انتشار در23 آگوست 2023 ساعت 2:10 ق.ظ سرویس:عناوین اصلی, گفتگو بدون دیدگاه

گفت‌گو با «زهرا روح‌الهی» دارنده رتبه ۹۸ کنکور تجربی و ۱۵۷ کنکور زبان

«زهرا روح‌الهی» دارنده رتبه ۹۸ کنکور تجربی و ۱۵۷ کنکور زبان:

هدفم پزشکی است/ در کنار درس و تست زدن، در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی نیز شرکت می‌کردم/ به کنکوری‌های آینده توصیه می‌کنم از کنکور، غول نسازند

🔸به گزارش آفتاب لارستان، “زهرا روح‌الهی” دانش‌آموز لاری که توانست در کنکور سراسری امسال رتبه ۹۸ را در رشته تجربی و ۱۵۷ را در رشته زبان کسب کند، در گفت‌وگوی اختصاصی با این رسانه ضمن معرفی خود اظهار داشت:

🔹زهرا روح‌الهی، متولد سال ۱۳۸۴ و دانش‌آموز مدرسه فرزانگان لارستان هستم و توانستم در کنکور امسال رتبه ۹۸ را در رشته تجربی و رتبه ۱۵۷ را در رشته زبان‌های خارجه کسب کنم.
🔹توقع داشتم رتبه‌ای به دست بیاورم که بتوانم با آن رشته‌ای که دوست دارم را انتخاب کنم، اما انتظار رتبه به این خوبی را نداشتم.
🔹قصد دارم رشته پزشکی را انتخاب کنم.
🔹آرامش روحی، تلاش و استمرار، مهم‌ترین رمز موفقیتم بود، به ویژه آرامش روحی، چون اگر کسی آرامش روحی نداشته باشد در بقیه عوامل هم دچار مشکل می‌شود و به مطالعه‌اش لطمه وارد می‌شود.
🔹از تابستانِ کلاس دهم به یازدهم شروع به مطالعه برای کنکور کردم و به مرور، ساعت مطالعه‌ام را افزایش می‌دادم. در سال دوازدهم در روزهای تعطیل بین ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم.
🔹در کنار درس و تست زدن برای کنکور، در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی نیز شرکت می‌کردم، به عنوان نمونه در سال یازدهم، کلاس زبان می‌رفتم، همچنین سعی می‌کردم ورزش کنم، به پیاده‌روی می‌رفتم و در بعضی از مسابقات مدرسه هم شرکت می‌کردم.
🔹کمبود کلاس‌های مناسب و پانسیون‌های مطالعاتی در لار را نمی‌توان نادیده گرفت، بهتر است این بستر فراهم شود تا دانش‌آموزان بهتر درس بخوانند و بتوانند رتبه‌های برتر را به دست آورند.
🔹به کنکوری‌های سال آینده توصیه می‌کنم که از کنکور یک غول نسازند، درس خواندن را یک اجبار نبینند، بلکه با علاقه مطالعه کنند تا نتیجه بهتری بگیرند؛ امسال حتما به امتحانات نهایی توجه کنند، چون تاثیر بسیار زیادی در رتبه‌ها داشت.
🔹برای همه دانش‌آموزان لاری آرزوی موفقیت می‌کنم، از آن‌ها می‌خواهم به خدا توکل کنند و بدانند که تلاش‌هایشان بی‌نتیجه نمی‌ماند.


ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان