیار راضی بودم.
🔹در کودکی همراه با پدرم به بیمارستان و مطب می‌رفتم و این خود انگیزه‌ای برای من شد. من هم می‌خواهم برای پزشک شدن و خدمت به سلامتی مردم در این راه قدم بردارم.
🔹علاقه خاص من به زیست و شیمی باعث شد رشته تجربی را انتخاب کنم. این علاقه از بودن در محیط بیمارستان‌های شیراز و گراش به همراه پدرم شروع شد.
🔹برای دانشگاه، پزشکی شیراز را انتخاب می‌کنم، هنوز تصمیم قطعی در مورد تخصصم نگرفته‌ام، اما به جراحی مغز و اعصاب گرایش دارم.
🔹موفقیت من در کنکور دلایل زیادی داشت، بیشتر این دلایل کارهای روزانه ساده‌ای بود که معمولا نادیده گرفته می‌شد. خواب کافی (حداقل ۷ ساعت)، ورزش روزانه و تغذیه مناسب، تمرکز و یادگیری‌ام را از بقیه افراد بسیار جلو انداخت؛ اینکه خواب و تغذیه کم و نادرست را به خود عادت دهیم ثابت نشده است و زیان بسیاری به یادگیری و تمرکز می‌زند، چقدر دوستانی داشتم که به خاطر همین دچار افسردگی و کسالت شدند.
🔹از پایه دهم شروع به مطالعه برای کنکور کردم، اما مطالعه جدی و برنامه‌ریزی‌شده را از پایه یازدهم شروع کردم.
🔹ساعت درس خواندن روزانه اهمیت زیادی ندارد و هر فرد باید نسبت به خودش این ساعت را در نظر بگیرد. من هم آنقدر برنامه‌هایم را سریع تغییر می‌دادم که هرگز ساعت خاصی در نظر نداشتم. ممکن بود یک هفته به دلیل خستگی به خودم کاملا استراحت دهم و یک هفته از مقدار معمول بیشتر وقت بگذارم.
🔹در زمان کنکور، در کنسرت‌های موسیقی شرکت می‌کردم و در سبک‌های سنتی و کلاسیک، گیتار و ویولن می‌نواختم؛ همچنین در کلاس‌های انگلیسی شرکت کردم و مدرک گرفتم.
🔹یکی از دلایلی که باعث شد در لار درس بخوانم این بود که انگیزه کنکوریِ دوستانی که در لار داشتم بیشتر بود.
🔹در پایان، از معلمانم (استادان موسیقی، انگلیسی و مدرسه) که همراه من بودند تشکر می‌کنم.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان