انتشار در8 آگوست 2023 ساعت 5:12 ق.ظ سرویس:برگزیده ها, عناوین اصلی بدون دیدگاه

«مهندسی انرژی» هم به رشته‌های دانشگاه دولتی لارستان افزوده شد/ سه‌رشته جدید لارستان در دفترچه کنکور امسال

«مهندسی انرژی» هم به رشته‌های دانشگاه دولتی لارستان افزوده شد/ سه‌رشته جدید لارستان در دفترچه کنکور امسال

🔹به گزارش مجتمع آموزش عالی لارستان دکتر عبدالکریم افروزه با اشاره به اخذ مجوز پذیرش در مقطع ارشد مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و رشته مهندسی ساخت و تولید در مقطع کارشناسی طی پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ گفت: با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در ماه‌های اخیر رشته مهندسی انرژی نیز از مهرماه ۱۴۰۲ به رشته‌های موجود در مجتمع آموزش عالی لارستان افزوده خواهد شد.
🔹سرپرست مجتمع آموزش عالی لارستان با اظهار اینکه اخذ رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها می‌تواند به توسعه و شکوفایی شهرستان نیز کمک کند افزود: این اتفاق مهم بر اساس تربیت نیروی انسانی و نیاز جامعه شکل گرفته است و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با توجه به نیاز منطقه و دانشجویان، رشته‌های جدیدی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه راه‌اندازی نماییم.
🔹دکتر افروزه عنوان نمود: دانشگاه دولتی لارستان خود را موظف می‌داند تا با ارتقای کمی و کیفی امکانات، فعالیت‌ها و اساتید خود در راستای تربیت دانشجویان توانمند اقدام نماید.
🔹سرپرست مجتمع در پایان ضمن دعوت از دانش‌آموزان جنوب کشور که امسال در کنکور سراسری در رشته ریاضی و فیزیک آزمون داده‌اند برای انتخاب مجتمع آموزش عالی لارستان برای ادامه تحصیل خود در مقطع کارشناسی گفت: بر خود لازم می‌دانم که از همه همکاران مجتمع خصوصا حوزه معاونت آموزشی که در جهت اخذ کد این رشته به‌صورت شبانه‌روزی تلاش نمودند تشکر و قدردانی کنم.
🔹گفتنی است رشته مهندسی انرژی یک رشته میان رشته‌ای است و ترکیبی از مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و فیزیک است، جزو رشته‌های جدید در ایران محسوب می‌شود. با توجه به افزایش مصرف انرژی و تعاملات انرژی در سراسر جهان، منابع انرژی فسیلی رو به پایان رفته و به مرور آلاینده‌های زیادی وارد محیط زیست می‌شوند. از همین رو، نیاز به نیروهای متخصص در زمینه‌های مربوط به انرژی جهت جلوگیری از این آسیب‌ها، روز به روز بیشتر احساس می‌شود.
🔹رشته مهندسی انرژی به عنوان یک رشته نوپا اما فوق‌العاده آینده‌دار و محبوب در همین دو دهه گذشته وارد دانشگاه‌‌های کشور ما شده و علاقه‌مندان بسیار زیادی در همین بازه زمانی کوتاه برای ورود به این رشته اقدام کرده اند. بازار کار بسیار مناسب و همچنین امکان حضور فارغ‌التحصیلان مهندسی انرژی در سازمان‌های فوق‌العاده مهم مانند وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان انرژی‌های نو، شرکت ملی نفت و سازمان انرژی اتمی باعث شده تا این رشته تبدیل به یکی از رشته‌های محبوب در میان دانش‌آموزان شود.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان