انتشار در16 آوریل 2023 ساعت 6:41 ق.ظ سرویس:اجتماعی, برگزیده ها بدون دیدگاه

نگاهی به جام امسال فوتسال رمضان در لارستان

در آستانه یک جامِ استاندارد:

نگاهی به جام امسال فوتسال رمضان در لارستان

✍️خلیل نظری
🔸کارشناس و‌ مربی فوتسال

ً🔹ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات مردمِ ورزش‌دوست لارستان بزرگ، جا دارد تشکر ویژه و خداقوتی به همه اعضای هیئت فوتبال، هئیت اجرایی و بانی خیر ورزشگاه طوبی (منیری) بگویم.
🔹مهم‌ترین سخنی که در بین اهالی فوتسال و ورزش‌دوستان وجود دارد عدم حضور تماشاگران نسبت به سال قبل است که به نظر من چندین دلیل همچون هزینه بالای بلیت، عدم حضور بانوان، برگزاری جام رمضان در شهرهای اطراف، عدم حضور چند تیم بومی، ضعف‌های داوری و تاثیرگذاری مستقیم بر روی نتیجه بازی در این موضوع نقش دارند.
🔹برخی فکر می‌کنند علت اصلی استقبالِ کمِ تماشاگران به دلیل عدم حضور بازیکنان سطح بالاست که در واقع اینطور نیست. سال قبل دو دسته بودند، تیم‌های قوی و تیم‌های ضعیف که بیشتر تماشاگران به راحتی پیش‌بینی دو تیم فینالیست را کرده بودند، اما امسال بیشتر تیم‌ها از دو تا سه بازیکن سطح بالا استفاده کرده و بیشتر بازیکنان نیز در یک سطح هستند؛ همین امر باعث جذابیت و رقابت بهتر تیم‌ها شده و پیش‌بینی چهار تیم صعودکننده را سخت‌تر کرده است.
🔹یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای به یک عکاس حرفه‌ای نیز نیاز دارد تا بتواند به نحو احسن با آن کار کند؛ وقتی یک جام با حضور بازیکنان سطح بالای کشوری برگزار می‌شود قطعا باید از داورهای فوتسال سطح بالا نیز استفاه کرد.
🔹اولین مورد، ضعف و اشتباهِ تاثیرگذارِ داوری است که این موضوع دلایل خودش را دارد. می‌توان به جای داوران فوتبالی از داورانِ فوتسالیِ بیشتری استفاده کرد، به این صورت که یکی دو ماه قبل از شروع مسابقات فراخوانی در کل منطقه لارستان زده شود و تمامی داوران مستعد فوتسال را شناسایی و از آن‌ها استفاده کرد. بعد از آن باید به سراغ برگزاری کلاس دانش‌افزایی فوتسال برای همه داوران رفت.
🔹به جرات می‌توان گفت در حال حاضر دو تا سه داور فوتسالی در این دوره حضور دارند که در سطح استان و کشور سوت می‌زنند.
🔹جا دارد از چند کار مثبت و عالی هیئت فوتسال لارستان همچون فروش بلیت اینترنتی، و پخش زنده بازی‌ها همراه با گزارشگر نیز تشکر کنم.
🔹همان‌طور که می‌دانید بیشتر تیم‌ها از بازیکنان غیربومی و خوبِ سطح کشور با هزینه‌های میلیونی استفاده کرده‌اند؛ سوال اینجاست آیا تیمی که ۲۰۰ میلیون هزینه کرده است اگر قهرمان شود چه سود و منفعتی برای آن تیم دارد؟ چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ مگر جایزه تیم اول چقدر است؟ آیا این همه هزینه بالا و استفاده از بازیکن غیربومی پیشرفتی برای فوتسال آن شهر یا تیم به دنبال دارد؟ بیشتر از ۶۰ میلیون که نمی‌شود! حال بهتر نیست که سرپرست یا خَیری که حاضر است برای یک جام رمضان در شهرستان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون خرج کند یک سهمیه در لیگ دسته یک یا دو فوتسال کشور بردارد؟ یا مجوز یک آکادمی و مدرسه فوتسال را بگیرد و استارت آن را بزند تا بعدا بتواند پس از شناسایی بازیکنان مستعد فوتسال منطقه و در نهایت استفاده از یک تا سه بازیکن کمکی در سطح بالای کشور در مسابقات شرکت کند.
🔹بهتر است برای هر کاری هدف داشته باشیم و با در نظر گرفتن و رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی، مدیریت، سازماندهی و تلاش کرد. شهرستان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد، از جمله سالن مجهز و سه هزار نفری و بازیکنان مستعد.
🔹صحبت‌های مطرح شده صرفا برای پیشرفت تیم و منطقه لارستان بزرگ است. در پایان، از تمامی کادر اجرایی و هیئت فوتسال و فوتبال تشکر می‌کنم، می‌دانم که برگزاری این مسابقات قطعا سختی و دشواری خاص خودش را دارد، به همین دلیل به همه عزیزان خسته‌نباشید می‌گویم.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان