انتشار در23 آگوست 2023 ساعت 1:50 ق.ظ سرویس:برگزیده ها, عناوین اصلی, گفتگو بدون دیدگاه

گفت‌وگو با «علی دلفروز» دارنده رتبه ۲۱ کنکور انسانی از لار

گفت‌وگو با «علی دلفروز» دارنده رتبه ۲۱ کنکور انسانی از لار:

در هیچ کلاس فوق‌برنامه‌ای شرکت نکردم/ رشته حقوق را انتخاب می‌کنم/ در دوره کنکور، تفریحاتم را متوقف نکردم

🔸به گزارش آفتاب لارستان، “علی دلفروز” دانش‌آموز مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی لار که توانست در کنکور امسال رتبه ۲۱ را در رشته انسانی کسب کند، در گفت‌وگوی اختصاصی با این رسانه ضمن معرفی خود اظهار داشت:

🔹علی دلفروز، ۱۸ ساله، متولد لار و فارغ‌التحصیل دیپلم انسانی از دبیرستان شهید بهشتی هستم و توانستم در کنکور امسال رتبه ۲۱ انسانی را کسب کنم.
🔹این رتبه تقریبا برایم قابل پیش‌بینی بود، چون روند کنکور، به ویژه کنکور امسال، با سبک و سیاق جدید، به شدت تدریجی شده بود و هر کسی می‌توانست با توجه به آزمون‌های شبیه‌ساز، میزان آشنایی با سوالات، نتایج آزمون‌های نهایی و بالاخره درصدها و تراز اولیه اعلام‌شده، رتبه‌اش را حدس بزند و من هم محدوده رتبه‌ام را پیش‌بینی می‌کردم.
🔹به جز دو درس ریاضی و روانشناسی، بقیه درصدها بالای ۶۰ بودند و میانگین درصدها نیز حدودا ۷۰ درصد بود.
🔹از کلاس‌های فوق‌برنامه، چه آن‌هایی که مدرسه برگزار کرد و چه آن‌هایی که موسسات متفرقه برگزار کردند، استفاده نکردم، بیشتر تلاش کردم آن زمان را به مطالعه شخصی بپردازم.
🔹از آنجایی که رتبه من در راس لیست اعلامی قرار داشت، خیلی از همکلاسی‌ها، دوستانم در رشته‌های دیگر و البته اعضای کادر مدیریت و معاونت مدرسه به روش‌های مختلف به من تبریک گفتند که کمال تشکر و قدردانی را از آن‌ها دارم.
🔹رشته‌ای که از مدت‌ها قبل رشته ایده‌آل من بود، چیزی نبود جز رشته حقوق؛ این موضوع تغییری نکرده و من رشته حقوق را انتخاب می‌کنم، اما بگذارید فعلا از دانشگاه صحبت نکنم تا تمامی جوانب را در این روزهای پایانیِ انتخاب رشته بررسی کنم، چون شغل مورد علاقه‌ام به تبعیت از رشته حقوق، وکالت است، امیدوارم روزی بتوانم خودم را به عنوان وکیل معرفی کنم.
🔹جدی بودن در امری که به من محول شده بود، مهم‌ترین عامل در رسیدن به چنین رتبه‌ای بود، به طوری‌که کمتر چیزی می‌توانست مرا از مسیرم گمراه کند. اگر در کارتان جدی باشید، هیچ پدیده خارجی و داخلی نمی‌تواند شما را به چالش بکشد.
🔹حدودا ۱۰ روز بعد از امتحانات نهایی سال یازدهم شروع به مطالعه کردم، در ابتدا، ساعت‌های نسبتا زیادی را صرف مطالعه می‌کردم و کمتر تست می‌زدم، اما به تدریج این روند تغییر کرد و زمانی که صرف تست‌زدن می‌شد به مراتب بیشتر از زمان مطالعه بود، به گونه‌ای که در ابتدا تقریبا ۷ ساعت از روزم به مطالعه سپری می‌شد، اما کم‌کم زمان مطالعه کاهش پیدا کرد و به میانگین ۴ ساعت رسید، اما در مقابل، تست‌های بیشتری را برای هر درس بررسی می‌کردم.
🔹در دوره کنکور، تفریحات و به ویژه فعالیت‌های ورزشی به عنوان نمونه رفتن به سالن فوتسال را متوقف نکردم، اما به هیچ‌وجه نگذاشتم به زمان مطالعه و تست‌زدنم خدشه‌ای وارد شود. در ادامه، زمان جداگانه‌ای را برای این قبیل فعالیت‌ها در نظر می‌گرفتم.
🔹متاسفانه در طول زمان تحصیلم، اتفاقات تلخ زیادی افتاد که شاید سوزناک‌ترین آن درگذشت یکی از دوستان بسیار نزدیکم در ایام همه‌گیری ویروس منحوس کرونا بود، امیدوارم همیشه روحش شاد باشد.
🔹بزرگ‌ترین آرزوی من خارج از بحث کنکور، سلامتی و البته خوشبختیِ تمام مردم سرزمینم ایران و همچنین در موضوع کنکور، سربلندی همه کسانی است که در این برهه سرنوشت‌ساز، لایق سربلندی هستند.
🔹در پایان، از تمام کسانی که به من در این مسیر کمک کردند، خانواده و به ویژه مادرم که الطاف جبران‌ناپذیری را در حق من روا داشتند، مشاورم “آقای امیرحسین قبادی‌فرد”، اعضای کادر مدیریت و معاونت مدارس دوره تحصیلم، انجمن‌ها و موسسات سمپاد، گاج و تمام عزیزانی که در این مسیر در کنار من بودند تشکر و قدردانی می‌کنم.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان