انتشار در2 دسامبر 2022 ساعت 3:40 ق.ظ سرویس:برگزیده ها, شهر و شهروند, مطلب شما 2 دیدگاه

چند پرسش از اعضای شورای اسلامی شهر لار

مطلب ارسالی مجمعِ مطالبه‌گران جنوبِ فارس

چند پرسش از اعضای شورای اسلامی شهر لار

محضر شریف اعضای شورای محترم اسلامی شهر لار
باسلام احتراما؛ باتوجه به نزدیکی یک سالگی انتخاب شهردار از سوی ششمین شواری اسلامی شهر لار، مجمع مطالبه‌گران جنوب فارس (داد رسان لارستان) به عنوان مطالبه‌گران مردمی شهرستان طی برگزاری جلسات متعددِ کارگروه مدیریت شهری به این امر پرداخته که به منظور شفافیت و آگاهی مردم شریف لارستان سوالات ذیل را از اعضای محترم شورای شهر لار علی‌الخصوص اعضای رای دهنده و تاثیرگذار در انتخاب شهردار منتخب(سابق) را دارند که شایسته است شورای محترم به جهت رعایت حقوق شهروندیِ مردم شریف لارستان نسبت به جواب‌گویی موضوعات زیر اقدامات لازم را به عمل رسانند.

۱_ با توجه به انتشار صحبت‌های ریاست سابق شورای شهر مبنی بر تغییر در فرایند مدیریتی و عملکردی شهرداری در شورای ششم، ملاک و معیارهای انتخاب شهردار و سرپرست از نظر شورای محترم بر چه اساس بود؟ راهکار شورا برای انتخاب شهردار جدید، بدون چالش چیست؟

۲_علیرغم شعارهای شفافیت در ایام تبلیغات انتخابات، چرا برنامه شهردار منتخب(سابق) همانند دیگر نامزدهای شهرداری در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین در معرض قضاوت مردم و متخصصین قرار نگرفت و آیا روند انتخاب شهردار جدید همانند انتخاب شهردار فعلی در سکوت خبری و رسانه‌ای می‌باشد؟

۳_ انتخاب شهردار فعلی در شورای جدید چه مقدار توانست اهداف و برنامه‌های مد نظر شورای ششم و همچنین برنامه‌های ارائه شده شهردار فعلی، قبل از انتخاب شدن را محقق نماید و برنامه شما برای به ثمر نشستن طرح‌ها و ایده‌های شورا در سال دوم توسط شهردار جدید چیست؟

۴_طبق ماده ۸۴، شورای شهر، شهرداری، شرکت و سازمان‌های وابسته موظف اند با راه‌اندازی پایگاه‌های رایانه‌ای، زمینه اطلاع عموم مردم را بطور مستمر از مصوبات، تصمیمات، عملکرد، هزینه، بودجه و درآمد خود فراهم نماید، شواری محترم و شهرداری لار به چه میزان در این راستا اقدامات لازم را به مرحله انجام رسانده و اقدام به شفافیت نموده‌اند؟ چرا نسبت به بارگزاری بروز اطلاعات اقدامات لازم صورت نگرفته است؟

۵_ میزان سنوات شهردار (سابق) چقدر و بر چه اساسی تعیین گردیده است؟ آیا در سامانه شفافیت شهرداری قرار داده خواهد شد یا خیر؟

۶_ شهرداری لار چه مقدار از بودجه مصوب سال۱۴۰۰ و شش ماهه اول۱۴۰۱ را توانسته است محقق نماید؟ و از طرفی در صورت عدم تحقق آن و داشتن کسری بودجه، عملکرد شهرداری و برنامه شورای اسلامی شهر لار به منظور جبران مشکل و ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و با چه میزان بدهی شهرداری لار بناست تحویل شخص جدید داده شود؟

۷_با توجه به حجم زیاد سپرده‌های مردمی در بانک‌ها و امکان استفاده از تسهیلات جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری، شورای ششم و شهرداری چه میزان توانسته‌اند نسبت به جذب سرمایه‌گذار و تسریع در روند سرمایه‌گذاری در این شهر اقدام نمایند و اساسا آیا برنامه‌ای در این راستا تدوین شده است؟

۸_ باتوجه به اینکه اعضای شورا در ایام انتخابات باشعار شفافیت در این عرصه حضور پیدا کردند جهت آگاهی و روشنگری مردم آیا حاضر به ارائه دلایل رای فردی خود در خصوص مصوبات و انتخاب شهردار هستند یا خیر؟

۹_ طرح و برنامه مد نظرشورای محترم از شهردار آینده چیست و شورای محترم چه برنامه‌ای در راستای اهداف خود و حمایت از شهردار آینده دارد؟

۱۰_باتوجه به بررسی کارگروه مدیریت شهری مجمع، یکی از دلایل عدم جذب سرمایه‌گذار در شهرداری لار نبود بسته‌های فنی و اقتصادی جهت ترغیب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی منطقه می‌باشد، علت عدم تهیه بسته‌های فنی و اقتصادی از طرف شورای شهر وشهرداری چیست؟ آیا شورا و شهرداری در این خصوص برنامه‌ای دارند یا خیر؟


2 نظر

  1. ناشناس گفت:

    در جمع کاندیداهای شهردار شدن لار اسم جعفر راستگو از اوز دیده میشه این خبر راسته ؟

  2. ناشناس گفت:

    خریداری کرسی شهرداری مبارکتان

ارسال نظر

طراحی و توسعه توسط رضوان